שתף קטע נבחר

"תספורת" להחזר העמלה: מלחמתו של ו' בעמלות ההמרה

אחרי שנלחם עם חברה פיננסית בחו"ל בכדי לקבל החזר עמלות על פעולות שביצע שם, גילה ו' שבנק לאומי עשה "תספורת" להחזר שהועבר לחשבון הבנק שלו - והשאיר לו שקלים בודדים

כמה כסף גובים הבנקים על העברות מט"ח לחשבון הבנק של הלקוח? לא מעט. מסתבר שלעיתים, כאשר מדובר בהעברת סכומי כסף לא גדולים, העמלות "מחסלות" למעשה את היתרה.

 

ו' גילה את זה בדרך הקשה. אחרי שנאבק עם חברה פיננסית בחו"ל כדי לקבל החזר עמלות על פעולות שביצע שם, כשהסכימו לבסוף להחזיר לחשבונו בישראל חלק מהעמלות, בנק לאומי עשה לו "תספורת", והשאיר לו שקלים בודדים מההחזר.

 

לכתבות נוספות בערוץ הכסף שלי

 

אילוסטרציה מטבע חוץ (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה מטבע חוץ(צילום: shutterstock)
 

לצורך עסקה שהיה צריך ו' לבצע בחו"ל במט"ח, הוא השתמש בשירותיה של חברת המרת מטבע גדולה בפולין. לאחר ביצוע העסקה הוא שם לב כי עמלת ההמרה שגבתה החברה היתה גבוהה כמעט פי שתיים בהשוואה לעמלות שגובות חברות דומות הפועלות במדינה.

 

ו' לא התעצל והחליט לשלוח מכתב לחברת ההמרה בחו"ל בבקשה להשיב לו חלק מהעמלה ששילם. מסתבר שהניסיון צלח - אחרי חלופת התכתבויות, הסכימה חברת ההמרה להשיב ל-ו' כ-50% מהעמלה, ובסך הכל סכום השווה ל-74 שקל.

 

הכסף הועבר לחשבונו של ו' בבנק לאומי, אלא שאז התברר ל-ו' שהבנק רוצה גם כן נתח נכבד מהסכום הקטן ששולם לו. כמה נכבד? ו' נדהם לגלות שהבנק גבה לא פחות מ-62 שקל מתוך 74 השקלים שקיבל, כלומר 84% מהסכום שהועבר לו. 26 שקלים גבה הבנק בגין "עמלת חליפין" ועוד 36 שקלים גבה הבנק על "העברת מט"ח מחו"ל". כך, בסך הכל נכנסו לחשבון העו"ש שלו 11 שקלים בלבד.

 

פירוט עמלות ()
פירוט העמלות שנגבו מ-ו'

ו' פנה לבנק בבקשה לבטל את העמלות או לפחות להפחית אותן, אולם בבנק לא התרשמו מהבקשה ובמקום להקל עליו ולו במעט, שלחו לו את פירוט העמלות.

 

"זה עצוב מאוד שהבנק גובה כל כך הרבה כסף מאנשים פשוטים", אומר ו' ל-ynet. "השקעתי זמן וטרחה מול חברת ההמרה בחו"ל שתחזיר לי חלק מהעמלה, למרות שמלכתחילה לא מדובר היה בסכום מאוד גדול – פחות מ-100 שקל, בגלל שעבורי סכום כזה הוא משמעותי. אחרי שהצלחתי, עכשיו הבנק לקח כמעט את כל הכסף שהעבירו לי, בלי שום התחשבות". ו' מתקומם על כך שדווקא בהעברות כספים קטנות יחסית שמאפיינות לקוחות קטנים ולא חברות עסקיות גדולות, הבנקים קובעים עמלות כל כך גדולות. "חברה גדולה שמעבירה סכומי כסף גדולים אולי לא מרגישה את זה, אבל דווקא באנשים הקטנים זה הכי פוגע".

 

למרות פניית ynet, בבנק לאומי בחרו שלא להשיב לו חלק מהעמלות ששילם.

 

מהבנק נמסר בתגובה: "העברות כספים מחו"ל והמרות מט"ח בסכומים נמוכים אינן שכיחות וכפופות לעלויות מינימום. על כן, במקרים מסוג זה, אנו ממליצים ללקוחותינו להיוועץ עם הבנקאי טרם ביצוע הפעולה, וזאת על מנת לבחור את אופן הפעולה הכדאי ביותר עבורם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי זליגר
רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי
צילום: יוסי זליגר
מומלצים