שתף קטע נבחר

תקלה במנוע של תריס החשמלי? בדקנו את עלות התיקון

מנוע לרוב לא מתקלקל ביום אחד, אלא נותן סימנים מקדימים לתקלה - ורובנו מעדיפים להתעלם מהם. מהן הסיבות לתקלות, כמה יעלה התיקון ומה חשוב לוודא שהמתקין מספק לכם? אתר "המקצוענים" עם המדריך

החלפת מנוע, היא אחד התיקונים היקרים ביותר של התריס החשמלי. מהן הסיבות לתקלות, כיצד ניתן למנוע אותן ובאילו מקרים לא ישתלם להחליף? בדקנו.

 

לפני הכל, תקלה במנוע לרוב לא מתרחשת ביום אחד בצורה מפתיעה, אלא יש סימנים מקדימים לכך. ככל שתתעלמו מהבעיה לאורך זמן רב יותר, כך עלות התיקון תהיה גבוהה יותר, ולעתים לא תהיה ברירה אלא להחליף את התריס ואת המנוע.

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

מהן התקלות הנפוצות?  

התריס נעצר באמצע: אם אתם לוחצים על מתג ההפעלה והתריס לא מתרומם, סביר להניח שיש תקלה במנוע. במקרה זה, לא כדאי להמתין ולגרום להרס של יתר הרכיבים, אלא לדאוג להחליף את המנוע.

 

התריס לא יורד: אם גם לאחר שלחצתם על מתג ההפעלה התריס נתקע ולא נפתח כלפי מטה ייתכן שיש תקלה במנוע, אך זה לא מחייב. "אחת הדרכים לזהות את מקור התקלה הוא לשים לב לרעש שנשמע לאחר הלחיצה על המתג", מסביר יוסף חדד מח.י. אלומיניום באתר "המקצוענים". "אם המנוע כלל לא נכנס לפעולה, סביר להניח שהתקלה היא במנוע. אם לעומת זאת המנוע מופעל, אך התריס נתקע, מוטב שלא תנסו להוריד את התריס ידנית בעצמכם. סביר להניח, שיש תקלה באחד משלבי התריס, ולא במנוע. בכל מקרה, כדי שלא ייגרם נזק שהתיקון שלו יהיה יקר במיוחד, מוטב להזמין בעל מקצוע".

 

התריס לא נעצר: תקלה זו נגרמת בעקבות ניסיון לא מקצועי לכוון את שלבי התריס. במצב זה, שלבי התריס העליונים יגרמו לתקלה. אם לא תתקנו אותה, ייגרם נזק למנוע, מה שיהפוך את התיקון להרבה יותר יקר.

 

התריס גורם לקצר בחשמל: אם בעקבות הפעלת המתג של התריס החשמלי יש קצר באזור מסוים בבית, סביר להניח שיש תקלה בחיווט. במצב זה, מוטב להזמין חשמלאי מוסמך ולא טכנאי תריסים. כך גם במצב שבו המתג שאמור להפעיל את התריס נשרף. חדד: "הסיבה לתקלה במתג, יכולה להיות בשל לחיצה מהירה מדי על פעולות מנוגדות (העלאת התריס ומיד לאחר מכן הורדת התריס). פעולה זו, יכולה לגרום לניצוצות חשמל, שאף יכולה לשרוף את המנוע".

 

עוד כתבות בנושא:

ניקוי ותחזוקה של התריסים  

עשה זאת בעצמך: תיקון תריס גלילה 

תריסים - כל מה שחשוב לדעת

 

מהן הסיבות לתקלות?

חלק מהתקלות נגרמות כתוצאה מבלאי טבעי, חלק בשל אי הקפדה על תחזוקה ועל שימוש נכונים וחלק בשל התקנה בלתי מקצועית של התריס ואי התאמה של נפח המנוע לגודל התריס.

 

מהן הטעויות שכדאי להימנע מהן בעת השימוש בתריס החשמלי? חדד: "טעויות רבות נגרמות בשל השארת חפץ על המסילה (לרוב ביציאה למרפסת או לגינה). חשוב להישאר ולראות שהתריס נסגר בצורה תקינה ולא ללחוץ על המתג וללכת. טעות נוספת שעושים היא לנקות את התריס החשמלי בעזרת צינור מים ולא להמתין עד לייבוש מוחלט שלו. הדבר גורם לחדירת מים למערכת החשמל של התריס ולנזק למנוע. דבר נוסף שיכול להרוס את המנוע הוא לחיצה על הוראות סותרות (כאמור לעיל), שגורמת לא רק לקצרים כי אם גם להרס של המנוע".

 

כמה יעלה התיקון או החלפת המנוע?

"כיוון מנוע הוא תיקון קל יחסית, שעלותו מסתכמת ב-250 עד 350 שקל", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "ואולם, אין לגבות תשלום עבור כיוון המנוע, אם התיקון מתבצע בנוסף לתיקון תקלה אחרת. אם למשל בעל המקצוע מתקן את שלבי התריס, מחליף רצועה או מסילה – הדבר הוא בגדר שירות שניתן ללא תוספת תשלום. החלפת מנוע היא בגדר אחד התיקונים היקרים של התריס החשמלי. העלות היא החל מ-1,000 שקל עבור מנוע מכני המתאים לתריס בגודל של 2 מ"ר. ככל שהתריס גדול וכבד יותר ושההתקנה הנדרשת לו מורכבת יותר, המחיר יעלה בהתאם. בכל מקרה, מומלץ לערוך סקר שוק קצר לפני שמזמינים מנוע חדש".

 

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

על מה להקפיד בעת הרכישה?  

אם אין ברירה ואתם נדרשים להחליף את המנוע, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. "הדבר החשוב ביותר הוא התאמת סוג המנוע לגודל התריס ולמשקלו", מסבירים במוקד השירות. "אם המנוע אינו בנוי לשאת את המשקל של התריס, זה עניין של זמן עד שגם הוא ייהרס ותידרשו להחליפו בשנית. חשוב לוודא שהאחריות הניתנת על המנוע היא של 5 שנים, מהחברה היצרנית.

 

"גם אם רכשתם את המנוע דרך מתקין התריסים, אל תתביישו ודאגו לקבל ממנו אחריות רשמית בכתב מהחברה היצרנית. אחרת, אתם מסתכנים בהרכבה של מנוע 'מחודש' ולא חדש. דבר נוסף שחשוב שיהיה בידיכם הוא אחריות על ההתקנה. את האחריות הזו יש לקבל בכתב מהמתקין, וחשוב שהיא תהיה למשך 12 חודשים בלבד. לא מעט תקלות נגרמות כתוצאה מהתקנה לקויה, וגם בעניין הזה כדאי לכם להיות מכוסים".

 

מעוניינים בתיקון תריסים? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים