שתף קטע נבחר

הביטוח ניסה להתחמק: "הנהג דרס בכוונה"

אישה נפגעה ממכונית שנסעה לאחור ואושפזה ל-8 ימים. "הראל" לא רצתה לשלם בטענה שהאירוע לא נחשב תאונת דרכים, אבל ביהמ"ש חשב אחרת

בית משפט השלום בנצרת חייב לאחרונה את חברת הביטוח "הראל" לפצות בכ-51 אלף שקל אישה שנפגעה מדלת של כלי רכב של מבוטח שנסע לאחור. השופט דניאל קירס דחה את טענת החברה שלפיה מדובר היה בדריסה מכוונת - אירוע שלא עונה להגדרת "תאונת דרכים" לפי חוק הפיצויים.

 

התובעת, מזכירה בבית ספר בת 60, הגישה במאי 2016 תביעת נזקי גוף שבה ביקשה פיצויים בגין הנזק שנגרם לה עקב התאונה, שאירעה במרץ 2015 מחוץ לביתה. בסרטון שתיעד את האירוע היא צולמה נפגעת מטנדר שנסע לאחור עם דלת פתוחה. בעקבות התאונה זאת היא אושפזה למשך שמונה ימים.

 

הנתבעת, ביטוח הראל, טענה שהאירוע מוחרג מהגדרת "תאונת דרכים" מאחר שהנהג פגע בתובעת במתכוון, דבר המביא לשלילת אחריותה לנזקים.

 

לדבריה, גם אם הנהג לא התכוון לפגוע ספציפית באישה, יש לייחס לו כוונה כזאת מאחר שהוא אישר שהתכוון לדרוס אדם אחר שהיה בסביבה ושביקש להכות אותו. כלומר, הוא היה מודע לפגיעה באדם אחר שהיה במקום בעת האירוע.

 

השופט דניאל קירס הסתמך בעיקר על סרטונים שהוצגו בפניו ועל הגרסאות הראשוניות שהצדדים מסרו במשטרה. הוא קבע שראיות אלה אמינות יותר מהעדויות המאוחרות שניתנו תוך כדי המשפט, ושהכילו סתירות חד משמעיות ביחס לגרסאות הראשוניות.

 

הוא ציין כי נהג הרכב היה מוכן לאשר מיד לאחר התאונה שראה שפגע במישהו עם דלת הטנדר, אבל הכחיש באופן חד משמעי שפגע בתובעת ומסר שאינו מכיר אותה. נהג הרכב, נקבע, לא היה מודע כלל לנוכחות התובעת ליד הרכב וממילא לא התכוון לפגוע בה.

 

ברמה המשפטית הבהיר השופט קירס שלא ניתן היה לבסס כוונה של הנהג לפגוע בתובעת לנוכח העובדות הבאות: היא נפגעה מדופן הרכב ולא מחזיתו או מחלקו האחורי; קצב הנסיעה לאחור לא היה מהירה, והנהג הכחיש את הפגיעה.

 

משכך נקבע כי הראל לא הצליחה להוכיח את קיומו של החריג בהגדרת "תאונת דרכים" בנוגע למעשה מכוון.

 

על סמך חוות דעת מומחה מטעם בית המשפט, שקבע כי התובעת סובלת מנכות אורתופדית קבועה בשיעור של 10%, פסק השופט קירס שהראל תשלם לה פיצויים בגין הפסדי שכר בעתיד, הוצאות רפואיות ונסיעות, עזרת הזולת ו"כאב וסבל", בסך כולל של 51,175 שקל בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 7,874 שקל.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ התובעת: עו"ד מארון אבו נסאר
  • ב"כ הנתבעת: עוה"ד בלטר-גוט-אלוני ושות'; עו"ד וסים אבו חאטום; עו"ד חביב כרייני
  • עו"ד מיכאל גבע עוסק בנזיקין
  • הכותב לא ייצג בתיק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים