שתף קטע נבחר

עוברים לארון קיץ: איך לבחור ארון נסתר

הטרנד המינימליסטי לא הולך להיעלם ואיתו הארונות הנסתרים. כאלו שמאפשרים להחביא את כל הבלגאן מבלי לבלוט ולהעמיס על החלל. איך לבחור ארון בחוכמה, עם אילו מידות להגיע לחנות, האם כדאי דלת נפתחת או דלת הזזה? אתר "המקצוענים" עם התשובות

תכנון של מספיק מקומות אחסון בבית, הוא אחד הדברים החשובים בתכנון בית מוצלח, במיוחד בעקבות הבניה החדשה והצפופה של ימינו. הבתים מאופיינים בחדרים קטנים וכתוצאה מכך יש מצבים שבהם כלל אין מקום לארון בתוך החדר. מכיוון שארון הוא לא רהיט שמחליפים לעתים קרובות, הוא יכול לקחת חלק נכבד מתקציב הבנייה או השיפוץ, ולכן חשוב לתכנן אותו כבר בשלב התכנון המוקדם של הבית.

 

לכן הקדישו זמן והתייחסות למקומות האחסון ברחבי הבית באותה חשיבות בה אתם מתכננים ומשקיעים במטבח ובחדר הרחצה.

 

עוד כתבות בנושא:

חידוש רהיטים: זה השחור כתום יהיה

רהיטים לבית ולגינה: מזמינים מנגר או מקטלוג?

מגדילים את חדר השינה בלי לשבור קירות

 

גם בסלון ניתן לנצל את הקיר לאחסון (צילום: גדי סיארה)
היכן מסתתר הארון? גם בסלון ניתן לנצל את הקיר לאחסון. התמונות בכתבה באדיבות ארונות ריביירה(צילום: גדי סיארה)

גובה, עומק, רוחב

ניתן לבחור במידות סטנדרטיות, דבר אשר לרוב יוזיל את המחיר. ואולם, בבחירת ארון בהזמנה, אמנם משלמים יותר, אך מרוויחים אפשרויות אחסון רבות יותר ומנצלים את החלל באופן מקסימלי.

 

מה כדאי לדעת לגבי המידות? "ארון הזזה דורש לפחות 60 ס"מ עומק", מסבירה טל וולנסקי, מעצבת הבית של ארונות ריביירה. "ארון עם דלתות ציר (דלתות פתיחה) דורש 50 ס"מ עומק. רוחב הארון משתנה לפי הצורך, טעם הלקוח וגודל החדר. לגבי גובה הארון, הרי שגובה סטנדרטי הוא 242 ס"מ ולכן יש לשים לב שלא יהיו הנמכות גבס נמוכות מגובה הארון. בכל הזמנה של ארון נישתי נדרש שיגיע מודד מטעם החברה".

 

אם אתם מתכננים ארון שמגיע עד לתקרה, קחו בחשבון שלמרבית החברות יש פלטות בגבהים מסוימים. וולנסקי: "שימו לב שהפלטות אכן מגיעות עד התקרה לניצול החלל באופן מרבי, אבל עדיין מאפשרות לכם נגישות לפתיחת הדלת ולא גבוהות מדי".

 

אלמנטים מבניים בבית  

"כדאי לשים לב אם יש עמוד, בליטה או קורה על גבי הקיר בו מעוניינים למקם ארון", מסבירים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "במקרים רבים ארון נישתי בהזמנה יכול להוות פתרון מצוין להסתיר בליטות אלו. חשוב להדגיש שבשלב תכנון השיפוץ או הבנייה, ניתן לבטל חלק מקירות הבית. לכן, תכנון ארונות בשלם מוקדם זה יאפשר להכניס את הארון אל תוך הנישה בחדר או במסדרון, וסגירת המרווחים באמצעות קירות בלוקים או גבס. כך, ניתן להשיג ארונות שנבנים בקו ישר עם הקיר".

 

"בבתים חדשים, בשלב התכנון ישנה אפשרות לבטל קירות ולכן חשוב לתכנן את הארונות כבר בשלב זה, על מנת למנוע מצב שבו לאחר מכן לא יהיה די מקום לארון", מוסיפה וולנסקי. "פתרונות אפשריים הם: הרחבת מסדרון על חשבון סלון על מנת להכניס ארון במסדרון, לחילופין הגדלת חדר שינה על חשבון מקלחת וכו' על מנת לאפשר הכנסת ארון בחדר".

 

. (צילום: גלעד רדט)
אם אתם בוחרים בדלתות הזזה - השקיעו בפרזול(צילום: גלעד רדט)

דלתות הזזה או דלתות פתיחה?

כמו בכל ארון, גם בארונות מתחבאים יש לבחור בין דלתות הזזה לבין דלתות פתיחה. וולנסקי: "זו בחירה אסתטית, אך גם פונקציונאלית. בדלתות הזזה יש ניצול מקסימלי של החדר. כמו כן, מומלץ לבחור במסילות איכותיות, שכן פרזול הארון ישפיע על עמידותו לאורך זנים. כאשר דלתות ההזזה פתוחות, עומק הארון הוא 62-66 ס"מ. זאת, לעומת ארון עם דלתות פתיחה שלרוב עומקו הוא 57 ס"מ".

 

התאימו את פנים הארון לצרכים שלכם

לאחר שיש לנו את כל המידות החיצוניות של הארון, אפשר להתחיל לתכנן את פנים הארון. וולנסקי: "בדקו היטב את הצרכים שלכם. ככל שתדייקו יותר, כך ישרת אתכם הארון בצורה טובה יותר. מהי כמות הבגדים לתלייה, האם עיקר הבגדים שלכם לתלייה הם קצרים או ארוכים, האם תרצו מוט תלייה נשלף (סרווטו), האם תעדיפו מדפים ארוכים או קצרים (רוחב של 50 ס"מ או 1 מטר). כמו כן, ודאו שיש לכם כמות מספקת של מגירות לאחסון הלבשה תחתונה. הגובה המומלץ להן הוא 16 ס"מ. לעומת זאת, מגירות לבגדים או לנעליים צריכות להיות גבוהות יותר – בגובה של 20-25 ס"מ".

 

תכננו את מיקום התאורה והמזגן בהתאם  

"במידה וישנה תאורת תקרה או מזגן חשוב לשים לב שאלו לא מפריעים לפתיחת דלתות הארון", מסביר וולנסקי. "הפתרון במקרה של תאורה הוא לבחור בתאורת תקרה שקועה או לחילופין להזמין דלתות הזזה. החיסרון של דלתות הזזה הוא שתמיד חצי או שליש מהארון יהיה סגור".

 

במקום לבזבז קיר שלם לטלוויזיה, מקמו את המסך בתוך חזית הארון

במקרים בהם ארון בחדר שינה בא על חשבון טלוויזיה אין צורך לבחור בין השניים. וולנסקי: "קיימת כיום טכנולוגיה המאפשרת שילוב של מסך שטוח, המאפשר ליהנות מחוויית צפייה בטלוויזיה בחדר השינה, פתרון שחוסך מקום ונראה מאוד אסתטי".  

. (צילום: ישראל כהן)
עם עיצוב נכון, גם בסלון הארון ישתלב ויסתיר את הבלגאן טוב יותר משידה פתוחה (צילום: ישראל כהן)

עיצוב חזית ארון "חבוי"

ארון יכול להיות נסתר במיוחד, ולהתמזג עם קירות החדר, אך הוא יכול להיות נסתר חלקית. כלומר, עם קווים נקיים וידיות אינטגרליות שלא יגרמו לתחושת עומס בחלל. "ארון בגווני לבן או שמנת, יאפשר מראה מאוד מואר ופתוח בחדר, אך מבחינת ניקיון יחייב אתכם להשקיע יותר בתחזוקה. גם בחירת הידיות משפיעה על מידת הדומיננטיות של הארון בחדר. ישנן ידיות מוסוות, שמעבר לעובדה שהן שומרות על גימור נקי ואסתטי, כשהארון ממוקם במסדרון, הן מונעות מצב שבו נתקלים בידיות תוך כדי הליכה".

 

צריכים נגר? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים