שתף קטע נבחר

צפו: 200 קמ"ש במנהרה העתידנית של אילון מאסק

נסיעת המבחן הראשונה במנהרת הלופ של אילון מאסק, שנחפרה מתחת למפקדת חברת Space X בקליפורניה, עברה בהצלחה. בינתיים, מדובר במנהרה נסיונית בלבד

מפגן העוצמה המוזר של אילון מאסק: היזם הפופולרי-אך-שנוי-במחלוקת הציג אתמול (ג') בערב את השלב הראשון במימוש החזון שלו למלחמה בפקקים. נסיעת המבחן הראשונה במנהרת ה"הייפרלופ" הנסיונית משכה תשומת לב עולמית והוגדרה כמוצלחת. צפו בנסיעה:

 

 

מנהרת ה"הייפרלופ" היא הפתרון העתידני של מאסק למאבק בעומסי התנועה הכבדים בלוס אנג'לס. הלכה למעשה, מדובר ברשת של מנהרות שתאפשר נסיעה ברכבים אוטונומיים במהירות גבוהה במיוחד - עד 1,220 קמ"ש, ותתחבר למערך התחבורה באמצעות תחנות עגינה ומעליות שיורידו ויעלו את המכוניות מהמנהרה אל הכביש. את המנהרה הנסיונית של הפרויקט הוחלט לכרות מתחת למפקדת חברת Space X שבקליפורניה, ונסיעת המבחן במהירות מוגבלת של עד 240 קמ"ש, נעשתה באמצעות מכונית טסלה מדגם X. טסלה, ספייס אקס ו-The Boring Company - החברה הכורה את המנהרות - כולן שייכות למאסק.

 

המנהרה של מאסק (צילום מסך)
הטסלה יוצאת לדרך(צילום מסך)

  

 

עלות הקמת המנהרה הנסיונית מוערכת בכ-10 מיליון דולר, היא באורך של 2.3 קילומטרים וברוחב של 4.3 מטרים. הנסיעה הראשונה כללה גם הדגמה של האופן שבו בסיום הנסיעה מעלית מרימה את המכונית ישירות אל מגרש החניה של המפקדה. לפי החזון של מאסק, במערך המנהרות יוכלו לנסוע רכבים אוטונומיים - לא רק כאלה מתוצרת טסלה, וכל מה שדרוש להם הוא התקנת מערך "גלגלי מסילה" במחיר של כ-200 דולר. בעבר הצהיר כי נסיעה במנהרות ההייפרלופ תעלה דולר אחד בלבד.

 

ומה עושים עם כל החול שנחפר? מחוץ למנהרה הנסיונית ניצב לו מגדל שמירה מפוסל בסגנון ימי הביניים ובהשראת "מונטי פייתון". זאת באמצעות "לבני Boring", שמיוצרים מהחול שחופרת החוצה החברה. הלבנים אמורות לשמש בסיס גם לפרויקט דיור בר השגה עתידי בחסות החברה.   

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
הטסלה של מאסק במנהרה
צילום מסך
מומלצים