שתף קטע נבחר

לא חייבים להחליף: כך תפיחו חיים בעבודה מתה

נמאס לכם מהעבודה, אבל חוששים להחליף אותה? אולי זה לא אבוד. לפניכם כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להפיח חיים חדשים בתפקיד "מת" ואפילו לחבב אותו

בשיתוף Alljobs

 

מי לא מכיר את המצב הבא: נמאס לך מהעבודה שלך כל כך, שהעיניים לא מפסיקות לפזול אל השעון. עוד מהערב מתגנבת לה תחושה של מחנק, מפני בוקר המחרת והחברים שלך? כבר לא יכולים לשמוע עוד קיטור אחד נוסף.

 

ובכן, יש מצבים שבהם עדיף לעזוב את העבודה ולמצוא תפקיד חדש. במיוחד במקרים שבהם מרווח הפעולה מצומצם, כי רוב הבעיות תלויות בגורמים חיצוניים. אך יש מקרים שבהם בהחלט אפשר לפעול באופן אקטיבי כדי לשפר את המצב הקיים. לפניכם 5 דרכים יעילות שיעזרו לכם להעיר את העבודה המתה הזו, בחזרה לחיים.

 

אקטיביות היא המפתח לשינוי

הטעות הראשונה שעושים כשמצפים שהעבודה תשתנה מתחילה דווקא בחשיבה. לרוב, תפקיד לא משתנה מעצמו, אבל למרות שזה לא תמיד נראה ככה - אתם בהחלט יכולים לשנות אותו. שני אנשים לעולם לא ימלאו תפקיד באותה צורה ולכן תפקיד הוא דבר שיכול להיות דינמי. אז איך עושים שינוי? מפסיקים להניח שמדובר בנושא שאין לכם שום שליטה בו, וחושבים מה אפשר לעשות, למי אפשר לפנות ואילו שינויים בתפקיד יכולים לרענן אותו ולהביא למצב שהוא מעניין אתכם שוב.

 

אתם יכולים לשנות את התפקיד בעצמכם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אתם יכולים לשנות את התפקיד בעצמכם(צילום: shutterstock)

שפרו את מערכות היחסים

לפעמים זה הבוס או הבוסית ולפעמים, כל המארג החברתי של הארגון פשוט לא נעים. אבל אם מדובר רק בכמה "תפוחים רקובים", האם הייתם מנסים לעבוד על המצב? מחקרים מעידים שזה שווה את הניסיון - למשל, totaljobs, אתר דרושים בריטי,ערך סקר בקרב מעל ל-4,000 עובדים ו-100 מעסיקים במטרה ללמוד על היתרונות שיש במערכות יחסים במקומות עבודה.

 

מהסקר עלה כי נוכחות של מערכת יחסים קרובה בעבודה עשויה להביא ליעילות גבוהה יותר: 39% מהעובדים שיש להם חבר קבוע וקרוב בעבודה העידו על עצמם כיותר פרודוקטיביים.

 

עשו יותר ממה שאתם אוהבים

אם אין שום דבר שאתם אוהבים בתפקיד שלכם, אתם לא נמצאים בכתבה הנכונה, וכאמור יש מקרים מסוימים שבהם עדיף להתקדם הלאה ולא להיתקע. אבל עם יד על הלב - אם יש חלקים בעבודה שלכם שאתם עדיין נהנים לעשות לעומת אחרים, עשו לכם רשימה, שתעזור לכם בהמשך ההחייאה לתפקיד שאיבד את הקסם שלו בעיניכם, ואמצו אותם אליכם - באופן עצמאי או באמצעות בקשה רשמית ממי שאחראי על כך.

 

מנהלים אוהבים יוזמה, ובאופן טבעי, הגיוני שתהיו טובים יותר במשימות שאהובות עליכם, פשוט כי הביצוע יבוא מהלב ועם חיוך. ככל שתצליחו במשימות הללו, ברוב מקומות העבודה יזהו את הפוטנציאל וישמחו על היוזמה.

 

נצלו את הזמן לשינוי קריירה

ככל שתחושת חוסר האונים גוברת, כך גם קשה יותר לשאת את התחושה בעבודה הנוכחית. יכול להיות שטעיתם בכלל בדרך התעסוקתית שלכם? במקום למרר על כך ולדבוק באותה עבודה, החלו לגשש אחר כיוונים אחרים כשלב מקדים בתהליך שינוי קריירה.

 

תהליך הדרגתי ומדוד, יכול להוביל אתכם בסופו של דבר לקריירה מתאימה ואהובה יותר - מבלי לסכן את מקור הפרנסה הנוכחי שלכם. אם אתם יודעים שאתם רוצים לעשות משהו אחר לגמרי, אבל לא יודעים איך מתחילים ואיך לחולל את השינוי, אל תחששו גם לפנות למומחה בתחום.

 

הציפו את הבעיה

לפעמים, התפקיד שלכם שחוק ואף אחד מלבדכם לא יודע מזה. אך חשוב להבין שמנהלים לרוב ינסו לשמר עובדים טובים כדי לא לאבד אותם. זאת מכיוון שהמאמצים והעלויות שבגיוס עובד חדש, עולים על רענון והשקעה בעובד קיים. לכן, אל תסיקו מראש שלא יתייחסו אליכם ברצינות - גשו לשם ודברו על זה עם הממונים עליכם. יחד עם זאת, עשו זאת בחוכמה - אל תלכלכו על התפקיד הקיים שלכם. אמרו שאתם זקוקים לרענון, מבלי לשרוף את הגשרים ולומר דברים שמהם אין דרך חזרה.

 

כמובן, שאחרי תקופת ניסיון לשינוי, במידה ושום דבר לא זז ושיפור לא נראה באופק, אולי זה הזמן לצאת לדרך חדשה. לאף אחד הרי לא מגיע לעסוק במשהו שלא מרגש (במקרה הטוב), או מסב סבל (במקרה הגרוע). אבל ביניכם לבין עצמכם, תדעו שלפחות ניסיתם.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים