שתף קטע נבחר

מעצרה של בתו של מייסד וואווי בקנדה מפיל את הבורסות באסיה

המעצר מטלטל מחדש את יחסי ארה"ב וסין: בורסות שנגחאי והונג קונג יורדות ב-1.5% ו-2.5% בהתאמה. בורסת טוקיו היפנית מאבדת 2.9% מערכה

שוקי המניות באסיה נסחרים בירידות שערים חדות בעקבות בקשת ההסגרה שארה"ב הוציאה נגד סמנכ"לית הכספים ובתו של מייסד ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי, שנעצרה בקנדה בעקבות כך. הבורסות הסיניות בשנגחאי והונג קונג יורדות ב-1.5% ו-2.5% בהתאמה. בורסת טוקיו היפנית מאבדת 2.9% מערכה.

 

לכתבות נוספות במדור כלכלה

 

המעצר הוא צעד נוסף במלחמה של ארה"ב נגד הענקית הסינית. וואווי נתפסת כסכנה לביטחון הלאומי בשל קשריה הקרובים לממשלה הסינית. בשנה האחרונה נקט הממשל האמריקאי בשורה של צעדים שנועדו להגביל את היקף העסקים של החברה בארה"ב, ולאחרונה אף הושק קמפיין שמטרתו לשכנע מדינות בנות ברית לנקוט בצעדים דומים.

מנג וואנזו (צילום: EPA)
מנג וואנזו, סמנכ"לית הכספים של וואווי(צילום: EPA)
 

מניות ענקיות הטכנולוגיה באסיה מובילות את הירידות: בהונג קונג - טנסט יורדת ב-4.2% ו-ACC נסוגה ב-5.9%. בטוקיו - נינטנדו מאבדת 2.3% וסופטבנק יורדת ב-6%.

 

בקשת ההסגרה המפתיעה מצד ארה"ב מגיעה אחרי רגיעה מסויימת במלחמת הסחר בינה לבין סין. בסופ"ש התקיים מפגש ראשי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) בארגנטינה. המיקוד היה המפגש בין מנהיגי ארה"ב וסין שבסופו הודיעו על משא ומתן מואץ ב-90 יום (מ-1 בינואר 2019) הבאים תוך דחייה בעלייה שתוכננה במכסים על יבוא מסין לארה"ב.בתמורה, סין התחייבה להגדיל משמעותית את היבוא שלה מארה"ב של מוצרי חקלאות, תעשייה ואנרגיה ואף להפחית את המכסים על יבוא מכוניות אמריקאיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים