שתף קטע נבחר

עוד 1,400 שקל בחודש לכל שוטר בירושלים

הם משרתים באחד המקומות הרגישים במדינה תוך סיכון חייהם. "ידיעות אחרונות" מפרסם כי עכשיו החליט שר האוצר, משה כחלון, להעלות לשוטרים בעיר העתיקה ובקו התפר את המשכורת ב־1,100 עד 1,400 שקלים בחודש. כחלון: "הכרת תודה למי שעושים לילות כימים למען ביטחון אזרחי ישראל"

1,300 שוטרים המשרתים באזורים רגישים ומסוכנים בירושלים יקבלו באופן קבוע תוספת סיכון של 1,100 עד 1,400 שקל בכל חודש. את ההחלטה קיבל שר האוצר, משה כחלון, שקיים אמש דיון עם ראשי המשטרה וסיכם עימם על מתן התוספת לשוטרים המשרתים מדי יום בקו התפר ובאזור העיר העתיקה בירושלים תוך סיכון חייהם.

 

לכתבות נוספות בנושא קריירה

 

השירות בירושלים נחשב לרגיש ולמסוכן יותר בהשוואה לשאר חלקי הארץ, ובשנים האחרונות נהרגו ונפצעו שוטרים ואנשי מג"ב בעיר במסגרת תפקידם כתוצאה מפעולות טרור. את התוספת החדשה יקבלו גם שוטרים וגם אנשי משמר הגבול.

שוטרים בירושלים. "הכרת תודה" (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
שוטרים בירושלים. "הכרת תודה"(צילום: גיל יוחנן)
 

עלות תוספות השכר החודשיות לשוטרי ירושלים תסתכם ב־20 מיליון שקל בשנה, והיא תגיע מתקציב שמייעד לכך משרד האוצר ולא מתקציבה של המשטרה. התוספת אמורה להיכנס לתוקפה כבר בחודשים הקרובים.

 

בספטמבר 2015 החליט כחלון להעניק תוספת שנתית חד־פעמית לשוטרים המשרתים בבירה. כל השוטרים שהוצבו בירושלים בתקופת טרור הסכינים והדריסות, ואשר נאלצו לעיתים קרובות לעבוד במשמרות ארוכות של 12 שעות, קיבלו מענק חד־פעמי של 10,000 שקל. הסיבה למענק אז הייתה בעיקרה ירידה בנתוני הגיוס למשטרת ירושלים.

 

יש לציין ששכרם של השוטרים ברחבי הארץ נמוך במקרים רבים ממשכרם של אנשי הקבע בצה"ל. העלייה הצפויה בשכרם של שוטרי ירושלים צפויה לשמש כתמריץ ליוצאי צבא להתגייס למשימות שיטור מורכבות ורגישות בעיר.

משה כחלון  (צילום: עמית שאבי)
משה כחלון(צילום: עמית שאבי)
 

 

כחלון אמר כי "מדובר בהכרת תודה עבור מי שעושים לילות כימים למען ביטחון אזרחי ישראל. מדובר בשוטרים שפועלים באחת הגזרות הרגישות ביותר, שלצערי ידעה בשנים האחרונות הרבה מאוד פצועים ואף הרוגים. הצעד הזה הופך הלכה למעשה את המענק השנתי שניתן לאותם שוטרים החל מ־2015 לקבוע ואף מגדיל אותו. בזכות השוטרים האלו אנחנו יכולים לחיות חיים שלווים ובטוחים יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים