שתף קטע נבחר

מהשעון לרופא: גרמין תעביר מידע לקופות החולים

מיזם חדש של ענקית שעוני הכושר והניטור הרפואי: משתמשים יוכלו לשתף את גורמי הרפואה בנתונים בריאותיים בזמן אמת - ולחסוך חלק מהבדיקות במרפאה

ענקית שעוני הכושר והניטור הרפואי גרמין, פותחת בישראל מיזם לשיתוף פעולה עם קופות חולים, בתי חולים, חברות ביטוח וארגונים - לניטור מצב בריאותי מרחוק של מטופלים, מבוטחים ועובדים.

 

 

Garmin Vivoactive 3 (צילום: shutterstock)
Garmin Vivoactive 3(צילום: shutterstock)

 

גרמין, מחלוצות צמידי הכושר ושעוני הבריאות החכמים, משווקת שעונים וצמידים שמנטרים מידע רפואי אישי על העונד אותם, הן ישירות על צג השעון והן בחיבור אלחוטי לסמארטפון ולמחשב. במיזם החדש, שנקרא Garmin Health, המידע שנאסף במכשיר מגיע לא רק לבעליו - אלא גם לגורם רפואי חיצוני שאותו יבחר לשתף.

 

כך, למשל, מטופלים הסובלים מבעיות לב יוכלו לחסוך את הנסיעות לבדיקות כיוון שהמידע ייקלט במחשבי המרכז הרפואי באופן אוטומטי; חברות ביטוח יוכלו להוזיל דמי ביטוח רפואי למי שמנוטרים על ידי השעון (כמו ההנחה ברכב לבעלי מובילאיי); שירותי חירום יוכלו להדריך מטופלים בזמן אמת לפי הנתונים שמוצגים אצלם; ומקומות עבודה יוכלו להעניק לעובדיהם "חבילה" יוקרתית לעידוד אורח חיים בריא, משולבת במעקב ובאימוני כושר. כל המידע, כמובן, עובר רק לאחר הרשאה מפורשת מהמשתמש, ותוך עמידה בתקינת הפרטיות האירופית החדשה.

 

שעוני גרמין (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

שעוני הכושר מנטרים מידע רפואי על העונד אותם, כמו דופק, הפרעות קצב לב, חמצן בדם, מתח, איכות שינה, צעדים ועוד - ואף יודעים לנתח

באמצעותם את מצבו הכולל. גרמין מתכוונת בזכות המיזם למכור לקופות החולים, לחברות הביטוח ולארגונים אחרים, שעונים וצמידים לצורך חלוקה או מכירה למטופלים. לא מן הנמנע, שהמכשירים יימכרו גם בבתי המרקחת של קופות החולים. 

 

גרמין אינה היחידה המייצרת כיום שעוני בריאות חכמים בדרגת אמינות גבוהה. היא מתחרה בחברות כמו סונטו ופיטביט, ובענקיות אלקטרוניקה כמו אפל, סמסונג, LG, וואווי ואחרות. חלקן עומדות מאחורי מיזמים דומים בכמה מדינות. אפל, למשל, שילבה אפילו בדיקת אק"ג בסיסית וחיישן נפילות באפל ווטש 4 שהשיקה באחרונה, והיא מפעילה מיזם דומה בשם HealthKit בשיתוף עם עשרות בתי חולים בארה"ב. חברות ביטוח בארה"ב ודרום אפריקה משתפות פעולה גם עם אפל וגם עם פיטביט בניטור הלקוחות שלהן.

 

ישראל היא המדינה החמישית בעולם שבה יושק המיזם של גרמין. בארץ תרכז אותו חברת בת של היבואנית רונלייט, שתיקרא רונלייט-הילת', וינהל אותה אבישי פריז. לדברי יואה וילאנן, מנהל הפיתוח העסקי של Garmin Health באזור, "ישראל היא חממת טכנולוגיה אזורית, מה שהופך אותה למעניינת במיוחד עבור פתרונות חדשניים, הן בהיבט המודעות הגבוהה לאורח חיים בריא והן מההיבט הטכנולוגי". 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים