שתף קטע נבחר

הישראלי שמועמד לתפקיד מנכ"ל אינטל

ג'וני סרוג'י, סגן נשיא אפל, מוזכר כאחד המועמדים להחליף את בריאן קרזניץ' שפרש בעקבות רומן עם עובדת. סרוג'י, שעבד בעבר באינטל, הצטרף לאפל ב-2008 והוא נחשב למוח המבריק שמאחורי פיתוחי החומרה של החברה

ג'וני סרוג'י, הישראלי המכהן כסגן נשיא אפל העולמית, הוא אחד המועמדים לתפקיד מנכ"ל אינטל העולמית במקום בריאן קרזניץ', שנאלץ לפרוש לפני כחצי שנה בעקבות רומן שניהל עם עובדת בחברה.

 

ג'וני סרוג'י (צילום: אפל)
ג'וני סרוג'י. יליד חיפה(צילום: אפל)
לפי האתרים Axios ובלומברג, אינטל בוחנת, לצד סרוג'י, שורה של מועמדים לתפקיד, בהם מנכ"ל מוטורולה לשעבר, סנג'אי ג'ה, ושני מנהלים לשעבר באינטל, אננד צ'נדרסייכר ורנה ג'יימס. דוברי אינטל בארה"ב ובישראל שנשאלו אתמול על הנושא השיבו: "אין תגובה".

 

סרוג'י הוא ערבי-נוצרי יליד חיפה ובוגר הטכניון. הוא עבד בישראל בחברות אינטל ו-IBM ולאפל הצטרף ב-2008. הוא נמנה על חבורת הבכירים המצומצמת המכהנת בחברה עוד מתקופת סטיב ג'ובס. סרוג'י נחשב למוח המבריק שמאחורי רוב פיתוחי החומרה הייחודיים של האייפון, האייפד ומחשבי המק – מעבדים, מצלמות, שבבי זיכרון - והוא אחראי על מרכזי הפיתוח שלה.

 

"עבודה קשה זה תמיד דבר טוב"

סרוג'י, מומחה עולמי בטכנולוגיות מתקדמות, הוא גם האיש האחראי להקמת המרכז הישראלי, והוא שמינה את מנכ"לו הראשון, אהרון אהרון, שהיה מרצה שלו בטכניון. בראיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות" ב-2016 אמר סרוג'י: "אחד הדברים היפים ביותר באפל הוא שאנחנו עושים את הכל פשוט. מבחינת המשתמש, זו חוויה פשוטה מאוד: לוחצים על כפתור. מאחורי הקלעים מתבצעות פעולות טכנולוגיות רבות ומתקדמות, אבל אנחנו לא רוצים שהלקוחות שלנו יחשבו על המורכבות הזו. אחד הדברים שאני למדתי זה שהכי קשה לעשות משהו פשוט".‬

 

קרזניץ'. עדיין אין מחליף (צילום: AP) (צילום: AP)
קרזניץ'. עדיין אין מחליף(צילום: AP)

בהתייחסו לקריירה שלו אמר סרוג'י: "אני לא חושב שיש מתכון מדויק שאפשר לתלות על הקיר

 ולומר - אם תעשה אחת, שתיים ושלוש, תצליח בחיים ותהפוך לסגן נשיא בכיר באפל. אבל מה שעבד עבורי הוא הכלל שעבודה קשה זה תמיד דבר טוב. בנוסף, חשוב להשיג השכלה מתאימה בזמן הנכון, ולהיות מאוד רציני לגביה. חשוב מאוד להיות מעמיק בכל נושא, וכך בונים את הקריירה, צעד אחר צעד".


תפקיד המנכ"ל באינטל אינו מאוייש מאז פרישתו של קרזניץ'. את מקומו ממלא בינתיים סמנכ"ל הכספים רוברט סוואן, שביקר באחרונה בישראל.

סרוג'י אינו הישראלי הראשון המועמד לתפקיד מנכ"ל אינטל: קדם לו דדי פרלמוטר, שכיהן בעבר כסגן נשיא בכיר באינטל, והיה אחד המועמדים המובילים לתפקיד, שאליו מונה לבסוף קרזניץ'. לאחר שלא מונה, חזר פרלמוטר לישראל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים