שתף קטע נבחר

שירות חדש של "חבר": קואצ'ר ליציאה מהמינוס

מועדון הצרכנות של משרתי הקבע מציע לחבריו ליווי של יועץ לכלכלת המשפחה במחיר מסובסד. סך עלות הפרוייקט, שיכלול בשלב הראשון 250 משפחות, כ-4 מיליון שקל והוא יסובסד ברובו על ידי המועדון

בעוד ארגוני המילואים מנהלים מאבק על מנת לצרף את משרתי המילואים למועדון חבר, בינתיים מועדון משרתי הקבע מרחיב את ההטבות לחבריו ומציע שירות חדש: ליווי של יועץ לכלכלת המשפחה במחיר מסובסד.

 

 

מתברר כי גם משרתי הקבע שנתפסים בציבור כמסודרים, לא ממש מצליחים לסגור את החודש. כמו מרבית עם ישראל, הם נאלצים להתמודד עם המשכנתא, המינוס בבנק ועליות המחירים. בצה"ל מספרים כי מוקד האשראי של צה"ל, המסייע למשרתים לקבל הלוואות, זיהה כי כל חודש פונים אליו 20 משרתים לפחות, המהווים "לקוחות קבועים" הנגררים לסחרור כלכלי של בקשת הלוואות וצבירת חובות גדולים.

 

בצה"ל הבינו כי למשרתים אלה, הלוואה נוספת לא תסייע, אלא רק תכניס אותם לסחרור גדול יותר והם זקוקים לליווי כלכלי מקצועי. ב"חבר" הרימו את הכפפה והחליטו לשלב בהיצע השירותים לחברי המועדון גם סיוע בהכוונה לניהול כלכלי של משק הבית. במסגרת פיילוט שנערך לוו מספר משפחות על ידי אנשי מקצוע במשך כמה חודשים, מתוך מטרה לייצב את מצבם הכלכלי ולחזק את התא המשפחתי. 

 

פיצוי על היעדרות הבעל עוברת דרך מסע קניות

מקרה אחד מתוך רבים, הוא של נגד המשמש כקצין רכב, המגיע לביתו, בצפון הארץ, בסופי שבוע. המצב הכלכלי של המשפחה בראשית התהליך היה קשה והחלק העיקרי של הכנסותיהם הופנה לכיסוי חובות. "הם תיארו את חייהם כמרדף אין סופי אחרי המינוסים והחובות. שניהם לא האמינו כי אפשר לחיות אחרת" אומרים מלווי התוכנית.

 

בני הזוג ספרו כי על רקע קשייהם הכלכליים יחסיהם הזוגיים התערערו, התגלע ביניהם משבר אמון חריף תוך האשמות הדדיות, טינה, זלזול ומריבות קשות. "הם ספרו כי הדרך שלהם להתמודד עם קשיים רגשיים, מחלוקות ופיצוי של בת הזוג והילדים על היעדרותו של הבעל מהבית, עוברת דרך מסעות קניות והוצאת כספים על בילוי ומזון".

 

התהליך כלל עבודה רבה על ביסוס תקשורת חדשה בין בני הזוג, הם התבקשו לנהל שיחות רבות על פי כללים שהוגדרו בין המלווה לבינם, "התמקדנו בביסוס אמונתם בעצמם וביצירת אמון ביכולתם לקחת אחריות למצבם ולחולל שינוי בחייהם" מספרים המלווים.

 

הפיילוט כלל 40 משפחות ולווה על ידי מכון מחקר שבחן את אפקטיביות התהליך לאורך זמן. בחבר בחנו מספר גופים המתמחים בליווי כלכלי ולבסוף בחרו בשתי חברות - "יבולים" ו "מיי קונטרול" שיספקו את השירות לפונים. לכל משפחה יותאם קאוצ'ר אשר יבנה תכנית עבודה יסודית שאורכה עד שנה.

 

ל ynet נמסר כי לשירות החדש נרשמו כבר 250 משפחות, אנשי קבע וגמלאי צה"ל, כאשר התוכנית הרחבה תתחיל לפעול בחודש הקרוב. סך עלות הפרוייקט תעמוד על כ-4 מיליון שקל והליווי למשפחה יעמוד על כ-15 אלף שקל, כאשר כל משפחה תצטרך להשתתף בסכום של 5,360 שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קואצ'ר ילווה את המשפחה עד ליציאה מהמינוס
צילום: Index Open
מומלצים