שתף קטע נבחר

זהירות, מפגע תברואתי: כך תיפטרו מהעובש בבית

משייפים את הקיר כדי להסיר את העובש ממנו? טעות חמורה. זה רק יחריף את הבעיה ויגרום לו להתפשט בכל חלל החדר. מהם דרכי הטיפול באמצעים ביתיים, מה חשוב לוודא אם מזמינים בעל מקצוע וכיצד ניתן למנוע את חזרת המפגע התברואתי הזה? אתר "המקצוענים" עם המדריך

בדיוק בימים קרים אלו, העובש בבית מתפתח. ישנם חומרים שתוכלו ליישם בעצמכם על הקיר, ואשר יהיו אפקטיביים לשנה וישנם חומרים שימנעו חזרתו לאורך זמן רב, אך מחייבים הזמנת בעל מקצוע. בכתבה הקודמת, הסברנו מהן הסיבות העיקריות להיווצרות עובש. בכתבה זו, נפרט כיצד ניתן לפתור את הבעיה ולמנוע את חזרתה.

 

עוד כתבות בנושא:

ליקויי איטום בבית - כיצד מתמודדים?

אל תזרקו את הכסף שלכם מהגג

סימנים של רטיבות

 

    (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

אם תרצו להתמודד עם הבעיה בעצמכם, תוכלו למרוח על הקיר הנגוע צבע נגד עובש. קיימים בשוק מוצרים דומים של כמה חברות. האם זהו פתרון אפקטיבי? "זה בהחלט פתרון, אך הוא זמני", אומרים דורון וטרי מתתיהו מהקץ לעובש באתר "המקצוענים". "הבעיה עם צבע נגד עובש היא שהוא אכן נלחם בפטריית העובש, אך הוא לא מונע את תהליך העיבוי בתוך הבית. וכך, הבעיה חוזרת על עצמה. בעלי מקצוע רבים חושבים שצבע נגד עובש יפתור להם את הבעיה, אך זה לא נכון. בפועל, הוא מכיל רעלנים שמרעילים את הפטרייה, אך כעבור שנה הרעלנים מתכלים, והפטרייה ממשיכה לקבל את המזון שלה, והבעיה חוזרת על עצמה. בכל מקרה, אם זו הדרך שבה בחרתם להתמודד עם העובש, חשוב להקפיד בכל שנה, בתחילת העונה הקרה, לצבוע מחדש את אותם אזורים נגועים".  

 

קיים פתרון נוסף והוא צביעת הקירות הפנימיים של הבית באמצעות צבע שמונע עיבוי. מתתיהו: "צבע זה מיוצר על-ידי כל מיני חברות. היתרון שלו הוא ששטח הפנים שלו הוא גדול, והוא מאפשר לפרק את המולקולות של המים, ולמנוע מהם להיספג בקיר. כך, אין לעובש אפשרות להתפתח. אדי המים אמנם ימשיכו להופיע על החלונות, אך לא יוכלו להיספג בקירות. החיסרון הוא שלא ניתן ליישם אותו בקלות לבד, ויש צורך להזמין בעל מקצוע. החברות היצרניות יעניקו אחריות רק עבור בעלי מקצוע שהם מורשי ביצוע של החברה היצרנית".

 

מבחינת עיצוב, האם ניתן לעשות קירות דקורטיביים באמצעות הצבע שמונע עיבוי? "לא, זה החיסרון שלו. הוא בעיקרון מגיע רק בגוון לבן, אך ניתן לגוון אותו באמצעות פיגמנט. לא ניתן לעשות איתו שליכט צבעוני על הקיר".

 

ממה חשוב להיזהר בעת הטיפול בעובש?

"הדבר הכי גרוע, שהוא בעצם הטעות הנפוצה של בעלי מקצוע רבים, הוא לשייף את הקיר הנגוע בעובש", מציינת מתתיהו. "זאת, משום שנבגי העובש מתעופפים באוויר ויכולים להתמקם ברובה שבין האריחים, על שטיחים ועל פרטי ריהוט בחלל החדר. עובש הוא דבר חי, לא כמו לכלוך. זהו גוף רבייה שמתרבה. ברגע שהוא חודר לריהוט, הוא גורם לריקבון של העץ, ולרוב לא תהיה ברירה אלא להיפטר מהרהיטים".

 

מה כן מומלץ לעשות? "לכסות את הריצוף ואת הרהיטים בחדר בניילון, ולחטא את הקיר בעזרת סמרטוט הטבולה בחומר חיטוי (אקונומיקה, למשל)", מסבירה מתתיהו. "אם יש כבר קילופים בקיר, יש להסיר אותם, ולמרוח חומר מקשר (בונדרול) לפני שמורחים את הצבע נגד העובש".

 

מחפשים קבלן איטום? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר המקצוענים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים