שתף קטע נבחר

עוד חרוז בשרשרת: מייסד אוקולוס פורש מפייסבוק

אחרי וואטסאפ ואינסטגרם, עוד רכש של פייסבוק מודיע על פרישה - הפעם מגזרת אוקולוס VR, שנקנתה לפני ארבע שנים בסכום של 2 מיליארד דולר

גל הנטישות בפייסבוק ממשיך: המייסד השותף של אוקולוס VR, ברנדן איריב, הודיע היום (ג') על פרישתו. חברת המציאות המדומה אוקולוס, נקנתה על ידי פייסבוק בשנת 2014, אז כיהן איריב כמנכ"ל החברה, בסכום של כ-2 מיליארד דולר. את ההודעה פרסם בעמוד הפייסבוק שלו, ולא סיפק פרטים באשר לסיבת הפרישה. איריב כתב: "זו תהיה ההפסקה הראשונה שאני לוקח ב-20 השנים האחרונות, זמן טוב להטעין מצברים ולהיות יצירתי".

 

ברנדן איריבה  (צילום: AP)
עוד חילוקי דעות? ברנדן איריבה (צילום: AP)

 

גם לאחר הרכישה של פייסבוק, איריב המשיך לכהן כמנכ"ל אוקולוס, עד שזז מתפקידו בשנה שעברה בעקבות שינויים ארגוניים ברשת החברתית. אז מונה לעמוד בראש חטיבת מוצרי מציאות מדומה (VR) עבור מחשבים, דוגמת קסדת ה"אוקולוס ריפט".

 

הודעת הפרישה של איריב לא עוררה סערה גדולה, אלא שהיא מצטרפת לשרשרת של מייסדי חברות שנקנו על ידי פייסבוק ושעזבו את תפקידיהם בשנה האחרונה: בחודש שעבר הודיעו מייסדי אינסטגרם, שנקנתה על ידי פייסבוק ב-2012 תמורת קצת פחות ממיליארד דולר, על עזיבתם את החברה. ההודעה המנומסת הסתירה סכסוך ארוך סביב מידת העצמאות של אינסטגרם כחלק מפייסבוק.

 

מוקדם יותר השנה הודיע יאן קום, מייסד שותף בוואטסאפ, על פרישתו מהתפקיד. וואטסאפ נרכשה על ידי פייסבוק בשנת 2014 בסכום של כ-19 מיליארד דולר. קום דווקא סיפק סיבה לפרישה, והודיע כי החליט לעזוב בעקבות חילוקי דעות עם בכירי פייסבוק, ובראשם מארק צוקרברג. כמה חודשים קודם לכן, הודיע על פרישתו בריאן אקטון, שותפו של קום בייסוד אפליקציית המסרים הפופולרית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים