שתף קטע נבחר

טבע תפטר 350 עובדים: בהסתדרות הוכרז סכסוך עבודה

החברה הודיעה היום על יישום שלב נוסף בתהליך הרה-ארגון והמיקוד העסקי בישראל, שמטרתו לחזק את התחרותיות של אתריה בארץ ולבצר את מעמדם ומרכזיותם גם בעתיד. בהסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה ואמרו: ״לא נסכים לשום מהלך חד-צדדי שבו יפוטרו עובדים בחברת טבע"

חברת טבע תפטר עובדים בכפר סבא ובנאות חובב במסגרת תהליך התייעלות. על פי הערכות, יפוטרו 350 עובדים. החברה הודיעה היום על יישום שלב נוסף בתהליך הרה-ארגון והמיקוד העסקי בישראל, שמטרתו לחזק את התחרותיות של אתריה בארץ ולבצר את מעמדם ומרכזיותם גם בעתיד. בעקבות ההודעה הכריזו בהסתדרות על סכסוך עבודה.

 

אינטל ישראל צפויה לגייס 1,500 עובדים עד סוף 2018

 

כפועל יוצא החברה מתחילה בתהליכי היוועצות עם ההסתדרות והוועדים של אתר כפר סבא ואתר טבע-טק בנאות חובב שבדרום כדי לבחון את סיום העסקתם של מנהלים ועובדים בשני אתרים אלה בחודשים הקרובים. כיום מעסיקה טבע כ-7,000 עובדים בישראל, והם פרוסים באתרי החברה מצפון ועד הנגב.

 

בעקבות הודעתה של טבע, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז על סכסוך עבודה בתשעה אתרים של חברת טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ, אשר עובדיהם מאוגדים בהסתדרות. הסכסוך שהוכרז מקיף כ-6,000 עובדים בחברה, וחל בין היתר, על מפעלי טבע בנתניה, כפר-סבא, קריית שמונה, אשדוד, פתח תקווה, ירושלים, פארק תעשיות חמ"ן ומועצה אזורית נאות חובב. ההודעה על הסכסוך נמסרה לנשיא ולמנכ"ל זמני של החברה, פרופ' יצחק פטרבורג.

 

מטבע נמסר כי "התהליך מתנהל תוך קיום הליך היוועצות פתוח ושקוף עם ההסתדרות והוועדים. טבע מבצעת תהליך מורכב זה בכובד ראש, תוך שהיא דואגת לניהולו ברגישות המרבית ובליווי שוטף של מנהלי החברה המקיימים ערוץ תקשורת פתוח עם כל עובד ועובד על מנת להבטיח התנהלות הוגנת ומכבדת.

 

"מתוך מחויבות מתמשכת לעובדיה, והבנת האתגר שבמציאת מסגרת תעסוקתית חלופית, קל וחומר בדרום הארץ, תעניק החברה לעובדים שהעסקתם תסתיים חבילות ותנאים מהמיטיבים במשק. בנוסף, יינתן להם ליווי אישי, הכולל ייעוץ במהלך תהליך סיום ההעסקה, סדנאות והכשרות מקצועיות, כמו גם שירותי השמה, שיסייעו להם לאתר חלופות הולמות במטרה ליצור המשכיות תעסוקתית".

 

"ישראל, והנגב בפרט, חשובים לטבע, ופעילותנו כאן תמשיך להוות נדבך משמעותי לחברה גם בעתיד. יחד עם זאת, אנו מחויבים לעשות כל הנדרש על מנת להבטיח שאתרינו בישראל יהיו תחרותיים, יעילים ובעלי אופק עסקי בר-קיימא. טבע תמשיך להשקיע בישראל – ובאתרי הייצור בפרט – בפעילויות אשר מחזקות את היכולת התחרותית שלנו ברמה הגלובלית", אמר היום פרופ' יצחק פטרבורג, נשיא ומנכ"ל זמני של טבע.

 

"בישראל ממוקם מרכז הייצור הגדול ביותר של טבע, האחראי על ייצור מוצרים אסטרטגיים לחברה בהווה ובעתיד. בשנים האחרונות השקענו משאבים רבים במיצובו של אתר כפר-סבא כאחד מאתרי ההשקות המשמעותיים של החברה, בו מתוכננות כ-350 השקות ב-5 השנים הקרובות, כמו כן, נמשיך להשקיע בתשתיות, בפיתוח ובצבירת הידע הנדרש לקראת ייצור בתחומי הליבה העתידיים של טבע. אתר טבע-טק ימשיך להוות 'מרכז מצוינות', מבין כל מפעלי הכימיה שלנו ברחבי העולם, לייצור חומרי גלם פעילים", הוסיף דוד לוסטיג, סמנכ"ל בכיר ומנהל התפעול של טבע בישראל.

 

 

דובר ההסתדרות, יניב לוי, מסר בתגובה: ״לא נסכים לשום מהלך חד-צדדי שבו יפוטרו עובדים בחברת טבע. אנו מצפים מהנהלת החברה לנהוג באחריות ולא להכניס את מפעלי טבע בישראל לשורה של מאבקים שיביאו לסחרור מערכת יחסי העבודה״.

 

"העילה המרכזית לסכסוך העבודה נעוצה בכוונתה של הנהלת טבע להוביל מהלך חד צדדי לפיטורי מאות עובדים באתרי החברה בכפר סבא ובטבע טק שבדרום, כחלק מתהליך הרה-ארגון בחברה. יודגש כי לכוונת ההנהלה - השלכות מרחיקות לכת".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים