שתף קטע נבחר

"אדם מחפש איכות חיים, לא את עסקת הנדל"ן"

מיעוט הנשים בשלטון המקומי, ההשקעה במגזר הערבי, וכיצד כדאי להשקיע כספים שמקורם בפילנתרופיה: בפאנל "תבנית נוף מולדת", שנערך במסגרת ועידת "ישראל, סיפור הצלחה", נידונו הנושאים שעל סדר יומן של הרשויות המקומיות

 

 

 

"כבר בבחירות הקרובות נראה הרבה יותר נשים (בשלטון המקומי), במועצות הערים בוודאי". כך אמר היום (א'), שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, במסגרת פאנל בשם "תבנית נוף מולדת: מחזקים את העיר, מחזקים את המדינה", שנערך במסגרת ועידת "ישראל, סיפור הצלחה" של ynet ו"ידיעות אחרונות".

 

בפאנל, בהנחייתה של כתבת "ידיעות אחרונות" מרב בטיטו, ובהשתתפות אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, איימן סייף, מנהל הרשות לפיתוח כלכלי של המיעוטים במשרד לשוויון חברתי, מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י, וכאמור, שלמה דולברג, עלו לדיון מספר נושאים, וביניהם: סוגיית תת-הייצוג הנשי בשלטון המקומי, ההשקעה ברשויות המקומיות במגזר הערבי, ועד כמה חזון של רשות מקומית יכול להיות רלוונטי במציאות משתנה.

 

עופרה שטראוס: "אני רואה באפליית נשים כישלון של הדור שלנו"

יו"ר קק"ל: "המחלוקות הפכו לשנאה אישית שאנו פוגשים בכל מקום - גם במוסדות השלטון"

 

ועידת
פאנל "תבנית נוף מולדת"(צילום מסך)

 

לטענת אורן הוד, "דבר ראשון - אדם מחפש איכות חיים, לא את עסקת הנדל"ן. השלטון המקומי מנהל בסופו של דבר את היום-יום של האזרחים. לכל ראש רשות אמור להיות חזון, אג'נדה שאיתה הוא בא".

 

מיכל כהן: "אנחנו מחייבים את הרשות המקומית להסתמך על נתונים, לבנות תוכנית ארוכת טווח. לרשויות מקומיות אין נתונים לתת לפילנתרופים, מה קורה בכיתה א', מה קורה בתנועות הנוער. אנחנו בונים עם הרשויות את היכולת לנהל בעצמן. התנאי - שהציבור יהיה שותף. אנחנו גם דואגים שהתוכנית תפורסם והאזרח ידע מה מתוכנן".

 

איימן סייף: "בישובים הערבים אין פארקים, אין לי מושג מה זה פארק. אנחנו סובלים מחוסרים רבים. הובלנו 11 החלטות ממשלה, בתקציב מצטבר של 16.5 מיליארד שקל, על מנת לשנות את המצב. בקרוב יהיה איזור תעשייה בטירה, ואנחנו רוצים שתהיה בו תעשייה מתקדמת, של חברות הייטק, ולא רק תעשייה מסורתית. לא יכול להיות שרק 3% מעובדי ההייטק הם מהמגזר הערבי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים