שתף קטע נבחר

הייטקיסטיות מישראל בעמק הסיליקון

וגם: מלגות לימודים במועדון ה-700, גולשים עם מוגבלויות, מנכ"לית ירושלמית למוזיאון ת"א לאמנות. רכילות עסקית

מי שמבקר בעת הזאת בעמק הסיליקון בוודאי שמע הרבה עברית. אחת הסיבות היא משלחת ישראלית שהגיעה למקום כדי להדגיש את חשיבות קידום הנשים בהייטק וקידום יזמים צעירים. המשלחת, בליווי יוסי מטיאס, מנכ"ל גוגל ישראל מו"פ, ואסף רפפורט, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מו"פ, הורכבה מנציגי העמותה Woman2Woman , שמקדמת נשים לתפקידי ניהול בכירים בהייטק, ונציגי 8200 EISP שמקדמת את קהילת היזמים בישראל ביצירת חיבורים ללקוחות ולמשקיעים רלוונטיים. שתי התכניות פועלות ללא מטרות רווח.

 

"הגענו לשיא בכמות הסטארטאפים שהוקמו ומובילים על ידי נשים", הצהירה מור חן מנכ"לית 8200 EISP. "מיזמי הנשים שסיימו את התכנית האחרונה גייסו יחד הון כולל של למעלה מ-5 מיליון דולרים". את המינגלינג ערכו נציגי המשלחת בין היתר בקוקטיילים של חברת ההשקעות BlackRock , שהצטרפה כשותפה בתוכנית לקידום הסטארטאפים של 8200, ובקוקטייל שערך צבי גוטרמן, מנהל קהילת בוגרי היחידה בסן פרנסיסקו, המונה מאות יזמים ומשקיעים ישראלים.

רכילות עסקית משלחת תמיכה בהייטק הישראלי (רכילות עסקית משלחת תמיכה בהייטק הישראלי)
משלחת תמיכה בהייטק הישראלי(רכילות עסקית משלחת תמיכה בהייטק הישראלי)
 

מועדון ה-700

הפקולטה להנדסה ומכון הננו טכנולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, בשיתוף חברת ההייטק KLA-Tencor ישראל, השיקו יוזמה חדשה: מועדון ה-700. מטרת המיזם היא למשוך דווקא לפקולטה להנדסה מועמדים בעלי נתוני קבלה גבוהים עם ציון פסיכומטרי של 700 ומעלה, ולגרום לפופולאריות גדולה יותר של ההנדסה. לסבב הראשון התקבלו 31 מקבלי מלגה, מתוכם 19 נשים, כל אחד מהם יקבל מלגת לימודים בסך של כ-4,000 שקלים.

 

במפגש החגיגי באוניברסיטה להשקת המיזם לקחו חלק פרופ׳ אפרים זהבי - דיקן הפקולטה להנדסה, אורי תדמור - סמנכ"ל חטיבת התפעול ונשיא KLA-Tencor ישראל, ויקי פלטניק - מנהלת משאבי אנוש ב- KLA-Tencor ישראל, ודינה ימיני - ראש מנהל הפקולטה להנדסה ומכון הננו טכנולוגיה באוניברסיטת בר-אילן.

רכילות עסקית החניכה הראשונה במועדון ה-700 (צילום: חן דמארי)
החניכה הראשונה במועדון ה-700(צילום: חן דמארי)

 

החידושים של אהרון

משלחת ישראלית בראשות מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון, השתתפה בכנס הפינטק הבינלאומי בסינגפור (Singapore FinTech Festival), שהפגיש כ-40 אלף משתתפים ודוברים. המשלחת הישראלית, בהובלת קרן סינגפור ברשות החדשנות, כללה 12 סטארטאפים ישראלים בתחומי הפינטק השונים, שהציגו את הפיתוחים בביתן הישראלי ובמקביל לצמרת התעשייה הפיננסית באסיה. לקינוח: בישיבת מועצת מנהלים של קרן SIIRD אושרו 5 פרוייקטי מו"פ משותפים לחברות ישראליות וסינגפוריות. כל פרויקט יקבל מענק של עד מיליון דולרים.

רכילות עסקית משלחת ישראל בסינגפור (צילום: רשות החדשנות)
משלחת ישראל בסינגפור(צילום: רשות החדשנות)

 

בן גוריון אחר

ועדת השופטים של יד בן-גוריון, עמותה שהוקמה לפיתוח הנגב ברוח מורשתו וחזונו של דוד בן-גוריון, בראשות השופטת בדימוס דורית בייניש, העניקה השנה את הפרס לעמותת "שיעור אחר", שמשלבת אלפי מתנדבים במערכת החינוך בארץ. הפרס הוענק לעמותה על תרומתה בפיתוח כישורי חיים של צעירים בחברה הישראלית מכל המגזרים, ועל פועלה לקידום ההתנדבות. את הפרס בשם העמותה, על סך 25 אלף שקלים, קיבלו המנכ"לית, קרן הלפרן-מוסרי, והמייסדת תמר ברק. העניקו את הפרס: בייניש ורא"ל בני גנץ, יו"ר יד בן גוריון.

רכילות עסקית פרס ל
פרס ל"שיעור אחר"(צילום: יעל מוהליבר)

 

גולשים עם מוגבלויות

המיזם המנצח בתחרות המיזם החברתי החיפאי 2018 של תכנית היזמות החברתית "עושים פה" בחיפה, לשינוי חברתי, הוא של יוסי פרץ: גל אלמוג - בית ספר לגלישה, שמשלב ומלמד גלישה אנשים עם מוגבלויות, שזכה ב-5,000 ש"ח לפיתוח המיזם. במקום השני זכה עודד חצבני, חיפאי מקהילת יד ביד בעיר, שהקים מיזם להוצאה ותרגום ספרי ילדים לערבית, ובמקום השלישי גיא תבורי, שמוביל את מיזם "חיבו"ק", במסגרתו סטודנטים לרפואה מלווים תושבים שחזרו לביתם לאחר אשפוז ממושך. בתחרות שותפים ארגון ארץ עיר, עיריית חיפה, שותפות חיפה-בוסטון, ו-VALUE MAKERS.

רכילות עסקית הזוכים ב
הזוכים ב"עושים פה"(צילום: ליה רוז מגן)

 

שמחון סופר בקילובייט

"התרגלנו לספור במגה בייטים וג'יגות, צריך לחזור ולתת כבוד לכל קילובייט אם רוצים שהאפליקציה תהיה שימושית לכמה שיותר אנשים", אמר ג'ואי שמחון, ראש מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל, כאחד המסרים העיקריים שיצאו מכנס Mobile@Scale , שאירח מרכז המו"פ של של פייסבוק בישראל ועסק בבניית אפליקציות וכלים לסביבת מובייל בהיקפים גדולים. בכנס צוין שעד 2020 שיעור של 90% ממנויי המובייל החדשים בעולם יגיעו משווקים מתפתחים, כולל מאזורים פחות מפותחים במדינות אלו. הכנס למפתחים שהתחיל בפייסבוק במטרה לשתף ידע, התקיים לראשונה בישראל.

רכילות עסקית ג'ואי שמחון בכנס (צילום: אליהו לוי)
ג'ואי שמחון בכנס(צילום: אליהו לוי)

  

100 אלף שקלים לסטודנטים לאדריכלות

בכירי עולם האדריכלות התכנסו להענקת פרס דוד עזריאלי לפרויקט סטודנטים לאדריכלות 2018. קרן עזריאלי העניקה פרסים בשווי של 100 אלף  שקל לשלושת הזוכים מבין 15 עבודות הגמר שהוגשו, כדי לעודד מצוינות במוסדות האקדמאיים לארכיטקטורה בישראל. הפרסים הוענקו לזוכים ע"י דנה עזריאלי - יו"ר קבוצת עזריאלי ויו"ר ומנכ"ל קרן עזריאלי ישראל, נעמי עזריאלי - יו"ר קרן עזריאלי קנדה, וצוות השופטים. את הפרס הראשון בשווי של 60 אלף שקלים קטפה הילה רחימה מויצו חיפה על עבודתה "כיכר רבים". ב-25 אלף שקל זכתה בקה קרום על עבודתה "NO MAN'S LAND" , וב-15 אלף שקל זכה מתן גל על עבודתו אפריקה; ישראל.

רכילות עסקית צוות השופטים והילה רחימה (צילום: תומר אפלבאום)
צוות השופטים והילה רחימה(צילום: תומר אפלבאום)

 

מינוי: טניה כהן עוזיאלי - מנכ"לית מוזיאון ת"א לאמנות

טניה כהן עוזיאלי - אמנם ירושלמית, אבל היא המנכ"לית החדשה של מוזיאון תל אביב לאמנות. עוזיאלי תחליף בתפקידה את המנכ"לית סוזן לנדאו, שאגב, גם היא ירושלמית. על כך הוכרז במהלך ערב הגאלה השנתי של המוזיאון, שמתקיים מדי שנה במהלך מושבי חבר הנאמנים הבין לאומי של המוזיאון.

 

השנה כיבד בנוכחותו את המעמד גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ולקחו בה חלק כ-350 מוזמנים מהארץ והעולם, בהם אנשי עסקים, אספני אמנות ותומכי המוזיאון. בדבריהם הערב, שנערך בסימן 70 שנות יצירה ישראלית, הדגישו ריבלין ולנדאו את חשיבות חופש המחשבה, היצירה והביטוי, וציינו כי במוזיאון, בתל אביב ובארץ בכלל - לא תהיה צנזורה מכל סוג שהוא. במסכימים: נחמה ריבלין – רעיית הנשיא, רון חולדאי – ראש עיריית ת"א-יפו, ורעייתו יעל.

רכילות עסקית רובי ונחמה ריבלין, יעל ורון חולדאי, סוזן לנדאו (צילום: סיון פרג')
רובי ונחמה ריבלין, יעל ורון חולדאי, סוזן לנדאו(צילום: סיון פרג')

רכילות עסקית טניה כהן עוזיאלי, יעל חולדאי ודינה פפו (צילום: סיון פרג')
טניה כהן עוזיאלי, יעל חולדאי ודינה פפו(צילום: סיון פרג')

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכילות עסקית משלחת תמיכה בהייטק הישראלי
רכילות עסקית משלחת תמיכה בהייטק הישראלי
מומלצים