שתף קטע נבחר

שיפוץ חסכוני: כך הדבקת אריחים תחסוך לכם כסף

הדבקת אריחים היא פתרון שיכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות השיפוץ. ואולם, עבודה לא מקצועית יכולה לעלות ביוקר ולהפוך את כל הסיפור ללא משתלם. מה חשוב לוודא שבעל המקצוע עושה? אתר "המקצוענים" עם המדריך

חוסכים בשיפוץ? הדבקת אריחים היא פתרון זול יותר מאשר פירוק של ריצוף. ואולם, כדי שהזול לא יעלה לכם בסופו של דבר ביוקר, הנה כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם כדי שהעבודה תהיה איכותית ולא תסבלו כעבור תקופה קצרה מבעיות איטום, מאריחים שנפלו מהקיר או מאריחים מתנדנדים על הרצפה.

 

עוד כתבות בנושא:

סוגי עץ לרהיטים: מה ההבדלים ביניהם?

צביעת דירה: איך מחשבים עלויות צבע

שיפוץ בגבס בבית: אסתטיקה ואקוסטיקה

 

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

הקפידו על יישור המשטח

"בשלב הראשון חשוב לוודא שהמשטח עליו רוצים להדביק את האריחים הוא ישר", מסביר סטפן גברוב מסטפן שיפוצים וצבע באתר "המקצוענים". "אם יש אריחים ישנים ומתנדנדים, יש להוציא אותם ולבצע תיקון באמצעות תערובת דבק גמיש. כמובן שאם כמות האריחים השבורים גדולה, מומלץ להימנע מהדבקה, ולפרק את הריצוף לגמרי".

 

ודאו שבעל המקצוע חורץ את האריחים במשטח הקיים

"לפני שממהרים להדביק אריחים חדשים מאוד מומלץ לחרוץ עם דיסק את שכבת הריצוף הקיימת", ממליץ גברוב. "החריצה מאפשרת היאחזות טובה יותר של הדבק ומבטיחה הדבקה איכותית יותר של האריחים החדשים על המשטח הקיים".

 

ניקוי יסודי לפני שמדביקים  

גברוב: "פעולת החריצה מלכלכת במיוחד, ולפיכך מחייבת טאטוא ושאיבה יסודיים לפני ההדבקה. ניקוי של לכלוך, אבק וחומרי בניין יבטיח היאחזות טובה יותר של הדבק".

 

דבק איכותי ומריחת שכבה כפולה שלו

מומלץ לבחור בדבק איכותי בעל תו תקן ישראלי ולוודא שהרצף ממלא את כל החלל שבין הריצוף הישן לחדש בדבק. אם מריחת הדבק לא תהיה יסודית, עלול להיווצר מרווח בין שתי שכבות האריחים, מה שיכול לגרום להם להישבר במשך הזמן. לשם כך יש למרוח שכבת דבק כפולה: גם על המשטח הישן וגם על גב האריח החדש. יש לעשות זאת באמצעות מאלג' משונן.

 

גברוב: "יש לוודא שבעל המקצוע מרטיב מעט באמצעות ספוג לח את גב האריחים, בטרם מריחת הדבק עליהם. מריחה של הדבק על אריח רטוב גורמת לייבוש איטי יותר שלו, ולכך שהוא ייתפס בצורה חזקה יותר".

 

הימנעו מדריכה לפני ייבוש מוחלט

חשוב להימנע מדריכה על המשטח ב-24 השעות הראשונות שלאחר ההדבקה, על מנת שההדבקה תתייבש לגמרי, ותמנע תזוזה של האריחים בעקבות דריכה עליהם.

 

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

הרובה כן קובעת

הרובה היא אלמנט שעבור רבים הוא זניח, אך הוא שישפיע על איכות האיטום וכן על המראה הסופי שיתקבל. ככל שהמרווח שבין האריחים גדול יותר, כך הרובה בולטת יותר. גברוב: "כשמדובר בחללים רטובים, מומלץ לא להתפשר ולבחור לפחות לגבי הריצוף ברובה אפוקסית (ולא אקרילית), שכן למרות העובדה שהיא יקרה יותר ליישום הרי שהיא הרבה יותר עמידה לאורך זמן, ותמנע בעיות רטיבות שיגרמו לכם לנזקים שהתיקון שלהם יעלה הרבה מאוד כסף".

 

כמו כן, כבר בשלב רכישת האריחים כדאי לבחור גוון רובה בחנות. בקשו לראות דוגמאות של חללים שרוצפו עם אריח דומה ובדקו את גוון הרובה שם. למשל, באריחי גרניט פורצלן המדמים פרקט עץ, זו תהיה בבחינת "טעות" לבחור בגוון רובה בהיר. הדבר רק ידגיש את העובדה שמדובר בקרמיקה והתוצאה תהיה מלאכותית ואף במראה "זול". במקרה כזה כדאי לבחור ברובה כהה יחסית (עם נטייה לחום-אפרפר), המדמה את המרווחים הטבעיים שיש בין קורות העץ בפרקט טבעי.

 

צריכים קבלן שיפוצים? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"


פורסם לראשונה 12/06/2018 08:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים