שתף קטע נבחר

תלת-מסך: הקולנוע שמקיף את הצופה בדרך לישראל

"יס פלאנט" מקימה בראשון-לציון אולם שבו הסרט מוקרן לא רק מול הצופים - אלא גם על שני מסכים בצדדים. המחיר יהיה גבוה יותר מסרט באולם רגיל

רשת בתי הקולנוע "יס פלאנט" נערכת בחשאי להשקת אולם הקרנה מיוחד בשיטה הייחודית ScreenX, המציגה תמונה היקפית בשלושה מסכים, במתחם בתי הקולנוע שלה בראשון-לציון - כך נודע ל"ממון".

 

פורמט ההקרנה המיוחד מבוסס על הקרנת תמונה רחבה במיוחד, לא רק במרכז אלא גם על שני הקירות מצדי הצופים, כך שמתקבל אפקט של 270 מעלות ותחושה של "חלק מהסרט". לצורך עבודות ההכנה סגרה החברה לא מכבר בדיסקרטיות את אחד האולמות הגדולים במתחם, ובתוכו מתבצעות עבודות הבינוי המתחייבות.

 

המסך של screenX (צילום: יח
המסך של screenX(צילום: יח"צ)

 

הסרטים בפורמט ScreenX מגיעים לבית הקולנוע בכמה קבצים דיגיטליים: אחד עבור החלק המוקרן על המסך המרכזי, והאחרים עבור ההקרנה בצדדים. ההקרנה מתבצעת דרך חמישה מקרנים שונים - אחד למסך המרכזי, ועוד שניים לכל צד.

 

השילוב בין המסכים הוא תוצאה של "תפירה" חכמה באמצעות תוכנה. כדי להשיג את האפקט המדויק, המשלב בין המסכים, הקירות בצדדים מרופדים בבד מיוחד שאמור לסייע בהתאמת הגוונים המופיעים בהם לאלו שבמסך הראשי.

 

 

שימוש נפוץ במיוחד בטכנולוגיה נעשה במצגות פרסומיות: הוא מאפשר ליוצרים להציג - מלבד התוכן במסך המרכזי - גם תכנים מתחלפים משני צידיו, בהתאם למתרחש במסך הראשי ולהחלטת הבמאי.

 

"אקוומן" בתלת-מסך

הסרטים המוקרנים בטכנולוגיה זו הם כאלה שעברו המרה ייחודית. עד כה הוקרנו שוברי קופות

כמו "שודדי הקריביים: נקמתו של סלאזר", "קינגסמן 2: מעגל הזהב" ו"פנתר שחור". האולם בישראל ייפתח בהקרנת "רפסודיה בוהמית", "חיות הפלא, הפשעים של גרינדלוולד" ו"אקוומן".

 

מחיר הכרטיס לסרט באולם ScreenX גבוה יותר מכרטיס לסרט רגיל. בבריטניה, למשל, הוא עולה שלושה פאונד יותר. עדיין לא ידוע מה יהיה המחיר בישראל. הטכנולוגיה הושקה לראשונה בעולם ב-2015 במזרח הרחוק. כיום נעשה בה שימוש בכ-150 אולמות ברחבי העולם, רובם בדרום-קוריאה, בסין וביפן.

 

ל"ממון" נודע כי קבוצת "סינוורלד", אשר מחזיקה בין השאר בבעלות על רשת "יס פלאנט" בישראל, מתכוונת להקים בעולם עוד 100 אולמות כאלה, בשיתוף עם בעלת הזכויות לפורמט, חברת CJ 4DPLEX.

 

מחברת "יס פלאנט" לא נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים