שתף קטע נבחר

נורבגיה מציעה לבנקים אג"ח במקום משכנתאות

עלות התוכנית - בכ-55 מיליארד דולר. ההחלפה באג"ח ממשלתיות נועדה לאושש את אמון הציבור במערכת הציבורית. בשבוע שעבר ירדה הבורסה הנורווגית ב-22%

ממשלת נורבגיה תציע לבנקים המסחריים שלה אג"ח ממשלתיות בסכום כולל של 55.4 מיליארד דולר כחלופה למשכנתאות על מנת לאושש את אמון הציבור במערכת הציבורית; כך דווח בבלומברג. הבנקים יוכלו להשתמש באג"ח כערבות להלוואות, כך מסרה הממשלה בהודעת אי מייל לבנקים היום (א'). נורבגיה תנפיק במסגרת צעד ההבראה אג"ח בשווי כולל של 350 מיליארד קרונה (כ-55 מיליארד דולר). במקביל יינתנו הקלות בתנאי הערבות. 

 

"רשויות נורבגיה נערכות לנקוט בצעדים הדרושים על מנת לשמר את האמון במערכת הבנקאית", נמסר בהודעת הממשלה. "הבנקים בנורבגיה מושפעים מהסערה בשווקים הפיננסיים הבינלאומיים. גם אם הבנקים הנורבגים חזקים בבסיסם, מצב המימון שלהם הידרדר באופן משמעותי". 

 

ממשלות ובנקים מרכזיים באירופה פועלים להקלת השפעתו המשתקת של משבר האשראי על המערכות הפיננסיות ועל כלכלות העולם. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כינס היום את מנהיגי בריטניה וגוש האירו במרוץ לגיבוש סדרת צעדים אשר מטרתה למנוע קריסה בבורסות מחר.  

 

חששות לביטחון הפקדונות

ב-10 באוקטובר ירד המדד הנורבגי ב-8% לרמתו הנמוכה ביותר זה למעלה משלוש שנים. בשבוע שעבר ירד המדד ב-22%, הירידה השבועית החדה ביותר מאז 2001. 

 

הנורבגים, שלהם השקעות במניות פיננסיות, הפסידו כ-100 מיליארד קרונה מאז סוף יוני (15.8 מיליארד דולר). כך לפי העיתון דאגנס נרינגסליב, שציטט את הכלכלן הראשי של נורדיאה בנק, סטיינר יואל. משקיעים מקומיים מוציאים את כספם מהבנקים או שוקלים להוציאו מחוץ למדינה, על רקע חששות לבטחון הפקדונות - כך דיווח העיתון ב-9 באוקטובר.

 

הקרונה הנורבגית ירדה ב-10 באוקטובר לשער של 6.2851 לעומת הדולר, מ-6.0300 שבוע קודם לכן. אג"ח ממשלתיות נורבגיות רשמו בשבוע שעבר עלייה, לאחר שמשקיעים חיפשו מקומות השקעה בטוחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנסים להשיב את הפסטורליה. נוף נורווגי טיפוסי
מומלצים