שתף קטע נבחר

פריגו התרסקה ב-12%: מוכרת זכויות תמלוגים

דרמה במניה השלישית בגודלה בבורסת תל אביב לאחר הודעתה על מכירת הזכויות ב-2.2 מיליארד דולר לקרן רויאלטי פארמה; בנוסף, סמנכ"לית הכספים ג'ודי בראון עוזבת את תפקידה

דרמה גדולה התחוללה הלילה (שלישי) בפריגו, המניה השלישית בגודלה בבורסת תל אביב, אחרי טבע ומיילן. החברה הנסחרת גם בנאסד"ק דיווחה בתום המסחר בוול סטריט על מכירת זכויות התמלוגים ממכירות תרופת הטיסברי לטרשת נפוצה שמשווקת על ידי ביוג'ן.

 

הקונה היא קרן Royalty Pharma והיא תשלם לפריגו 2.2 מיליארד דולר ועוד 650 מיליון דולר לפי עמידה באבני דרך. האכזבה של המשקיעים נובעת מכך שהם העריכו את שווי התמלוגים בלפחות מיליארד דולר יותר מהמחיר שפריגו קיבלה. את הזכויות היא קיבלה ב־2013 כאשר רכשה את יצרנית הטיסברי אלאן (Elan) האירית תמורת 6.8 מיליארד דולר.

מפעל פריגו בירוחם (צילום: חיים הורנשטיין) (צילום: חיים הורנשטיין)
מפעל פריגו בירוחם(צילום: חיים הורנשטיין)
 

אחד הסיכונים העיקריים עבור פריגו היה דעיכה במכירות הטיסברי, שתופעות הלוואי שהיא גורמת מקשות עליה את התחרות.

 

בנוסף, ג'ודי בראון מי שכיהנה כסמנכ"לית הכספים של פריגו, ואף החליפה לזמן קצר את המנכ"ל ג'ו פאפא כאשר פרש מתפקידו, הודיעה גם כן על עזיבת החברה לאחר למעלה מעשור.

 

פריגו נמצאת לאחרונה תחת לחץ מצד קרן הגידור סטארבורד ואליו (Starboard Value) ובעקבותיו משנה מהותית את הרכב הדירקטוריון. במסגרת זו התווספו לדירקטוריון בתחילת פברואר חברים חדשים מטעם הקרן, ובמקביל עוזבים חמישה חברים מכהנים - ובכלל זה שלמה ינאי.

 

סטארבורד נכנסה להחזקה בפריגו ברבעון האחרון של 2016 והיא מחזיקה היום 6.7% ממניות החברה. בדצמבר האחרון תקפה סטארבורד במכתב פומבי את הנהלת פריגו, שנקטה לדעתה ב"צעדים מוטעים מבחינה פיננסית ומבחינה תפעולית", מאז שהצליחה למנוע את ניסיון ההשתלטות של מיילן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים