שתף קטע נבחר

ניו יורק: S&P 500 בפתיחת השנה הטובה מאז 1964

המדדים המובילים עלו עד 0.4% לשיאים חדשים, תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים חצתה את רף ה-2.5% לראשונה מזה כמעט תשעה חודשים. הנפט בשיא של יותר משלוש שנים

בורסות וול סטריט נעלו את יום המסחר בעליות ובשיאים חדשים לנוכח אופטימיות המשקיעים לדו"חות רבעוניים טובים, וציפייה לרפורמת המסים של הנשיא טראמפ: דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, נאסד"ק עלה בפחות מ-0.1% ו-S&P 500 עלה ב-0.1%. זוהי פתיחת השנה הטובה ביותר מאז 1964 במדד זה, עם שישה שיאי סגירה רצופים.

 

ברקע למסחר

הנפט הגולמי עלה ב-2%, ל-62.96 דולר לחבית - שיא מאז דצמבר 2014. זאת על רקע הציפייה לשבוע שמיני ברציפות במלאים בארה"ב. הברנט עלה ב-1.5%, לרמה של 68.8 דולר לחבית. בשבוע שעבר רשמו שני סוגי הנפט עליות של 1.7% ו-1.1% בהתאמה.

 

יום שני של ירידות בזהב (לאחר 11 ימי עליות): החוזה ירד היום ב-0.5% (6.70 דולר), ומחירו נקבע על 1,313.70 דולר לאונקיה. הדולר התחזק: היורו ירד ב-0.3% מול מקבילו האמריקאי, ל-1.193 דולר. תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים טפסה ב-5 נק', ל-2.53%.

 

נעילה באירופה: דאקס עלה ב-0.1%, קאק טיפס ב-0.7%, פוטסי עלה ב-0.5%, המדד האירופי סטוקס 600 עלה ב-0.4%. מניית אלטיס קפצה ב-10.5% באמסטרדם.

 

בית ההשקעות גולדמן זאקס צופה שגם 2018 תהיה שנה חלשה לדולר. "למרות שהפדרל ריזרב עשוי להעלות את הריבית ארבע פעמים ב-12 החודשים הקרובים - מה שלכאורה היה אמור לחזק את המטבע", אמר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות, יאן הציוס, "בנקים מובילים נוספים בעולם מתכוונים להעלות את שיעורי הריבית, כך שתמותן השפעת העלאת הריבית של הפד על המטבע האמריקאי".

 

מניות מרכזיות

מניית קודאק בלטה בעלייה של 120% לאחר הודעתה על השקת מטבע וירטואלי.

 

מניות בולטות בדאו ג'ונס: בואינג טפסה, ג'ונסון אנד ג'ונסון עלתה, אינטל ירדה.

  

מניית T-Mobile עלתה בנאסד"ק לאחר שחברת שירותי התקשורת עדכנה כי במהלך 2017 הצטרפו אליה 5.7 מיליון לקוחות חדשים. זוהי השנה הרביעית ברציפות שבה מספר המצטרפים של T-Mobile עולה על 5 מיליון.

 

 

מניות אלטיס ארה"ב (Altice USA) קפצו בניו יורק, בעקבות הודעת החברה האם מאירופה אלטיס (Altice) שבשליטת פטריק דרהי, כי היא מתכוונת להיפרד בספין אוף ממניות השליטה שלה בחברה האמריקאית.

 

אורבן אאופטיפטרס (Urban Outfitters) ירדה על רקע נתוני מכירות חלשים בתקופת החגים של נובמבר דצמבר. בין היתר דיווחה אתמול החברה לאחר הנעילה כי רשמה בעונת החגים ירידה של 1% במכירות החנויות הזהות.

  

 

מייסד עליבאבא ג'ק אמר היום כי הוא ישקול ברצינות רישום של החברה למסחר בהונג קונג. במענה להזמנה שקיבל מיו"ר הבורסה אמר מא: "אנו בהחלט נשקול כניסה לשוק של הונג קונג, אנו מקווים שנוכל להרחיב את ההשקעה שלנו בהונג קונג ולקדם את המעורבות שלנו בכלכלה של העיר".

  

הלוויין המסתורי של חברת הרקטות של אלון מאסק התרסק או התפרק. על פי גורמים בארה"ב, הלוויין ששוגר ביום ראשון על-ידי space X לא נכנס למסלולו. ההערכות הן כי הלוויין התפרק או התרסק בים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים