שתף קטע נבחר

בקרוב: הקלה במעבר לקוחות בין הבנקים

בעקבות תיקון הוראות בנק ישראל, במקרה בו לקוח עובר לבנק אחר, הבנק שאותו עוזב הלקוח, יחוייב לטפל בהוראות הקבע הקיימות בכרטיס האשראי הישן, על מנת שיועברו לכרטיס החדש. עד כה הטיפול בכרטיס האשראי היווה את אחד החסמים העיקריים במעבר לקוחות בין הבנקים

ניסיון להקל את מעבר הלקוחות בין הבנקים. תיקון בהוראות הקיימות של הפיקוח על הבנקים, ישנה את ההוראה העוסקת בהעברת פעילות וסגירת חשבון הלקוח, בנוגע לכרטיסי אשראי.

 

בהתאם לתיקון, הנטל להעברת הפעילות בעסקאות מתמשכות (הוראות קבע) בכרטיסי חיוב הועבר מהלקוח אל מנפיק כרטיס האשראי הישן - עליו הוטל לפעול אל מול הספקים להעברת פעילותו של הלקוח בעסקאות מתמשכות לכרטיס האשראי החדש. ההליך נעשה באופן אוטומטי, עם הגשת בקשת לקוח לבנק אליו העביר את החשבון. יש לציין עם זאת, כי באפשרות הלקוח לבחור שלא לפעול בדרך זו ולבצע את העברת ההרשאות בעצמו.

 

תיקון ההוראה יוצר את התשתית הטכנולוגית והמשפטית להעברת הפעילות. תשתית זו כוללת את העברת המידע אודות החלפת הכרטיס באופן ממוחשב ללא צורך בהעברת טפסים שונים.

 

על פי ההוראה החדשה, עם פתיחת החשבון, יגיש הלקוח לבנק החדש אליו עבר בקשה להעברת פעילותו בעסקאות מתמשכות  מכרטיס האשראי הישן לחדש. הבנק שאליו עבר הלקוח ימסור לבנק שבו נסגר חשבונו של הלקוח את פרטי כרטיס האשראי החדש של הלקוח, פרטי זיהוי הלקוח ומספר כרטיסו הישן.

 

הבנק שבו נסגר חשבונו של הלקוח מחויב למסור לכל בעלי העסק, עימם קשור הלקוח בעסקאות מתמשכות, הודעה בדבר ביטול כרטיס החיוב הישן ופרטי הכרטיס החדש, על מנת שאלה ימשיכו לחייב באופן שוטף את כרטיס החיוב החדש של הלקוח. בעקבות העברת המידע הנדון מצופה כי הספקים יחלו לחייב את כרטיסו החדש של הלקוח.

 

בבנק ישראל מציינים כי בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי. לצורך ביצוע תשלומים שוטפים באמצעות הוראות קבע בכרטיס, לטובת ספקי שירותים שונים, כדוגמת ספקי חשמל, גז, טלפון, ביטוח, קופות חולים ועוד.

 

"כאשר הלקוח מעוניין לעבור מבנק לבנק, פעמים רבות הוא נדרש להחליף את כרטיס האשראי שלו בכרטיס אשראי חדש, המונפק על ידי הבנק אליו עבר. הגם שמעבר בין כרטיס לכרטיס הוא פשוט כשלעצמו, הרי שקיומן של הוראות קבע בכרטיס הקשה על ההליך. עד היום לא הייתה שיטה להעברת הוראות הקבע באופן פשוט, והלקוח נדרש לפנות לכל בתי העסק עמם התקשר, ולהודיע להם על שינוי ההרשאות לחיוב חשבונו לצורך חיוב כרטיסו החדש", אומרים בבנק ישראל.

 

המפקח על הבנקים נתן לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי תקופת הערכות לצורך יישום ההוראות כך שההוראה תיכנס לתוקפה בתאריך בחודש ספטמבר השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הבנק יצטרך לטפל בהוראות הקבע
צילום: Index Open
מומלצים