שתף קטע נבחר

אופנה: זמן ללכת עם הקו שלך!

קיץ 2018: בשבוע האופנה מציגים טרנדים ואאוטפיט אולטימטיבי של מעצבים. למה נישמע? למה שייחשב "שיק" או "שוק", או נרכיב מלתחה עם אמירה אישית?

תחום האופנה הוא אחד התחומים שמכתיב כללים, שרובנו נשמעים להם כדי ל"היראות בעניינים" ולהרגיש שייכים ורלוונטיים. התחום הזה, יותר מהרבה תחומים אחרים, מביא לא פעם לדיסוננס שבין אם ללכת עם הטרנדים או עם מה שבאמת מרגיש לנו כמתאים ונוח. לפעמים זו טעות לנסות בכל הכוח להיות אופנתי, כמו שזו טעות לחשוש להיות אופנתי, מסיבות שונות, כדוגמת תכתיב הגיל.

 

אחת השאלות הרלוונטיות היא עד כמה האופנה, שמיוצגת לרוב על-ידי דוגמניות ודוגמנים בני מקסימום 30, מכוונת ויכולה להכתיב את הכללים גם לנשים וגברים מעל גיל 50?

 

 
גלית גוטמן עם קולקציית קרייזי ליין | צילום: דודי חסון ()
גלית גוטמן עם קולקציית קרייזי ליין | צילום: דודי חסון

בפברואר 2017 נפתח שבוע האופנה בלונדון עם הפגנה של חמש דוגמניות בריטיות לשעבר: ג'ני פלסטיד (65), ג'ילי ג'ונסון (63), ג'ינס מיטשל (47), ברוסלה ניומן פרסאוד (50) וליז הון (50), שהקימו את ארגון Grow Up, הקורא לייצוגים נוספים של נשים מבוגרות על המסלול. "זו תזכורת עדינה לכך שאנחנו עדיין כשירות לעבודה", הסבירה אז ג'ונסון את ההפגנה, "אנשים נוטים לחשוב כי ברגע שמגיעים לגיל 40, נשים לא מעוניינות בבגדים ולא קונות שום דבר. זאת, כמובן, טעות".

 

ואכן, כבר ידוע, שכיום בנות ובני 50, 60 וגם 70 ומעלה יכולים להפתיע ולהיות אופנתיים, ללכת עם הצעקה האחרונה, אבל גם למרוד בה ולהגיע עם משהו שונה, שיש בו אמירה ברורה משלהם. חלק לא מבוטל מבני גילאים אלו מהווים חלק משוק העבודה, הם בעלי מודעות לתזונה מתאימה ונאמנים לשגרת טיפוח קפדנית. הם מודעים ל"משטרת האופנה", בעיקר בעולם גלובאלי, בו הרדיפה אחר הצעקה האופנתית האחרונה מתעצמת ומתפשטת ברשתות החברתיות. ואז מתחזקת השאלה "איפה אני באופנה הזאת", עד כמה אני עצמאי לבחור את מה שבא לי ללבוש, כשעצמאות בתחום הזה אומרת לפעמים אאוטסיידריות ומרדנות. והרי להיות כזה מותר בכל גיל.

 

 

 

אנחנו והטרנדים

סקירה קצרה של הטרנדים האופנתיים לקיץ 2018 מציגה מגמות שונות, ולא רק את הכלל הידוע: "בקיץ הזה תלבשי לבן". אחד הטרנדים שנראה בשבוע האופנה הלונדוני, הפריזאי והניו יורקי, הוא בגדים שקופים. על המסלולים צעדו דוגמניות בשמלות רשת שחורות, חצאיות טול ורודות, ז'קטים שקופים, מגפיים מפלסטיק שקוף ואפילו כובעים שקופים. טרנד אחר הוא הטרנד הפסטלי, שהביא למלתחות הקיץ צבעי גלידה עם מראה רך וילדותי. הפרנזים (ילדי הפרחים, זוכרים?) חזרו בגדול והשתלטו על הבגדים. חלק מהקולקציות זרעו אופי רומנטי, כשהבגדים עוטרו בפרחים בגדלים שונים, בנוסף ההרגשה היא שכל שילוב אפשרי, אם זה שילוב של צבעים נועזים או של הדפסים שונים. בקיצור: קיץ ססגוני.

 

אל מקפירסון (צילום: shutterstock) ()
אל מקפירסון (צילום: shutterstock)

 

 

רשתות האופנה הישראליות אמנם מבססות את הקולקציה שלהן על הטרנדים העולמיים, אבל לרגע לא שוכחים את האקלים הישראלי החם והמהביל, מה שבא לידי ביטוי בבדים ובצבעים. אופנת קרייזי ליין, שפונה לקהל של נשים מטופחות שרוצות להרגיש אופנתיות אך לא על חשבון נוחות ואיכות, מציגה באמצעות הפרזנטורית גלית גוטמן מספר סיפורים בקולקציה: קולקציית natural שעשוייה מבדים טבעיים, כגון: כותנה, פשתן וויסקוזה שמאוד נעימים לימי הקיץ החמים, קולקציית vacation - כל מה שאישה צריכה לחופשה מהנה מבגד חוף, ברמודות, טישרטים צבעוניים ושמחים, שמלות קלילות בגזרות משוחררות ועד לוקים אלגנטיים לערב. ובנוסף, קולקציה ייחודית של המעצבת סיגל דקל - גזרות גיאומטריות בשילובי בדים ובמחירים סבירים. כמו כן, נוכל לראות השנה בחברות האופנה השונות, אוברולים, שמלות עם כתפיים חשופות וג'ינס, שתמיד יישאר באופנה עבור כל עונה ומעצב.

 

 

כריסטי ברינקלי (צילום: shutterstock) ()
כריסטי ברינקלי (צילום: shutterstock)

 

לגברים, בדרך-כלל, קצת יותר קל מבחינת הבחירה, אבל גם הם צריכים לבחור לא אחת אם להישמע לתכתיבי הצבעים המובילים, לכללי המעמד, להיראות מרושל ונוח או אלגנטי, לחשוב איזה צבע של עניבה יתאים ללוק. אחת הבשורות לקיץ 2018 מגיעה מג'ק קובה, שמציע מחטבים גבריים.

 

ועכשיו – עם יד על הלב: כמה מאיתנו מצליחים לדלג על ההוראות המחמירות של "משטרת האופנה", וללכת לפי צו ליבם האופנתי?

 

ג'רי הול (צילום: shutterstock) ()
ג'רי הול (צילום: shutterstock)

 

"אני לא דוגמנית מסלול", אמרה לי לאחרונה אחת מחברותיי, אשת עסקים ידועה, "אבל אני רוצה להרגיש כמו דוגמנית בכל יום שאני יוצאת מהבית, ולא ממש אכפת לי מה אומרים עליי. אם יתחשק לי אלבש שמלת מיני קצרה, ואלך עם ביקיני בחוף הים, למרות שעברתי את ה-60 והגוף שלי אינו כמו של ג'ני חדיד – וארגיש בו נוח. אני קונה בגדים, נעליים ואקססורייז גם בחנויות של "צעירים", ואלבש אותם אם ארגיש שהם מבטאים אותי, לא רק בגלל שהם טרנדיים. "אגב", הוסיפה, "בעלי שמתקרב ל-70 עונד עגיל באוזן ומרגיש עם זה נוח, גם כשזה מרים גבות אצל אחרים".

 

מתחכמים ל"צו האופנה"

הפתרון, כמו תמיד, נמצא בשאלת המינון. כאמור, אנחנו חיים בעידן של אופנה שמאפשרת כמעט הכל מבחינת דגמים, צבעים ושילובים. עם זאת, הגענו לגיל, שבו לאמירה האישית יש מקום בחיינו, ואל לנו לחשוש מה"מה יגידו". בני 50 ומעלה יכולים להרשות לעצמם מצד אחד לרכוש פריטים יקרים, גם אם יחזיקו מעמד עונה אחת בלבד, לפי צו השעה של האופנה, ומאידך להיות בעלי אמירה אישית: להחליט על שפתון בצבע מיוחד, תספורת אחרת, צבע מיוחד לשיער, בושם או אפטרשייב צעקני, צבע בגד מוביל וכד'. כלומר: אפשר להתחכם עם האופנה ובשם האופנה, ללכת עם הקו שלנו, להטביע את החותם שלנו. לפעמים זו נועזות ואפילו חתרנות, אבל בסוף זה ללכת עם מה שמרגיש מתאים לנו.  

 

גו'רג' קלוני (צילום: shutterstock) ()
גו'רג' קלוני (צילום: shutterstock)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דודי חסון
גלית גוטמן
צילום: דודי חסון
מומלצים