שתף קטע נבחר

ריח רע מהמזגן? כך תיפטרו ממנו

אחת הסיבות העיקריות לריח רע מהמזגן היא הצטברות של עובש בתוכו. מה עושים ומה לא? אתר "המקצוענים" עם הטיפים

בשעות הקיץ אנו נמצאים שעות ארוכות בחלל סגור, כשהמזגן דולק. אם נודף ממנו ריח רע, סביר להניח שיש בתוכו עובש. תצטערו לשמוע שלא תמיד יש מה לעשות בנדון ולעיתים ישתלם להחליף מזגן. ואולם, יש מקרים שאף תוכלו לפתור בעצמכם, מבלי להזמין טכנאי מזגנים.

 

עוד כתבות בנושא:

המדריך המלא לתיקון וטיפול במזגנים

תיקון מזגנים: להבין את התקלות

מזגנים וחשבונות חשמל: איך לקרר ולחסוך

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

מים עומדים או תקלה בניקוז גורמים להתפתחות עובש במזגן

"הסיבה העיקרית לריח רע מהמזגן היא עובש שנגרם כתוצאה מהצטברות של מים עומדים", מסבירים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "לחות ורטיבות שמצטברים ברדיאטור, יורדים אל מגש הניקוז הממוקם תחתיו, והם אלו שגורמים לבעיה. במצב כזה, גם אם ננמיך את הטמפרטורה של המזגן ל-17 מעלות עדיין הריח שיהיה בחלל החדר הוא ריח של עובש".

 

האם גם במזגנים חדשים יש את הבעיה הזו? "לרוב לא", אומרים במוקד. "הבעיה מתחילה לרוב רק כעבור שנתיים מרכישת המזגן, בהנחה שהוא פעיל במיוחד לאורך לפחות מחצית שעות היממה".

 

סיבה נוספת לעובש היא תקלה במערכת הניקוז. "יש לבדוק האם הניקוז במזגן תקין", מסבירים במוקד. "לעיתים, המזגן מותקן בצורה לא מקצועית, כך שהשיפועים אינם תקינים או שקווי הניקוז ארוכים מדי. במקרה כזה, יש צורך בתיקון צנרת הניקוז".

 

האם ניתן למנוע את הבעיה? "את עניין הניקוז ניתן למנוע רק בשלבי ההתקנה. אחרת, יש צורך בהזמנת טכנאי לתיקון הצנרת", אומרים במוקד. "דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו, הוא להחזיק את הפילטרים של המזגן לתוכו, רק כאשר הם יבשים לגמרי. לגבי הצטברות של לחות במזגן, הרי שיש אפשרות למנוע לחות כלואה. זאת, באמצעות כיוון השלט של המזגן למצב 'אוורור' למשך 10-15 דקות, בסיום כל הפעלה שלו. הבעיה היא שרבים לא זוכרים לעשות זאת. היתרון של פעולה זו הוא שזה גורם למזגן עבוד מבלי שהמדחס יפעל, ומונע הצטברות של לחות בתוכו. לחלופין, ניתן לרכוש מזגן שבו יש את הפונקציה הזו בצורה אוטומטית".

 

כיצד ניתן לטפל בבעיה באופן עצמאי? "במקרים קלים, ניתן להסתפק בשימוש חיצוני של תרסיסים ייעודיים לטיפול במקרי עובש", אומרים במוקד. "לשם כך יש לפתוח את המזגן, להסיר את הפילטרים מתוכו ולרסס את החומר ישירות על הרדיאטור".

 

מתי יש צורך בטכנאי מזגנים? 

מוקד השירות: "אם הבעיה לא נפתרה בעזרת התרסיס הביתי, לרוב לא תהיה ברירה אלא לערוך ניקוי מקצועי של הרדיאטור ושל אמבטיית הניקוז. במהלך העבודה, בעל המקצוע יפתח את מכסה היחידה הפנימית, יפרק את הפילטר, סוללת האיוד והמאיץ, וינקה אותם באמצעות חומר אנטי בקטריאלי בלחץ גבוה".

 

כמה זה עולה?

מוקד השירות: "ניקוי עמוק של המזגן יעלה 400-500 שקל, עבור ניקוי מזגן של עד 2.5 כוח סוס. ניקוי מזגנים גדולים יותר או ניקוי של מערכת מיזוג מיני-מרכזית יכול להתייקר בכ-40 אחוז".

 

מתי הניקוי לא ישתלם ועדיף להחליף מזגן?

"במקרים שבהם כמות העובש שהצטברה גדולה במיוחד ושהמזגן בן מעל 10 שנים, הניקוי לא ישתלם", מוסיפים במוקד. "זאת משום שבמקרה זה יש צורך לשלוח את היחידה הפנימית של המזגן לניקוי מקצועי במעבדה, ופעולה זו יכולה לעלות כ-700 שקל".

 

מחפשים טכנאי מזגנים? לרשימה המלאה

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים