שתף קטע נבחר

תכירו את ליברה, המטבע החדש של פייסבוק

הרשת החברתית הכריזה על מטבע קריפטוגרפי חדש שיושק בתחילת השנה הבאה. במקביל הוכרזה פלטפורמת ארנק דיגיטלי שנקראת קליברה - שחלק מעובדיה נמצאים בת"א. על המטבע יפקח גוף שבו שותפות חברות כמו ויזה, מאסטרקארד, אובר, ספוטיפיי ועוד. השאלה הגדולה - איך יגיבו הרגולטורים

לרשת החברתית יש עכשיו גם מטבע משלה : פייסבוק הכריזה היום (ג') על ליברה, מטבע קריפטוגרפי בטכנולוגיית בלוקצ'יין שיושק באופן רשמי בתחילת 2020. לצורך השקת המטבע חברה פייסבוק עם 27 חברות - בהן ויזה, מאסטרקארד, פייפאל, אובר, ספוטיפיי ועוד - כדי להקים גוף בשם "אגודת ליברה" שיפקח על המטבע החדש.

 

פייסבוק ליברה מטבע קריפטוגרפי ()
כל השותפות באגודת ליברה

 

כך ייראה הארנק הדיגיטלי ()
כך ייראה הארנק הדיגיטלי החדש
במקביל הכריזה פייסבוק על קליברה, פלטפורמת ארנק דיגיטלי שתאפשר לשמור, לקבל ולשלוח לאחרים את המטבע החדש. זאת תהיה אפליקציה נפרדת, אבל יהיה ניתן לגשת אליה גם באמצעות כפתור ייעודי באפליקציות המסרים של פייסבוק, וואטסאפ ומסנג'ר. לפרויקט קליברה יש 100 עובדים, חלקם נמצאים בתל אביב.

 

 

פייסבוק מקווה שתצליח לשמור על שער יציב למטבע החדש באמצעות נכסים אמיתיים וביטחונות ממשלתיים בכמה מטבעות בינלאומיים מובילים, בהם הדולר והאירו כמובן. זאת, כדי לא לסבול מהתנודתיות שמאפיינת את הביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים. כמו כן, המטבע החדש אמור להיות מאובטח יותר וכמובן - כל החברות השותפות בפרויקט אמורות לכבד אותו, והמשמעות היא שככל הנראה יהיה ניתן להשתמש בליברה כדי לשלם על נסיעה באובר, או על מנוי בספוטיפיי וכו'.

 

"חירות, צדק וכסף"

עד ההשקה בשנה הבאה, מקווים בפייסבוק, יצטרפו עוד עשרות חברות לגוף שהוקם. כל שותפה נדרשת להשקיע 10 מיליון דולר, אלא אם מדובר בארגון ללא מטרות רווח - כרגע יש ארבעה כאלה.

 

ברשת החברתית מקווים שהמטבע החדש יאפשר לאנשים ללא חשבונות בנק לקבל לראשונה גישה לשירותים פיננסיים. דיוויד מרקוס, מי שעומד בראש הפרויקט, סיפר כי שמו של המטבע נגזר מיחידת המשקל הרומאית, מהסימן האסטרולוגי לצדק ומהמילה הצרפתית לחירות. "חירות, צדק וכסף - זה בדיוק מה שאנחנו מנסים לעשות כאן".

 

פייסבוק נערכת להשקת מטבע קריפטו (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

 

ככל הנראה, בשל הציפיות להכרזה זינק השבוע המטבע המוביל בשוק הקריפטו, ביטקוין, לשיא של 13 חודשים, והוא נסחר היום לפי שער של 9,178 דולר – זינוק של 30 אחוזים רק מהחודש שעבר, ושל מעל 140 אחוזים מתחילת השנה.

 

שוק הקריפטו כולו שווה מעל 280 מיליארד דולר, וכולל שלל מטבעות דיגיטליים. כניסת פייסבוק לתחום נתקלת בתגובות שונות אצל מומחי כלכלה בעולם – מברכות לרגל התחרות שתייצר מול הבנקים, ועד תמיהות על הצורך בעוד מטבע קריפטו.

 

סביב הפרויקט ישנם עדיין סימני שאלה רבים. לפייסבוק אין מוניטין מרשים בכל הנוגע לשמירה על פרטיות, ועדיין לא ברור כיצד יתייחסו הרגולטורים ליוזמה החדשה. יורן למברט, סגן נשיא מאסטרקארד, הודה כי אם הרגולטורים ידחקו יותר מדי, "ייתכן שלא תהיה השקה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים