שתף קטע נבחר

אוטובוס הקסמים: הצצה למעבדה הממוחשבת שבה ילדים לומדים קוד

במסגרת מיזם "שעת הקוד", מסתובב האוטובוס של עמותת אופנים ומיקרוסופט ישראל בפריפריה, ומאפשר לילדים להתנסות בעולמות הקוד והתוכנה

המחסור בכוח אדם בתעשיית ההיי-טק מורגש בכל העולם, אבל דווקא ב"אומת הסטארט-אפ" הפערים צורמים במיוחד: פרויקטים כמו "שעת הקוד העולמית", מיזם שנועד לפתוח בפני ילדים צעירים את הדלת הראשונה לעולמות הקוד והתוכנה, הם הכרחיים כאן - ובייחוד בפריפריה. השנה במסגרת המיזם, הסתובב אוטובוס מיוחד שהוסב למעבדת מחשבים ניידת בצפון הארץ ובדרומה, ואיפשר לילדים לקבל טעימה מכתיבת קוד ושפות תכנות.

 

 

מיזם אוטובוס הקוד הוא פרי שיתוף פעולה בין עמותת אופנים הפועלת ליצירת שוויון הזדמנויות בחינוך, ובין מיקרוסופט ישראל. במהלך ימי חג חנוכה הסתובב האוטובוס ביישובי הפריפריה בצפון, ביישובי עוטף עזה, בפזורה הבדואית וביישובים נוספים - במטרה להפגיש את 1,800 הילדים הלוקחים חלק בתוכניות השונות של עמותת אופנים עם עולם התוכנה והקוד. בשבוע הקרוב האוטובוס ימשיך במסע וידיע בין היתר לישובים כסייפה, אבו קרינאת, אליאב, נטע, נווה דקלים, בית שאן, עכו, כרמיאל וטייבה.

 

האוטובוס שמלמד ילדים קוד (צילום: רובי קסטרו)
טעימה מעולם התכנות והקוד(צילום: רובי קסטרו)

האוטובוס שמלמד ילדים קוד (צילום: עמותת אופנים)
אוטובוס הקסמים(צילום: עמותת אופנים)

 

במהלך שהותם באוטובוס, נחשפים הילדים לפעילויות שונות המבוססות על עולמות תוכן מוכרים - כמו דמויות מ"לשבור את הקרח", "מלחמת הכוכבים" והמשחק הפופולרי מיינקראפט. במהלך המשימות השונות הילדים נחשפים לשפות התכנות ועושים זאת בעזרת ליווי צמוד של מדריכים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רובי קסטרו
הצצה לתוך האוטובוס
צילום: רובי קסטרו
מומלצים