שתף קטע נבחר

מהירות ועצבניות: הדור הבא של קונסולות המשחק

סוני, מיקרוסופט ונינטנדו כבר עובדות קשה, ותחת מעטה סודיות, על הטכנולוגיות שיגדירו את חוויית המשחק העתידית שלנו. הנה מה שמחכה לנו בתחום הגיימינג, והוא לא בהכרח מצריך מכונה

העשור האחרון נחשב לתקופה מוזרה עבור קונסולות המשחק הייעודיות. סוני ומיקרוסופט נכנעו לדרישות השוק שאימץ מסכי 4K במהירות מסחררת, והשיקו דורות ביניים לפלייסטיישן 4 ואקס-בוקס וואן כדי לתמוך בטכנולוגיה החדשה. שתי המכונות, פלייסטיישן 4 פרו ואקס-בוקס וואן X, הצטרפו להיצע קיים, והוסיפו בלבול. נינטנדו כשלה עם ה-Wii U שלה, ואז הצליחה מעל ומעבר למצופה עם ה-Switch. קונסולות רטרו הדגימו את כוחה של נוסטלגיה, ושחקנים חדשים כמו גוגל מחכים מעבר לפינה עם מוצרים משלהם.

 

עשור מוזר בתחום מכונות המשחק (אילוסטרציה: Shutterstock) (אילוסטרציה: Shutterstock)
עשור מוזר בתחום מכונות המשחק(אילוסטרציה: Shutterstock)

 

הציפייה לדבר הגדול הבא כבר באוויר, ונראה ששלוש חברות הקונסולות הגדולות של הדור הזה ממשיכות איתנו גם לדור הבא. זו לא עובדה שאפשר לזלזל בה: תעשיית המשחקים מלאה בדוגמאות לחברות שנטשו את תחום ייצור מכונות המשחק, מאטארי ועד סגה. אבל בהיעדר התפתחויות מסעירות, אכן נראה בתקופה הקרובה את הפלייסטיישן, האקס-בוקס והסוויץ' הבאים. על שתיים מהן - אפילו יש כבר פרטים ראשוניים.

 

פלייסטיישן - הדור הבא 

במגזין Wired זכו להצצה אל התוכניות של סוני עבור מותג המשחקים שלה, למרות שאין מה לחכות לו בשנה הקרובה. הקונסולה, ששמה טרם נחשף, תשלב בתוכה כמה טכנולוגיות חדשות שמטרתן לאפשר למפתחי משחקים לייצר חוויות מסוג חדש. אחד הפרטים הבולטים שנחשפו בכתבה של Wired הוא הדגש ששמים בסוני על המהירות של שטח האחסון בקונסולה. בהדגמה שהכתבים קיבלו הוצג משחק ספיידרמן שראה אור בשנה שעברה על פלייסטיישן 4, כאשר זמן הטעינה של אזור חדש עמד בו על 15 שניות. על גרסת הפיתוח של הפלייסטיישן הבאה אותה הטעינה דרשה 0.8 שניות בלבד.

 

פלייסטיישן קלאסיק (צילום: אורי דוידוביץ')
פלייסטיישן קלאסיק. הרטרו חוזר(צילום: אורי דוידוביץ')

 

למה זה משנה? כי זה מאפשר לטעון חוויות מרשימות יותר, במהירות גבוהה יותר, ולהקל על מפתחים שרוצים להימנע ממסכי טעינה ששוברים את הנרטיב המשחקי. היו כבר משחקים כאלה על הקונסולות הנוכחיות, אבל מסכי הטעינה בהם בעיקר הוסתרו על ידי קטעי מעבר סינמטיים או משחקיים.

 

ראיתם אי פעם איך לארה קרופט זוחלת דרך מחילה צרה? זהו מסך טעינה אינטראקטיבי, שמגביל את שדה הראיה שלכם ומכריח אתכם לפעול באיטיות כדי להסתיר את טעינת האזור הגדול הבא. בפלייסטיישן הבאה טריקים כאלה אולי לא יהיו דרושים, וגם בתוך השלבים, מהירות המשחק תוכל להיות גבוהה יותר כי ניתן יהיה לטעון את העולם במהירות. איך המהירות הזו תושג? בסוני לא מספרים. זה ככל הנראה יהיה סוג של SSD, אך בחברה טוענים כי מדובר בפתרון יותר מסובך מכונן צרכני.

 

playstation VR2 (צילום: יח
מציאות מדומה בפלייסטיישן(צילום: יח"צ)
 

 

טכנולוגיה נוספת שתיכלל בפלייסטיישן הבאה היא תמיכה במעקב קרניים (Ray Tracing), חישובים שמאפשרים "לשלוח" קרניים ממקור אחד, לראות איך הם משתקפים מהאובייקטים בסביבה, ולהבין מה השחקן אמור לחוות. הכוונה אינה רק לחומרים ויזואליים, שם מאפשר מעקב קרניים להגיע להשתקפויות אור ריאליסטיות, אלא גם לקולות.

 

מה עוד? נדע בהמשך השנה, אולי. סוני לא משתתפת השנה בתערוכת המשחקים E3, בה אפשר היה לצפות ממנה לחשוף פרטים על הפלייסטיישן הבאה, אז לא ברור מתי בדיוק נשמע עוד. הקונסולה עצמה צפויה לראות אור רק בשנה הבאה.

 

הסוד של מיקרוסופט 

אנחנו לא באמת יודעים פרטים על האקס-בוקס הבאה. מיקרוסופט מצליחה לשמור על סודיות בכל הקשור למכונת המשחקים שלה, אך האמירות של אנשי החברה על חשיבותה של תערוכת המשחקים E3 השנה, מרמזות שאולי מיקרוסופט תחשוף לפחות חלק מהפרטים מעל הבמה בלוס אנג'לס ביוני הקרוב.

 

Xbox אילוס (צילום: shutterstock)
סוני מפזרת רמזים. Xbox(צילום: shutterstock)

 

אנחנו כן יודעים שמיקרוסופט בדיוק השיקה גרסה של אקס-בוקס וואן ללא כונן דיסקים, שנמכרת במחיר נמוך יחסית לאחיותיה - 50 דולר פחות, ואולי מהווה בלון ניסוי למוכנות של צרכנים לקנות קונסולה שמצריכה רכישה והורדה של משחקים דרך הרשת. אנחנו גם יודעים שהחברה תשיק השנה ניסוי ל-xCloud, שירות הזרמת המשחקים שלה דרך הרשת לכל מסך.

 

מבחינת מיקרוסופט, אקס-בוקס היא יותר מקונסולה. זו הסיבה לכך שאקס-בוקס לייב, שירות האונליין של האקס-בוקס, מגיע כעת לסוויץ' כחלק מהמשחקים שמיקרוסופט עצמה מפיצה - מיינקראפט ו-Cuphead למשל. מה כל זה אומר? נדע ככל הנראה בעוד חודש וחצי. או לפני כן, אם המידע ידלוף.

 

נינטנדו עושה סוויץ' 

בחודשים האחרונים, נפוצות מספר שמועות מבוססות סביב הסוויץ' של נינטנדו. הקונסולה אמנם בת שנתיים בלבד, אך על פי מספר דיווחים, ובראשם זה של הוול סטריט ג'ורנל, בשנה הקרובה צפויה הקונסולה הניידת-נייחת הפופולרית לזכות לשתי גרסאות חדשות.

 

נינטנדו סוויץ' (צילום: shutterstock)
שתי גרסאות חדשות. נינטנדו סוויץ'(צילום: shutterstock)

 

הגרסה הראשונה תהיה זולה יותר מזו הנוכחית, ותתמקד במשחקיות ניידת. השלטים שלה יהיו מחוברים למסך, ולא נתיקים כמו בסוויץ' הנוכחית. היא גם אולי כלל לא תתחבר לטלוויזיה באמצעות תחנת עגינה. בנוסף, בנינטנדו עשויים לוותר על יכולות נוספות, כמו מנוע הרטט, במטרה להוזיל את מכונת המשחקים שלהם.

 

הגרסה השניה צפויה להיות יקרה יותר, ואנחנו לא באמת יודעים מה היא תכלול. אם אפשר ללמוד משהו מדפוסי העבר של נינטנדו, היא עשויה לכלול מסך טוב יותר ואולי גם מעבד חזק יותר, שיאפשר להריץ את משחקי הקונסולה בצורה טובה יותר.

 

בניגוד למיקרוסופט וסוני, נינטנדו כבר שנים מדברת עם מעריציה - לא באמצעות מסיבות עיתונאים פיזיות, אלא בסרטוני Nintendo Direct, עליהם היא מכריזה מראש, שמשודרים בשידור חי דרך האינטרנט. כך נחשפה הסוויץ' עצמה, וכך נחשפים גם משחקיה הגדולים. את הפרטים על הסוויץ' הבאה נשמע, יש להניח, דרך אירוע וירטואלי שכזה. מתי? אולי בזמן E3, ואולי אחרי. נינטנדו, אחרי הכל, גדולה מספיק - והקהל שלה נאמן מספיק - כדי לקבל תשומת לב בכל עת.

 

 

בו בזמן, אל לנו לשכוח שמבחינת חברה אחת לפחות, עתיד הקונסולות אינו כולל מכונת משחק ייעודית אצלנו בבית. גוגל, שהכריזה בחודש שעבר על שירות Stadia שלה, חושבת שמיקומה הטבעי של קונסולת המשחק הוא במרכז מרוחק - כשהמשחק משודר אליכם דרך האינטרנט לכל מסך, מהטלוויזיה ועד הטאבלט. בקרוב, צפויות חברות נוספות להצטרף לשוק הזה, בו יש כבר היום שחקניות מוכרות דוגמת Nvidia. כמה הן יצליחו? נדע בשנים הקרובות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הדור הבא כבר בדרך
צילום: shutterstock
מומלצים