שתף קטע נבחר

בהיריון ומתכננת לטוס לחו"ל? זה מה שכדאי לך לדעת

בדרך לחו"ל: ביטוח הנסיעות הסטנדרטי אינו כולל כיסוי לנשים בהיריון וחברות הביטוח מציעות הרחבות שונות. זה מה שחשוב לדעת

עונת הנסיעות החלה ועשרות אלפי ישראלים כבר צובאים מדי יום על שערי נתב"ג. האם אתם ערוכים לנסיעה? כדאי לזכור כי חלק מההכנות לחופשה כוללות גם כיסוי ביטוחי מתאים.

 

 

ביטוח מותאם דורש בדיקה והשוואה מושכלת של האפשרויות השונות – בין אם רכישת ביטוח, רכישת הרחבה או הסתמכות על הביטוח שמקנה כרטיס האשראי. בעוד רווחת הנטייה אצל חלק לא מבוטל מהנוסעים להקל ראש בעניין הזה, כאשר מדובר בנוסעות בהיריון מומלץ עוד יותר לבדוק את התאמת הכיסוי הביטוחי לצרכים ולאופי הנסיעה.

 

הצעות הביטוח השונות והמלל הרב בפוליסות, עלולות לבלבל לא מעט ולהשאיר אתכן עם הרבה סימני שאלה. אז הנה כמה נקודות חשובות שכדאי להכיר ויעשו לכן סדר בהצעות השונות.

 

ראשית, חשוב להדגיש כי פוליסת ביטוח סטנדרטית, וגם זו המורחבת, הכוללות כיסוי של מאות אלפי ואף מיליוני דולרים - אינן מכסות מקרים רפואיים הקשורים בהריון, כל עוד לא נרכשה הרחבה ייעודית לכך.

 

גם כאשר נרכשת הרחבה להיריון, כדאי לדעת כי רוב החברות מבטחות נשים בהריון עד לשבוע 32-30 של ההיריון, תלוי בחברה ובפוליסה. ברוב החברות אין שוני במחיר בהתאם למספר השבועות, אולם בחלק מהחברות יש שוני בהיקף הכיסוי. למשל בשבוע 32 – ההיקף מצומצם יותר לעומת שבוע 24.

 

בחלק מהפוליסות יש הגבלה לגיל מקסימאלי – לרוב בין 42-40. כמו כן, כמעט כל החברות אינן מבטחות הריון המוגדר כ"הריון בסיכון".

 

יש חברות המוכנות לבטח גם הריון כזה ובתנאי שהוצג להן אישור של רופא המאשר לאישה לטוס. יש לציין כי במקרה כזה הפרמיה תהיה יקרה באופן משמעותי - מחיר כפול ואף יותר.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

אילו כיסויים כלולים בהרחבת ביטוח היריון?

ככלל, הכיסויים כוללים הוצאות אשפוז בחו"ל והוצאות שלא בעת אשפוז בחו"ל הקשורות להריון, הפלה, לידה מוקדמת, כולל טיפול או אשפוז בוולד, בעובר או בפג.

 

הסך הכספי לכל ההוצאות עומד על מקסימום 200 אלף דולר, בחלק מהחברות, הסכום הכולל נמוך יותר.

 

למרות פירוט הטיפולים שציינו, קיים שוני מסוים בין הכיסויים בחברות השונות וכן בהיקף הכיסוי. כך למשל חלק מהחברות אינן נותנות כיסוי לפג במקרה של לידה מוקדמת בחו"ל. גם בכיסויים שניתנים כגון טיפול בפג - ההיקף הכספי שונה מחברה לחברה.

 

חשוב לברר בטרם רכישת הביטוח – מה כולל בדיוק הכיסוי הנרכש ובאיזה היקף כספי.

 

האם עלי לדווח שאני בהריון בעת רכישת הביטוח?

כאמור, ביטוח נסיעות רגיל לא יכסה הוצאות הנובעות מהריון, ולכן יש לדווח על כך ולרכוש את ההרחבה. נציגי חברות הביטוח מתורגלים לשאול את המבוטח שאלות לבחינת מצבו הרפואי, לפני מכירת הפוליסה. כך מונחים גם לברר מול נשים באם הן בהריון (לרוב השאלה תישאל מול נשים מגיל 18 ועד לגיל 40). גם אם לא נשאלת, יש לציין זאת כדי לרכוש את ההרחבה.

 

בכלל, חשוב להקפיד להשיב תשובה כנה לכל שאלה שנשאלת במסגרת רכישת הפוליסה, עם זאת, אין צורך לספק מידע על נושאים שלא נשאלת לגביהם.

 

כמה עולה הרחבת כיסוי ביטוחי להריון?

מדובר בתוספת של כ-3-2 דולר ליום, בנוסף למחיר הפוליסה הבסיסית. כך שהמחיר הסופי עשוי לנוע סביב 5-4 דולר ליום. כאמור, מחיר זה אינו כולל מקרים של היריון בסיכון.

 

מה קורה אם לא רכשתי ביטוח מורחב להריון והוא התגלה לראשונה בחו"ל?

מי שאינה יודעת שהיא בהריון, לכאורה, אין סיבה שתרכוש הרחבת ביטוח עבור הריון. במציאות כפי שמתוארת, שבה נודע לראשונה תוך כדי השהיה בחו"ל, צריך לבדוק בפוליסה האם מקרה כזה מכוסה.

 

חלק מהפוליסות (הרגילות) כוללות כיסוי של כמה אלפי דולרים למקרה כזה. מדובר בדרך כלל בפוליסות המעט יקרות יותר (לא אלו הניתנות חינם למזיקי כרטיס אשראי).

 

האם קיימות הגבלות מסוימות מצדה של חברת התעופה?

כן. בחברות התעופה קיימים כללים בנושא אם כי הם אינם זהים בין חברה לחברה. באל על לדוגמה, אישה הרה יכולה לטוס עד 4 שבועות לפני הלידה הצפויה (עד שבוע 36), בהנחה שמצבה הבריאותי תקין ושאינה סובלת מסיבוכי הריון או מבעיה רפואית כל שהיא. החל מן השבוע ה-28 על האישה להחזיק ברשותה אישור מהרופא המטפל המכיל מידע לגבי ההיריון (באיזה שבוע של הריון נמצאת האישה) ולהציגו בפני מנהל/ת התחנה ככל שתידרש.

 

האישור מהרופא המטפל צריך להיות עדכני בתחום של עד 48 שעות לפני תאריך הטיסה הראשונה ועליו להיות תקף גם לטיסה החוזרת, בתנאי שתאריך החזרה אינו מעבר לשבוע ה-36. לאישה בשבוע 36 עד שבוע 37 של ההיריון, נדרש אישור הרופא המטפל, וקבלתה לטיסה כפופה לאישורו של הרופא הראשי/רופא אמון של אל על.

 

במקרה שאישה הרה מתכננת לטוס בכל חברה אחרת, מומלץ לברר מה הן ההגבלות, באם קיימות.


פורסם לראשונה 09/07/2017 17:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים