שתף קטע נבחר

המו"מ כשל: קווי אגד שובתים הבוקר בירושלים

הסכסוך בין אגד וההסתדרות לבין משרד האוצר לא נפתר ובעקבות זאת הודיעה ההסתדרות כי קווי אגד בירושלים והסביבה יושבתו למשך 24 שעות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: דניאל בר און, דוברות ההסתדרות) (צילום: דניאל בר און, דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן(צילום: דניאל בר און, דוברות ההסתדרות)

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מממש את האיום וקווי אגד בירושלים יושבתו. מדובר בשלב זה בשביתת אזהרה בת יממה. בהודעת ההסתדרות נמסר כי בשיחות שנערכו אתמול (ג') בין הנהלת החברה ונציגי משרד האוצר לא הגיעו הצדדים להסכמות.

 

באגד מסרו הבוקר: "לאור העובדה שהנהגים השכירים השובתים בירושלים נעלו את התחנה המרכזית בבירה וחסמו את דרכי הגישה אליה ברכבים פרטיים, אוטובוסים שפורקו, מנעולים, שרשראות ועוד, נגרמו הבוקר שיבושים קשים בפעילות התחבורה הציבורית לירושלים וממנה. האוטובוסים הבינעירוניים נאלצים להוריד את הנוסעים ברחוב יפו ושבים ריקים לנקודות המוצא שלהם מבלי יכולת להכנס לתחנה ולקלוט נוסעים לכל רחבי הארץ".

 

ברקע להחלטה על שביתה עומד מו"מ כושל שמתנהל זה חודשים בין אגד וההסתדרות לבין הנהלת משרד האוצר. ראש אגף התקציבים באוצר אמיר לוי ניסה במשך מספר חודשים לפתור את המחלוקות עם אגד וכשל. מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד נכנס לפני מספר שבועות לתמונה והביא לפתרון זמני, אולם אי הגעה להסכם סופי בין המדינה לאגד הובילו לבסוף לשביתה.

 

מההסתדרות נמסר: "אגד נמצאת על סף תהום. לא ייתכן שלחברה בעלת מסורת מפוארת בת למעלה משמונים שנה נותנים להתפורר, תוך הפקרת נהגיה המסורים והנאמנים ותוך פגיעה בציבור הנוסעים".

 

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "בחודשיים האחרונים לא התקדם המו"מ לקראת הסכם סובסידיה חדש בין הממשלה לבין אגד. הבטחות הממשלה לקיומו של מו"מ מואץ נותרו ללא כיסוי. למרות האמור לעיל, השביתה המתוכננת מחר בירושלים היא מיותרת וחסרת כל סיבה נראית לעין. עמדת אגד הובהרה לעובדים בירושלים שדחו את הצעת ההנהלה לקיום הליך גישור בין הצדדים. הנהלת אגד תפעל למזעור נזקי השביתה ככל שתוכל".

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בין המדינה לאגד מתקיים מו"מ למעלה משנה על הסכם סובסידיה. על אף שטרם הושגו הסכמות ועל מנת שלא לפגוע בשירות התחבורה הסדיר הגדילה המדינה את התשלומים שהעבירה לאגד בלמעלה ממיליון שקל. למרות שהמדינה הקדימה את המקדמות לחברה, השירות שניתן בירושלים על ידי אגד לא עלה בקנה אחד עם מחוייבות החברה. צר לנו שבמקום לשפר את רמת השירות לאזרחים החברה בוחרת להשבית את הפעילות באזור זה על חשבון הציבור. אין בכוונת המדינה לחלק כספים שאינם מגיעים לחברה רק בשל איום השביתה"


פורסם לראשונה 03/01/2017 19:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים