שתף קטע נבחר

"יש לכם רעיון טוב? תלכו על זה"

תחרות הפורמטים הישראלים התקיימה אמש בתל אביב במסגרת כנס הפורמטים הבינלאומי השני ביוזמת מכון היצוא. אז מהו הפורמט הישראלי המנצח, מה הפחיד את עודד מנשה יותר מהתחרות ואילו פורמטים נראה בשנים הבאות בטלוויזיה? היינו שם

השבוע (12-13.9) התקיים בתל אביב, כנס הפורמטים (התוכן הטלוויזיוני) הבינלאומי הראשון בהובלת מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החוץ. הכנס בן היומיים חשף בפעם הראשונה את כל גופי השידור וההפצה הישראלים בפני עשרות אנשי מפתח מהתעשייה הבין לאומית, במטרה לסייע להם ביצירת קשרים עם גופי מדיה, שידור והפצה מובילים בעולם.

 

"מכאן ממש מתחת לאף צומחת לנו תעשייה שעד לפניי שנתיים שלוש עמדה על 30 מיליון דולר", אומר שר הכלכלה, אלי כהן. "היום היקף היצוא הפורמטים בשנה עומד על 250 מיליון דולר, וזה ימשיך לגדול. מדובר בתעשייה שגם מכניסה כסף במדינה, נותנת תעסוקה".

 

אחד מאירועי השיא של הכנס התקיים אמש אחר הצהריים, בתחרות "Formagination", בחסות ארמוזה פורמטס בו השתתפו יוצרים ישראליים שהגיעו עם רעיונות חדשניים, לפורמטים וסדרות טלוויזיה שכמותם עוד לא נראו.

 

אז מה היו הפורמטים המובילים ומי הזוכה הגדול? בכתבה שלפניכם  

  

כשהזוכה במקום הראשון בתחרות, שירי צוק, עם הפורמט "מיוזיאום אוף מי", נשאלת האם היא מתחילה לספור את המיליונים בפריצה הבינלאומית, היא אומרת: "זה תשאלו אותי עוד כמה שנים שאראה את זה בטלוויזיה. בוא נגיד שאני ארשה לעצמי היום לנסוע הביתה במונית".

המתחרים בתחרות הפורמטים השני של מכון היצוא (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
המתחרים בתחרות הפורמטים השני של מכון היצוא(צילום: אבי חי)

הפורמט של צוק, הוא פורמט שידוכים בו בונים מוזיאון שלם מסביב לדמות ומביאים את המחזרים הפוטנציאלים שלו לעשות סיבוב במוזיאון, רגע לפני שהם פוגשים אותו. נשמע מעניין. לא?

 

ומה ההמלצה של צוק לכל החולמים ולכל ממציאי הפורמטים למיניהם: "אם יש לכם רעיון טוב - תלכו על זה".

 

בשיתוף מכון היצוא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי חי
שירי צוק, הזוכה במקום הראשון
צילום: אבי חי
מומלצים