שתף קטע נבחר

נעילה בת"א: כיל טיפסה ב-6%

מדד ת"א 35 ננעל ביציבות, ת"א 125 עלה ב-0.1%. מניות האשלג מזנקות בעולם לנוכח המגעים לשת"פ רוסי-בלארוסי - החברה לישראל התחזקה ב-7.3%. אלקטרה צריכה קפצה ב-9.9%, לאחר שקיבלה אישור רגולטורי לרכישת גולן טלקום - בעלת השליטה אלקו טיפסה ב-6%, פרטנר ירדה ב-3.9%

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ננעל (ה') ביציבות, ללא שינוי רב במדדים המובילים: מדד ת"א 35 ננעל ביציבות, ת"א 125 עלה ב-0.1%.

 

החברה לישראל זינקה ב-7.3% בפסגת ת"א 35, כיל טיפסה ב-6% במקום השני. הראל השקעות סיימה שלישית עם עלייה חדה של 5%. פרטנר איבדה 3.9% בתחתית המדד, על רקע האישור שניתן לעסקת גולן טלקום-אלקטרה צריכה. אלקטרה צריכה מצידה הובילה את ת"א 90 עם עלייה של קפיצה של 9.9%, בעלת השליטה אלקו עלתה ב-6%.

 

בסיכום שבועי נחלש מדד ת"א 35 ב-0.3%, ת"א 125 ירד ב-0.5%. אופקו סגרה שבוע מוצלח עם עלייה של 6% בראש מניות 35, פרטנר איבדה בחמשת הימים האחרונים 7.5%, טבע סגרה ירידה שבועית של 5.4%.

 

ברקע למסחר

הבורסה השיקה אתר ייעודי בתחום קשרי המשקיעים. האתר מאפשר חיבור ישיר בין החברות הציבוריות, מנהלי קשרי משקיעים וחברות העוסקות בנושא ומספק מידע מקצועי בתחום. לדברי מנהלת יחידת השיווק והדוברות בבורסה, אורנה גורן: "הבורסה רואה בחברות ה-MID CAP את פוטנציאל הצמיחה של המשק. כחלק ממאמצנו לתמוך בחברות אלה, משיקה הבורסה את תכנית קשרי המשקיעים. אנו מקווים כי תמיכה זו תעודד חברות שאינן מקיימות פעילות קשרי משקיעים באופן קבוע לפתח את התחום, לפעול באופן שוטף ושקוף מול שוק ההון הישראלי והבינלאומי ולגייס משקיעים חדשים, זאת, על מנת לחזק את מעמדן, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים. זו הזדמנות גם להודות לחברות ששיתפו פעולה וסייעו מניסיונם, למען קידום תחום קשרי המשקיעים בישראל".

 

מניות מובילות

כיל ובעלת השליטה החברה לישראל טיפסו, במקביל לזינוקים בשיעורים דומים בענקיות האשלג העולמיות, על רקע דיווחים לפיהם בלארוס הביעה נכונות לשתף פעולה עם ענקית האשלג הרוסית אורלקלי - 3 שנים וחצי לאחר פירוק הקרטל המשותף שלהן.

 

חברת הביומד אינטק פארמה מגייסת 10 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. "כלכליסט" דיווח שהגיוס נערך במחיר של 4.4 דולר למניה. המניה סגרה את המסחר אתמול בניו יורק במחיר של 4.7 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 51.6 מיליון דולר.

 

דוחות אפריקה מגורים: ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2016 שהסתכמו ב-399 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-61 מיליון שקל.

 

הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, אישרה את העסקה שבמסגרתה אלקטרה צריכה, שבשליטת אלקו, תרכוש את גולן-טלקום תמורת 350 מיליון שקל. במקביל לאישור המיזוג, הלפרין אישרה גם את הסכם שיתוף הרשתות של גולן עם סלקום בעלות של 200-220 מיליון שקל בשנה למשך 10 שנים.

 

חברת ביטוח ישיר סיכמה את 2016 עם רווח כולל של 101 מיליון שקל - צניחה של 40% לעומת 2015. למרות החולשה בתוצאות השורה התחתונה, ביטוח ישיר אמנם ממשיכה לצמוח עם עליה חדה של 17% בפרמיות שהסתכמו ב-2.1 מיליארד שקלים, תולדה של עליה במספר הלקוחות ובהיקף הפעילות בכל ענפי הפעילות של החברה.

 

ל"כלכליסט" נודע כי מטרו הולכת להנפקה בת"א לפי שווי של 400 מיליון שקל. יבואנית מותגי האופנועים סאן יאנג, קוואסאקי וימאהה - בבעלות חן למדן, גדי אבירם וקרסו מוטורס - החלה בהכנת תשקיף לגיוס של 125 מיליון שקל. החברה מייעדת את כספי הגיוס להשקעה באתרי לוגיסטיקה שלה.

 

מניית בראק אן וי מרכזת עניין רב זאת על רקע הסכסוך המתקושר בין בעלי השליטה והנהלת החברה שממשיך להכות גלים. מכתב שנשלח אתמול מחברת BCRE, שדרכה מחזיקים בעלי השליטה בבראק, אשר הגיע לידי "כלכליסט" מייחס להנהלת בראק אן וי דיווחים שאינם אמת.

 

חברת התקשורות הוט (HOT), שלה שתי אגרות חוב נסחרות, פרסמה אמש את תוצאותיה הכספיות לשנת 2016 והציגה עלייה של 2% בהכנסות שהסתכמו ל-4.05 מיליארד שקל.


פורסם לראשונה 09/03/2017 10:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים