שתף קטע נבחר

כך טכנאי מזגנים עובדים עליכם

הטמפרטורות עולות ואיתן עלויות התיקון וההתקנה של המזגנים. כדי שלא תיפלו במחיר, וכדי שלא יחליפו לכם רכיבים מיותרים במזגן או יגבו מכם כסף עבור מילוי גז שלא יפתור את הבעיה: אתר "המקצוענים" עם כמה דברים שכדאי לדעת

עונת המזגנים מתחממת, וזה בדיוק החודש שבו רבים שוקלים להתחדש במזגן כדי להעביר את הקיץ הקרוב בטמפרטורות שפויות. כדי שלא תיפלו על חאפר שיעבוד עליכם במחיר או יציע לכם שירות שאמור להיות כלול במחיר, לפניכם סקירה של הדברים שכדאי להיזהר מהם.

 

המדריך המלא לתיקון וטיפול במזגנים

תיקון מזגנים: להבין את התקלות

מזגנים וחשבונות חשמל: איך לקרר ולחסוך

 

גובים מכם תוספות מחיר מפתיעות ביום ההתקנה

הזמנתם מזגן חדש? ישנו מחיר נהוג בשוק עבור התקנה סטנדרטית וישנן תוספות שאמורות לייקר את עלות ההתקנה. "עלות התקנת מזגן עילי (של 1 וחצי כוח סוס), שהוא בעצם המזגן הנפוץ ביותר, היא 500-700 שקל", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "עלות התקנת מזגן עילי של 2 כוח סוס ומעלה היא 700-900 שקל. מחירים אלו מתייחסים להתקנה שאינה מורכבת במיוחד, וכאשר הגישה אל כל יחידות המזגן המותקנות נוחה. המחיר כולל התקנת את התקנת היחידה הפנימית והחיצונית (כולל תושבת ליחידה החיצונית מחוץ לבית). חשוב להדגיש שמחיר זה כולל חציבה בקיר לצורך חיבור צינור הניקוז ליחידה החיצונית, ואם בעל מקצוע גובה בנפרד תוספת עבור חציבה בקיר זה לא לגיטימי".

 

באילו מקרים תידרשו לשלם תוספת לגיטימית למחיר ההתקנה?

"תוספת של צנרת למזגן, מעבר ל-2 מטר צנרת שמגיעה עם המזגן. כמו כן, במקרה של צורך בחציבה בקיר בטון או בחגורת בטון, ישנה תוספת במחיר של 200-300 שקל. כן בעבור תעלות PVC אשר בתוכן עוברת הצנרת, ישנה תוספת מחיר. בכל מקרה, גם אם נדרשת תוספת כדאי לסגור אותה מראש טלפונית, ולא להשאיר זאת לרגע שבו הטכנאי כבר סגר אתכם את העבודה ונמצא בביתכם. לכן, גם אם אינכם בטוחים אם יש חגורת בטון בקיר הרלוונטי, או לא, דאגו לתמחר תוספת אפשרית כזו מראש. כדאי לציין גם במפורש האם המחיר כולל גם איטום של חורים שבעל המקצוע קודח בקירות הבית".

 

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

לא מספקים לכם תעודת אחריות בכתב

מעבר לאחריות היצרן שמגיעה לכם מהיצרן, בהתאם לדגם המזגן שקניתם וההסכם שלכם עם החנות שבה ביצעתם את העסקה מגיעה לכם אחריות על ההתקנה מהמתקין. "נהוג להעניק 5 שנות אחריות על ההתקנה ויש לקבל אותה בכתב", מסבירים במוקד השירות.

 

"האחריות הזו כוללת אחריות במקרים של בריחת גז, נזילות מים, בעיות הקשורות לתושבת או לתקלות בעקבות חיבורי צנרת לקויים. בכל מקרה, למען הסר ספק, יש לוודא מול טכנאי המזגנים מהי מה משך האחריות הניתן על ידו ומה כוללת האחריות. בשל העובדה שמדובר במכשיר 'זולל חשמל', דאגו שבעת ההתקנה המזגן יחובר ישירות ללוח החשמל וימנע מצב של עומס יתר, קצרים ותקלות שעלולות לגרום לנזק למזגן ולמערכת החשמל הביתית שלכם".

 

משכנעים אתכם להסתפק במילוי גז

אם יש דליפת גז מהמזגן, סביר להניח שיש סיבה לכך. בריחת גז טבעית היא זניחה, ולרוב הסיבה מורכבת יותר. לכן, אם בעל מקצוע מציע לכם להסתפק במילוי גז בעלות של 300-400 שקל עבור מזגן קטן, ו-400-700 שקל עבור מזגן גדול, עצרו. תיקון מקור התקלה ותיקונה יעלה לכם 550-1,200 שקל בהתאם לגודל המזגן, אך לעתים יהיה כלכלי יותר. בכל מקרה, אם הסכמתם לנסות להסתפק במילוי גז, דרשו מבעל המקצוע אחריות, כך שבמקרה שהתקלה לא תיפתר, הוא יקזז לכם את עלות מילוי הגז הראשונית. אם בעל המקצוע יסרב לכך, סביר להניח שמילוי הגז ממילא לא יעזור במקרה זה, ובעצם חסכתם כסף.

 

גובים תעריף מופקע בעונת הקיץ העמוסה

זה לא סוד שבעונת הקיץ החמה (בייחוד בחודשים יולי-אוגוסט) שדווקא בה המזגן 'שובק חיים', טכנאי המזגנים, שכידוע עובדים בתנאי חום קשים ומתקינים את המזגן "ללא מזגן", מעדיפים לדלג מבית לבית ולהרוויח כסף מתיקונים. לכן, גם אם תמצאו טכנאי מזגנים זמינים, לרוב הם יגבו תעריף התקנה גבוה יותר, פשוט כי הם יכולים.

 

לכן, כדי מראש לא להכניס את עצמכם למצב שבו אתם מחפשים טכנאי בנרות, הקדימו את רכישת המזגן לתחילת העונה והקדימו את עונת הביקוש. גם תיקונים כדאי להקדים, כי לרוב תיקון והקפדה על תחזוקה, יכולים להאריך את חיי המזגן בעוד שנה לעתים. אם בכל זאת הגעתם למצב שאין לכם ברירה אלא להתקין בשיא העונה, אל תסגרו עם הטכנאי הראשון שענה לכם לטלפון. במקרה כזה, שווה לערוך סקר שוק גם אצל עשרה טכנאים, עד שמגיעים למחיר המשקף את המחירון הנהוג בשוק לאורך כל ימות השנה.

 

עובדים עליכם עם חלקי החילוף

זה שטכנאי המזגנים קבע שיש תקלה בכרטיס האלקטרוני או במשאבת המים של המזגן, לא אומר שאכן יש תקלה. "לעתים פשוט מדובר במצב שבו לא הגיע חשמל לאזור המזגן", אומרים במוקד השירות. "במקרה כזה, חשוב לשאול כמה שיותר שאלות, לברר איזה חלק בדיוק התקלקל, לציין שאתם מתכוונים להתייעץ עם בעל מקצוע נוסף לפני ההחלטה על תיקון. אם אתם חושדים, לרוב עדיף לשלם רק דמי ביקור עבור 'חוות-הדעת' ולא להיכנס להוצאה כספית מיותרת לשווא".

 

מחייבים אתכם על שירות שכלול בדמי הביקור או התיקון

ניקוי צינור, ניקוי פילטרים או 'כיוון השלט' הם לא בבחינת תוספת עבודה שמצדיקה העלאת עלות השירות. דמי ביקור טכנאי הם 150-250 שקל, ובמחיר זה כלולים שירותים אלו. לעתים, אגב, הבעיה יכולה להיפתר בשיחה טלפונית. "קריאות שירות רבות הן של צרכנים ששכחו להחליף את מצב השלט במזגן למצב 'קירור', והורדת הטמפרטורה לא תספיק להם לצורך קירור החדר. כמו כן, ניקוי פילטרים תחת מים זורמים, זו פעולה בסיסית שלרוב אתם או קרוב משפחה שלכם יוכל לבצע, ואינם מצדיקים לרוב הזמנת טכנאי ותשלום דמי שירות בעבורם".

 

צריכים טכנאי מזגנים? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים