שתף קטע נבחר

טבע איבדה 5% נוספים ונפלה למקום השלישי מבחינת שווי שוק בבורסת ת"א

ת"א 35 ות"א 125 ירדו ב-0.1% ו-0.2% בהתאמה, מדד ת"א נפט גז ירד ב-2%; טבע השלימה ירידה של 70% מתחילת השנה ושוויה עומד על 40.8 מיליארד דולר; בית ההשקעות IBI על מניית טבע: "ממליצים לשבת על הגדר"

הבורסה בתל אביב חתמה את יומו הראשון של שבוע המסחר בירידות שערים בהובלת מדד ת"א נפט וגז שאיבד 2% מערכו. מבין מניות המדד בלטו לשלילה דלק קידוחים שירדה ב-2.8% ורציו שנחלשה ב-3.3%.

 

בשוק מעריכים כי הלחץ כלפי מטה על מניות הגז נובע בעיקר מהתחזית שפרסמה בשבוע שעבר חברת אנרג'ין – ובה העריכה כי כמות הגז במאגרי כריש ותנין כפולה מההערכה הראשונית. המדדים ת"א 35 ות"א 125 ירדו ב-0.2% ו-0.1% בהתאמה. מניית טבע שירדה ביום שישי האחרון ב-14% ירדה היום בעוד 5%. מניית החברה השלימה ירידה של 70% מתחילת השנה וירדה למקום השלישי בבורסת ת"א מבחינת שווי שוק – אחרי מיילן ופריגו. שוויה של טבע עומד כעת על 40.8 מיליארד שקל.

 

ברקע למסחר

הבורסה בתל אביב פתחה שבוע מסחר חדש, כאשר עונת פרסום הדוחות על הפרק - המשקיעים ימשיכו לעקוב אחר התוצאות הכספיות של החברות הציבוריות, המסכמות את הרבעון השלישי. השבוע שחלף הסתיים עם האקורד הצורם של דוחות טבע – מדד ת"א 35 סגר ירידה שבועית של 0.7% ות"א 125 ירידה שבועית של 0.5%.

 

ביום שישי נרשמה בניו יורק מגמה חיובית - דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, נאסד"ק טיפס ב-0.7% ו-S&P 500 עלה ב-0.3%. שלושת המדדים סגרו בשיאים חדשים. טבע חוזרת לת"א בפער ארביטראז' שלילי של 5% - מניית טבע נפלה ב-20% בניו יורק ביום חמישי בעקבות הדוח הרבעוני והתאוששה במעט בשישי, עם עלייה של 1.5%.

  

מניות מרכזיות

מיטרוניקס מדווחת על מיזוג של שתיים מהמתחרות הגדולות שלה, המחזיקות ביחד בנתח של 48%, מול 41% של מיטרוניקס.

 

הנפקת האג"ח בהכשרת היישוב: החברה זכתה בשלב המוסדי לגיוסים של למעלה ממיליארד שקל, ובחרה להענות להתחייבויות בהיקף של 285 מיליון שקל. שיעור הריבית בשלב המוסדי נקבע על 1.8%.

 

אי.די.בי סיימה את השלב המוסדי בגיוס האג"ח (הרחבת סדרה י"ד). להנפקה הוזרמו ביקושים בהיקף של כמעט 619 מיליון שקל, החברה נענתה להתחייבויות בסכום של 360 מיליון שקל. החברה מתכוונת להגדיל את סכום הגיוס במכרז הציבורי לסכום כספי של 422 מיליון שקל.

 

סודהסטרים עולה ב-3.2% בפסגת מדד ת"א 35, טבע מאבדת 3.6% בתחתית המדד. מזור רובוטיקה מטפסת ב-5% בפסגת ת"א 125, בזכות פער ארביטראז' חיובי.

 

גולן פלסטיק של שער הגולן מדווחת על קבלת הודעה ממשווקי מוצריה בפינלד, לפיה בדיקות מדגמיות העלו כי מוצרי החברה אינם עומדים במלוא דרישות הרגולציה המקומית. מכירות המוצרים נעצרו עד לבירור הנושא. החברה מציינת כי להערכתה להשהיית מכירת הצינורות במהלך תקופת הבחינה לא צפויה להיות השפעה מהותית על המכירות.

 

שיכון ובינוי קיבלה מגורמים מוסדיים הצעה לרכישת 46% מהזכויות בפרויקט מנהרות הכרמל (מתוך 50% שבהם מחזיקה החברה) ולרכישת 40%-50% מהזכויות בחברת שיקום ותפעול אחזקת כבישים בנתיבי הצפון (מתוך 60% שהחברה מחזיקה). הרכישה המתוכננת תיעשה במסגרת מבנה שותפות מוגבלת יעודית שתוקם לשם כך, ושבה המשקיעים יהיו השותפים המוגבלים וגוף בשליטת החברה ישמש כשותף הכללי.


פורסם לראשונה 05/11/2017 10:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים