שתף קטע נבחר

באפט דחף את אפל לשיא של כל הזמנים, נאסד"ק התחזק השבוע ב-1.3%

ברקשייר האת'וויי רכשה 75 מיליון מניות של אפל - והמניה של ענקית הטכנולוגיה טיפסה ב-3.9%. שיעור האבטלה בארה"ב ירד מתחת ל-4% לראשונה מאז דצמבר 2000. הנפט התקרב ל-70 דולר לחבית, ברמתו הגבוהה זה 3.5 שנים לאחר שעלה השבוע ב-2.4%

המסחר בבורסות ניו יורק ננעל הערב בעליות שערים חדות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.4% ביומו הטוב ביותר זה שלושה שבועות, S&P 500 טיפס ב-1.3% ונאסד"ק הוסיף לערכו 1.7%.

 

מניית אפל עלתה ב-3.9% לשיא של כל הזמנים, לאחר שברקשייר האת'וויי של וורן באפט רכשה 75 מיליון מניות של ענקית הטכנולוגיה. בסיכום שבועי דאו ג'ונס ו-S&P 500 איבדו 0.2% כל אחד, ואילו נאסד"ק התחזק ב-1.3%. גם שיעור האבטלה שירד מתחת לרמה של 4% - לראשונה מאז שנת 2000 - סייע לסנטימנט החיובי בניו יורק.

 

ברקע למסחר

הנפט מסוג WTI עלה היום לרמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2014. החוזים למסירה בחודש יוני בבורסת הסחורות של ניו יורק עלו ב-1.9%, למחיר של 69.72 דולר לחבית. בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-2.4%.

 

הזהב למסירה בחודש יוני טיפס היום ב-0.2%, ומחירו נקבע על 1,314.7 דולר לאונקיה. בסיכום שבועי ירד הזהב בשיעור של 0.7%.

 

הבנק המרכזי בארגנטינה העלה את הריבית, זו הפעם השלישית בתוך שמונה ימים, כאשר המטבע המקומי, הפסו, ממשיך ליפול בחדות. היום העלה הבנק את הריבית מ-33.25% לרמה של 40%, יום לאחר שהעלה את הריבית מ-30.25%. לפני שבוע עמדה הריבית על 27.25%.

 

המטרה של העלאות הריבית התכופות היא לתמוך בפסו, שאיבד כבר רבע מערכו בשנה האחרונה. אנליסטים מעריכים שהמשבר במדינה הלטינית מחריף. ארגנטינה נמצאת בעיצומה של רפורמה כלכלית שמנהיג נשיא המדינה, מאוריסיו מאקרי, שמחפש לגאול את ארגנטינה משנים של פרוטצקיוניזם והוצאות ממשלתיות מופרזות תחת הנהגתה של הנשיאה הקודמת, כריסטינה קירשנר. בעקבות ההעלאה עלה המדד המרכזי במדינה בשיעור של 1.3%, כשיותר מ-155 אלף מניות החליפו ידיים.

  

 דויטשה בנק, בנק ההשקעות הגדול בגרמניה סוגר את משרדיו ביוסטון ומפטר 70 בנקאי השקעות המתמחים בעיקר בייעוץ לחברות גז ונפט. המהלך מגיע כחודש לאחר מינוי המנכ"ל החדש של הבנק, כריסטיאן סואינג, ומטרתו קיצוץ בעלויות.

 

המסחר בבורסות המובילות באירופה ננעל בעליות שערים. מדד פוטסי הבריטי עלה ב-0.9%, מדד דאקס הגרמני הוסיף לערכו 1% ומדד קאק הצרפתי התחזק ב-0.3%.

 

למשק האמריקאי נוספו 164 אלף משרות באפריל - כך לפי דו"ח התעסוקה שפרסם היום משרד העבודה בארה"ב. שיעור האבטלה ירד ל-3.9%, לאחר שישה חודשים רצופים בהם עמד על 4.1%. זו הפעם הראשונה שבה שיעור האבטלה בארה"ב יורד מתחת ל-4% מאז דצמבר 2000, בקדנציה של ביל קלינטון.

 

האנליסטים צפו תוספת של 188 אלף משרות ושיעור אבטלה של 4%. "הנתונים משוק העבודה ממשיכים להיות יציבים ואין סיבה לחשוב שקצב הצמיחה הואט", אומר הכלכלן סקוט אנדרסון (Scott Anderson). "מנקודת המבט של הפדרל ריזרב, אנחנו כבר נמצאים במצב של תעסוקה מלאה – או קרובים לכך מאד".

 

סין וארה"ב הגיעו להבנות בנוגע לכמה נושאים הקשורים ליחסי הסחר ביניהן, אך הפערים בנושאים אחרים נותרו "גדולים מאוד", כך הודיעה היום סוכנות הידיעות הממשלתית בסין, Xinhua. עוד נמסר כי המדינות "מחויבות לפתור את מחלוקות ביניהן בנושא הסחר בדיאלוג".

 

בראש השיחות המתנהלות בבייג'ינג עומדים שר האוצר של ארה"ב, סטיבן מנוצ'ין, וסגן ראש הממשלה הסיני ליו הא (Liu He), והן מתמקדות בשורה של קובלנות מצד ארה"ב לגבי נהלי הסחר הסיניים - החל מהאשמות להעברה כפויה של טכנולוגיה, וכלה בסובסידיות ממשלתיות לפיתוח טכנולוגי.

 

שר האוצר האמריקני סטיבן מנושין אמר במהלך ביקורו בסין כי נציגי משלחת סחר בהובלתו מקיימים שיחות טובות מאוד עם מקביליהם הסינים. מנוצ'ין והמשלחת האמריקנית הגיעו לסין על רקע סכסוך הסחר בין המדינות שכלל הטלת מכסים על מוצרים סיניים ואמריקאיים. במקביל פורסם בסין כי מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים עמד באפריל על 52.9 נקודות, לעומת 52.3 במרץ. קריאה של מעל ל-50 נקודות משמעותה התרחבות של הפעילות.

 

מניות מרכזיות

"אני נרגש שבאפט וברקשייר הם משקיעים גדולים באפל", כך אמר הערב טים קוק, מנכ"ל יצרנית האייפון ל-CNBC, בתגובה לעסקה שבמסגרתה רכש ברקשייר 75 מיליון מניות של אפל. ברקשייר האת'וויי, חברת ההשקעות שבשליטת וורן באפט, החזיקה נכון לסוף 2017 כ-165.3 מיליון מניות של אפל - 3.3% מהחברה, והיתה האחזקה השנייה בגדולה שלה, אחרי וולס פארגו, בשווי של 29 מיליארד דולר. בעקבות הרכישה החדשה, אפל נהפכה לאחזקה הגדולה ביותר של ברקשייר - בשווי של 42.5 מיליארד דולר. ברקשייר תפרסם מחר את דוחותיה לרבעון הראשון.

  

מניית טסלה צללה אמש ב-5.6%, לאחר שהמנכ"ל והמייסד, אילון מאסק, התייחס בזלזול לאנליסטים ועיתונאים בשיחת הוועידה שנערכה לאחר הדוחות שפרסמה החברה. היום צייץ מאסק כי האנליסטים מהם התעלם מייצגים שורטיסטים, ולא משקיעים אמיתיים. לדבריו, ההימורים נגד טסלה מצד שורטיסטים הם הגבוהים ביותר בשוק.

 

זירוקס (Xerox) הוציאה הודעה מפתיעה על כך שהמנכ"ל ג'ף ג'ייקובסון יישאר בתפקידו, לאחר שכבר הודיע על התפטרותו ביום רביעי. ג'ייקובסון התפטר כחלק מהסדר עם שניים מהמשקיעים האקטיביסטים של יצרנית המדפסות לאחר שהתברר כי עסקת המיזוג עם פוג'יפילם (Fujifilm Holdings) נעשתה כאשר היה בניגוד עניינים. אתמול הודיעה זירוקס כי ההסכם עם המשקיעים פג והמנכ"ל יישאר בתפקיד.

 

עליבאבא: תוצאות הרבעון הרביעי הפיסקאלי היכו את התחזיות. ענקית המסחר המקוון רשמה רווח נקי של 1.2 מיליארד דולר – לעומת צפי של 1.1 מיליארד דולר, הרווח הנקי צנח ב-33% בעקבות רווח חד פעמי שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד – בניכוי הנתון החד פעמי, הרווח קפץ ב-37%. ההכנסות זינקו ב-61% ל-9.9 מיליארד דולר – מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 9.3 מיליארד דולר.

   

HSBC פרסם הבוקר את דוחותיו לרבעון הראשון. הרווח הנקי הסתכם ב-3.09 מיליארד דולר, לעומת 3.13 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ובהתאם לתחזיות האנליסטים. העלויות התפעוליות זינקו ב-13%, 8% לאחר ניכוי גורמים חד-פעמיים, וההכנסות גדלו ב-3%. הבנק הודיע כי ירכוש מניות של עצמו בהיקף של 2 מיליארד דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים