שתף קטע נבחר

אופס: העדכון של ווינדוס 10 גרם למחיקת קבצים

מיקרוסופט הפסיקה את הפצת העדכון החדש למערכת ההפעלה לאחר שהתברר כי הוא גרם לתקלות. הורדתם את העדכון וטרם התקנתם? מומלץ להימנע

מבוכה למיקרוסופט: ענקית הטכנולוגיה הפסיקה בפתאומיות את הפצת העדכון החדש לווינדוס 10, בעקבות דיווחים על כך שהוא גורם לתקלות קשות במחשבים של משתמשים, כולל מחיקת קבצים ומסמכים.

 

בשבוע שעבר השיקה מיקרוסופט עדכון חדש וגדול למערכת ההפעלה ווינדוס 10, שנקרא "עדכון אוקטובר 2018". הוא היה אמור לצאת לכלל המשתמשים במהלך ימים אלה, אולם משתמשים ראשונים שהתקינו אותו דיווחו בפורומים מקוונים ובאתר התמיכה של מיקרוסופט כי לאחר ההתקנה נעלמו להם מהמחשב קבצים חשובים כמו מסמכים, תמונות, ולחלקם אף נעלמו פרופילים שלמים. אחרים התלוננו על תופעות אחרות, למשל שדפדפן Edge או חנות האפליקציות הפסיקו לעבוד.

 

גבר כועס משתמש בלפטופ (צילום: shutterstock)
משתמשים ראשונים התלוננו ברשת(צילום: shutterstock)

 

ווינדוס 10. מבוכה למיקרוסופט (צילום: microsoft) (צילום: microsoft)
ווינדוס 10. מבוכה למיקרוסופט(צילום: microsoft)

 

הסיבה לבעיה לא ברורה עדיין, ולא ברור עד כמה היא נפוצה. בשבת הודיעה מיקרוסופט כי היא

מפסיקה זמנית את הפצת העדכון עד לבירור התקלה. "הקפאנו את שחרור עדכון אוקטובר 2018 עבור כל המשתמשים ואנו כעת חוקרים דיווחים מבודדים של משתמשים על קבצים שנעלמו לאחר העדכון", הודיעה מיקרוסופט.

 

מיקרוסופט טרם החלה להפיץ את העדכון באופן אוטומטי למחשבים של משתמשי ווינדוס 10 – ותכננה לעשות זאת במהלך השבוע הקרוב. המשתמשים שכבר התקינו אותו ונתקלו בבעיות, עשו זאת באופן ידני. כעת החברה ממליצה למשתמשים שהורידו את העדכון אך טרם התקינו אותו, לא לעשות זאת ולהמתין עד לשחרור קובץ עדכון חדש.

 

עדכון ווינדוס 10 החדש כולל כמה פיצ'רים חדשים. למשל אפליקציית Your Phone (צפו בווידאו למעלה) שמאפשרת לסנכרן את מכשיר האנדרואיד שלכם עם המחשב ולהציג במהירות סמסים ותמונות על המחשב. מבחינה עיצובית, אפשר כעת לבחור בערכת נושא שחורה ואפלה לדפדפן הקבצים, במקום הרקע הלבן המסורתי. יש גם כלי צילומי מסך חדש, בשם Screen Sketch שמאפשר ללכוד צילומי מסך, לערוך ולצייר עליהם במהירות באמצעות קיצור דרך "כפתור ווינדוס+שיפט+S".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הקבצים נמחקו
צילום: shutterstock
מומלצים