שתף קטע נבחר

"כמו שגוגל היא חברה של מפתחים, ישראל היא מדינה של מפתחים"

אדם סליגמן, מנהל קשרי מפתחים בגוגל קלאוד, רואה בקהילה הישראלית מנוע תוסס של חדשנות: "ישראל היא מקום שחשוב לגוגל להיות בו. יש בזה משהו מאוד מקרב"

במהלך נאומי הפתיחה של Google Cloud Summit, כנס שירותי הענן של הענקית, שנערך היום (ד') בגני התערוכה בתל-אביב, התנוססה שקופית ייחודית בנוף התאגידי-טכנולוגי: שבע עקרונות ברורים ופשוטים לפרטיות והגנה על מידע הופיעו בה, כולל משפטים כמו "אתם הבעלים של המידע שלכם", "גוגל קלאוד לא משתמשת במידע של לקוחותיה עבור פרסום" ואפילו "אנחנו אף פעם לא נותנים דלת אחורית לשום גורם ממשלתי".

 

אדם סליגמן, סגן נשיא בכיר לקשרי מפתחים בגוגל קלאוד, בשביל מה צריך הבהרה כזו?

"אנחנו בחרנו להבהיר את הרוח ואת העקרונות שלנו בנושאי אבטחה, פרטיות ואמון, עבור הלקוחות שלנו וגם עבור המשתמשים והמידע שלהם. מנכ"ל גוגל קלאוד עמד על במת הכנס לפני חודשיים בסן פרנסיסקו ואמר בדיוק את אותו הדבר. אנחנו חושבים שזו הצהרה אמיצה, ואנחנו עומדים על העקרונות האלה. בסופו של דבר לקוחות רוצים לדעת שהם יכולים לסמוך עלינו".

 

כנס גוגל קלאוד בתל אביב (צילום: תומר פולטין)
"הצהרה אמיצה". כנס גוגל קלאוד(צילום: תומר פולטין)

 

זו השנה החמישית שבה מגיע הכנס גם לתל-אביב, כשבאופן די עקבי ישראל נבחרת לארח את הכנס מיד אחרי עמק הסיליקון - הבית של גוגל ושל תעשיית ההיי-טק העולמית. מעין עדות למקום הייחודי של אומת הסטארט-אפ, ולחשיבות האסטרטגית שגוגל בכלל - וחטיבת שירותי הענן שלה בפרט, מעניקה לקהילת המפתחים בישראל. סליגמן מודה שזה ממש לא הביקור הראשון שלו בישראל, והוא מפגין מידה של התלהבות מהימים העמוסים שעוד לפניו - שכוללים פגישות רצופות עם שותפים פוטנציאליים, חברות סטארט-אפ ולקוחות.

 

"גוגל קלאוד גדל בצורה מטורפת בישראל - כמו בשאר העולם", אומר סליגמן, "יש המון מפתחים פה בישראל והתחום הזה מהווה חלק משמעותי בתרבות ובכלכלה של המדינה. כך שחשוב לנו להיות בקשר עם המפתחים כאן, להקשיב להם, להבין טוב יותר על מה הם עובדים, באילו טכנולוגיות הם משתמשים ואילו אתגרים ניצבים בפניהם, ובסופו של דבר לאפשר להם לעבוד בצורה טובה יותר עם המוצרים שלנו".

 

אדם סיגלמן בכנס גוגל קלאוד בתל אביב (צילום: תומר פולטין)
"ישראל היא מקום שחשוב לנו להיות בו". אדם סליגמן בנאום הפתיחה(צילום: תומר פולטין)

 

אלה לא רק מילות חנופה שגרתיות שנזרקות בחדרי ריאיונות כלאחר יד: רק בשנה האחרונה ביצעה גוגל רכישות של חברות ישראליות דוגמת ולוסטרטה (בסכום מוערך של 100-200 מיליון דולר) ו-Alooma (בסכום מוערך של כ-200 מיליון דולר) ושילבה אותן בהצלחה בפלטפורמת הענן שלה. "אני באמת מאמין שכמו שגוגל היא חברה של מפתחים - ישראל היא מדינה של מפתחים", אומר סליגמן. "אני חושב שיש בזה משהו שמאוד מקרב. אנחנו עובדים קשה כדי לשכור את המתכנתים הכי טובים שיש עבור גוגל, והרבה מהם נמצאים פה בישראל. יש לנו מאות מהנדסים פה שבונים הכל, החל מווייז ועד קלאוד, רכשנו פה חברות, אנחנו מעורבים פה במחקרי AI, עובדים עם אוניברסיטאות, אז זו קהילת מפתחים מאוד תוססת ולכן זה מקום שחשוב לגוגל להיות בו".

 

הגדרת התפקיד הרשמית של סליגמן כוללת בעיקר את ניהול מערך יחסי הגומלין של גוגל קלאוד כפלטפורמה, מול מליוני מפתחים ברחבי העולם. "לעבוד עם מפתחים זה מסלול דו-כיווני", הוא אומר, "מצד אחד אנחנו רוצים שהם ישתמשו בכלים שלנו ויעזרו לפלטפורמות שלנו לצמוח, מצד שני אנחנו מאוד רוצים ללמוד מהם, להבין מה עובד ומה פחות, ולהכיר את הרעיונות המצויינים שמגיעים מהם".

 

תן דוגמה לסטארט-אפ שמצאת בו השראה מיוחדת.

"אנחנו עובדים צמוד עם doc.ai (חברה שעוסקת בפיתוח טיפול רפואי מותאם אישית ומבוסס בינה מלאכותית - ה.ב), הם שותפים שלנו ובמהלך המסע איתם הם קיבלו אישור מה-FDA בארצות הברית. רופאים כבר עובדים עם הטכנולוגיה שלהם, הם גדלים בקצב מטורף וזה באמת מרגש לראות".

 

כנס גוגל קלאוד בתל אביב (צילום: תומר פולטין)
"קהילת מפתחים תוססת". כנס גוגל קלאוד בתל אביב(צילום: תומר פולטין)

 

ההכרזה המסעירה השנה בהקשר של גוגל קלאוד, ושעליה שמענו לראשונה לפני חודשיים בסן פרנסיסקו, קשורה באנת'וס (Anthos) - מוצר חדש שמאפשר ללקוחות לפזר את עומסי העבודה ואת הפעילות שלהם על פני הענן של גוגל, דאטה סנטר מקומיים ושירותי ענן אחרים - כשהכל מנוהל בצורה עקבית ופשוטה. "אנחנו מסירים ככה הרבה מאוד חסמים שהיו בעבר", מסביר סליגמן, "לפני אנת'וס הלקוחות היו צריכים להחליט באיזה מסלול ועם איזה ספק ללכת, ועכשיו אנחנו פשוט מבטלים את הצורך הזה לגמרי".

 

עם כל הכלים, השירותים והאוטומציה של תהליכים מורכבים שנעשית בענן של גוגל, יכול להיות שהדור הבא של המפתחים יגדל להיות קצת מפונק?

"אני חושב שזה זמן נפלא להיות בו מפתח", הוא צוחק, "יש כל כך הרבה כלים ושירותים נהדרים לבחור מתוכם, ואנחנו מאוד גאים במוצרים שהשקנו עבור גוגל קלאוד. אלה מוצרים שיודעים לעבוד בקנה מידה שרק חברה כמו גוגל מכירה, שעקרונות האבטחה שלנו מוטמעים בהם, זה פשוט מאפשר לכל אחד - מרגע שהוא מסיים לימודים, פשוט להתניע את המכונית ולצאת לדרך".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומר פולטין
כנס גוגל קלאוד בתל אביב
צילום: תומר פולטין
מומלצים