שתף קטע נבחר

התריס החשמלי התקלקל? כך תתמודדו

רצועה שנקרעה, החלפת שלב או כיוון מנוע הן תקלות פשוטות יחסית וגם זולות לתיקון. לעומת זאת, החלפת מנוע בתריס חשמלי היא תקלה יקרה יותר. מהן הסיבות לתקלות, כיצד ניתן להימנע מהן וכמה אמור לעלות התיקון? אתר "המקצוענים" עם התשובות

אם קניתם תריס חשמלי איכותי, דאגתם להתקנה מקצועית שלו והקפדתם על תחזוקה, אתם יכולים ליהנות ממנו למשך 10 שנים ויותר. לעומת זאת, אם חסכתם בשלב הרכישה וההתקנה או אם לא השתמשתם בו בזהירות, תיקון התקלות יכול להגיע למאות ולעתים אף לאלפי שקלים, עד כדי כך שישתלם יותר להחליף את כל התריס והמנגנון. מהן התקלות הנפוצות וכמה אמור לעלות התיקון? לפניכם המדריך.

 

עוד כתבות בנושא:

ניקוי ותחזוקה של התריסים

עשה זאת בעצמך: תיקון תריס גלילה

תריסים - כל מה שחשוב לדעת

 

החלפת רצועה בתריס חשמלי

התקלה: תפקיד הרצועה הוא לסגור ולפתוח את התריס החשמלי. "רצועה איכותית אמורה להחזיק מעמד כ-10 שנים, ובשימוש לא נכון שנתיים-שלוש", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "בכל תריס יש בדרך-כלל 2 רצועות, כשניתן להוסיף רצועה ליתר ביטחון. ברוב המקרים, הרצועה נקרעת כתוצאה משימוש לא נכון שלנו, כמו הורדת התריס על חפץ זר כמו כיסא, שמפריע לתנועה החלקה שלו. בעל מקצוע אמין יעניק שנה אחריות על העבודה, כך שאם במהלך שנת האחריות הרצועה נקרעה שוב, עליו להגיע ללא תשלום נוסף".

כמה זה עולה? 300-400 שקל, כשהמחיר כולל את הרצועה עצמה. אין שום משמעות לגודל התריס, מכיוון שמידות הרצועה אוניברסליות. קיבלתם הצעת מחיר שתלויה בגודל התריס? אמורה להידלק לכם נורה אדומה.

 

החלפת מנוע  

התקלה: ברוב המקרים, המנוע מתקלקל כתוצאה מהורדה של התריס על חפץ זר, שפוגע בסגירה החלקה שלו. מוקד השירות: "מדובר באחד התיקונים היקרים מבין התיקונים של תריס חשמלי. בדרך כלל, היצרן מעניק 5 שנות אחריות על המנוע, כך שאם המנוע התקלקל לאחר שתוקף האחריות פג, תצטרכו להוציא לא מעט כסף מהכיס.

 

בכל אופן, הימנעו מהתקנת מנועים תוצרת סין והעדיפו תוצרת ישראלית, צרפתית או איטלקית. זאת, משום שמנוע סיני יחזיק 3 שנים לרוב, ואילו מנוע איכותי יחזיק לפחות 10 שנים. אם שלבי התריס עשויים מאלומיניום ולא פוליאוריתן מוקצף, תזדקקו למנוע חזק יותר והמחיר יעלה בהתאם.

 

זכרו לדרוש את תעודת האחריות הרשמית מהמתקין, וודאו שעל המנוע קיימת מדבקת אחריות עם תאריך היצור".

כמה זה עולה? 1,000-1,200 שקל. המחיר כולל מנוע מכני ומתייחס לתריס בגודל סטנדרטי של 2 מ"ר.

 

   (צילום: ירון דרוקמן) (צילום: ירון דרוקמן)
(צילום: ירון דרוקמן)

החלפת שלב מוקצף בתריס חשמלי

התקלה: ברוב המקרים, תצטרכו להחליף שלב בתריס חשמלי כתוצאה מבלאי טבעי, או שימוש לא נכון בתריס. מוקד השירות: "למרות שהיא נשמעת פשוטה, מדובר בעבודה יחסית יקרה, שכן היא מצריכה שני ביקורים של בעל המקצוע, האחד לצורך מדידת השלב והשני לצורך החלפתו. בעלי המקצוע נוהגים לגבות את אותו המחיר בעבור החלפת 3 שלבים. לכן, נצלו זאת על מנת להחליף שלבים נוספים".

כמה זה עולה? 400-600 שקל. המחיר כולל 2 ביקורים לצורך מדידה והתקנה.

 

שחרור תריס חשמלי שנתקע

התקלה: אחת התקלות הנפוצות ביותר בתריס חשמלי הוא שהתריס נתקע או שחציו נפל על רצפת הכיס שלו ונשאר תקוע. מוקד השירות: "ברוב המקרים, התופעה מתרחשת כתוצאה מכך שנקרעו הברגים, או שציר התריס נפל. במצב כזה, תשמעו רעש מהמנוע והתריס יראה כאילו הוא מונח באלכסון. חשוב מאד לא לגעת התריס, שכן כל נגיעה יכולה רק להחמיר את המצב".

כמה זה עולה? 300-400 שקל. המחיר מתייחס לשחרור התריס ואינו כולל החלפת חלקים. אין כל קשר בין גודל התריס למחיר. קיבלתם הצעת מחיר גבוהה בגלל שהתריס גדול? הדליקו נורה אדומה.

 

כיוון מנוע בתריס חשמלי

התקלה: אם בזמן פתיחת או סגירת התריס העצירה מתבצעת מוקדם מהרצוי, יש לבצע כיוון מנוע. "מדובר בעבודה פשוטה מאד, במהלכה בעל המקצוע יסובב את בורג המנגנון נגד או בכיוון השעון, תלוי באופי התקלה", אומרים במוקד. "במידה שכיוון המנוע התבצע במסגרת תיקון תקלה אחרת, אין לגבור עליו תשלום נוסף. הימנעו מסגירת התריס על חפצים זרים כמו כיסא או שולחן, זה הגורם מספר אחד ליציאה של המנוע מכיוון".

כמה זה עולה? 250-350 שקל. המחיר כולל את עלות הביקור, כך שאם בעל המקצוע מנסה לגבות דמי ביקור בנוסף לעלות התיקון, אל תסכימו לכך.

 

תיקון נתק בין שלבי התריס החשמלי

התקלה: השלב הראשון של התריס נושא על גבו את כובד כל השלבים שבאים מתחתיו. לכן, ברוב המקרים הנתק יופיע בין השלב הראשון לשני. מוקד השירות: "התקלה הזו נפוצה יותר בתריסים עם שלבים מפולאוריתן מוקצף, שכן הם פחות עמידים משלבי אלומיניום. ברוב התריסים החשמליים קיים עודף של 2-3 שלבים, כך שבעל המקצוע יוכל לנתק את השלב העקום ולחבר את השלב הבא".

כמה זה עולה? 300-350 שקל. המחיר כולל כיול מנוע.

 

מעוניינים בתיקון תריסים? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים