שתף קטע נבחר

מכירת לאומי קארד: העובדים יקבלו מענק של 40 מיליון ש'

עובדי לאומי קארד הגיעו להסכמות עם הנהלת החברה, ויפסיקו את העיצומים בהם נקטו מאז השבוע שעבר על רקע המו"מ להסכם קיבוצי חדש ומכירת החברה לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס. לצד מענק המכירה יקבלו העובדים תוספת שכר בהסכם לחמש שנים

עובדי לאומי קארד הגיעו הערב (ב') להסכמות עם ההנהלה על סיום סכסוך העבודה שהתקיים על רקע מכירת החברה לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס - ויחזרו מחר לעבודה מלאה.

 

בין היתר נקבע, כי העובדים יקבלו מענק בגין מכירת החברה בהיקף כולל של כ-40 מיליון שקל - כשתיים וחצי משכורות לעובד, ויסיימו את העיצומים שהחלו ביום חמישי שעבר. כמו כן, סוכמו עקרונות להסכם קיבוצי חדש. ההבנות הושגו בתום מו"מ שנערך בין ההסתדרות, ועד עובדי לאומי קארד והנהלת החברה.

 

במסגרת ההסכם ארוך הטווח לחמש שנים, יקבלו העובדים תוספות שכר בשיעורים שינועו בין 3.25% ל-3.75% לשנה לפי מתווה מסוכם. בנוסף, הוסכם על תקציב מיוחד שיאפשר שיפורים בתנאי העבודה לרבות קביעת שכר מינימום לפי ותק, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות של העובדים, ושיפור תנאי קרן השתלמות לנציגי שירות.

 

המו"מ נוהל בימים האחרונים בשיתוף ובהובלתו של יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד וראש חטיבת הבנקים בהסתדרות, מנחם מליק.


יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אני מברך את הצדדים שהגיעו להבנות ואת יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד על הובלת המו"מ. הנני סמוך ובטוח שמערכת יחסי העבודה בחברה תמשיך להיות בשיתוף פעולה לטובת כל הצדדים".

 

בר-דוד בירך את הצדדים על ההבנות ואמר כי "ההבנות אליהן הגענו יסייעו בחיזוק מעמדם של עובדי לאומי קארד ויאפשרו להם לקחת חלק מרווחי המכירה לה הם שותפים לכל דבר", ציין. 

 

לדברי מנכ"ל לאומי קארד, רון פאינרו, מדובר בהסכם "שטוב לעובדים ולכן טוב לחברה. הסכם ארוך טווח שיאפשר לנו שקט תעשייתי לקחת את לאומי קארד, יחד עם העובדים המצוינים שלנו, הכי רחוק שיש. ידענו כל השנים יחסי עבודה מעולים ואני בטוח שנצליח לבנות יחד את האמון ונחזור לשגרה במהרה".

 

הוא הוסיף, כי "צר לי אם נגרמה בימים האחרונים פגיעה בלקוחותינו, נגשר על הפערים שנוצרו בימים הקרובים".

 

לדברי יו"ר ועד עובדי לאומי קארד, רעות פבלוביץ, "ההסכם הקיבוצי שלנו הוא עוד צעד משמעותי לשיפור תנאי העבודה והשכר של עובדי החברה. כמו בכל הסכם חיפשנו את נקודת האיזון הנכונה, והלילה מצאנו אותה. אני רוצה להודות לעובדי לאומי קארד שהוכיחו שהם החלק החשוב בהצלחת החברה. מגיע לכולנו ליהנות מהעבודה הקשה ומפירות ההצלחה. אנו נמצאים בפני תקופה מאתגרת של שינויים, ואני בטוחה שיחד עם ההנהלה נצעיד את החברה לעידן חדש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים