שתף קטע נבחר

מהניילונים: שכונה חדשה באור עקיבא

במבוכי הבירוקרטיה הישראלית, זה נשמע כמעט דמיוני להקים שכונה חדשה בארבע שנים על קרקע של מפעל ותיק. מהליכי הרישוי, דרך היתרי הוועדה המקומית ושינוי ייעודי הקרקע ועד לביצוע בשטח - יצאנו לראות איך בונים שכונה מאפס באור עקיבא

בשיתוף אפי קפיטל

 
הבירוקרטיה הישראלית, ודאי בתחום הבנייה, מערימה לא מעט קשיים על יזמי הנדל"ן המקומיים. לכן זה לא עניין שגרתי לשמוע על שכונה חדשה שהוקמה יש מאין על קרקע של מפעל ותיק באזור תעשייה. "אחד הנושאים המורכבים בתחום הבנייה הישראלית הוא עניין הרישוי לפני הליך הביצוע בשטח - בפרויקט שבו מקימים שכונה חדשה ומתחילים אותה מאפס יש מעורבות של העירייה והוועדה המחוזית. הבירוקרטיה עוד יותר מורכבת בשל העובדה שזו הייתה קרקע מינהל באזור התעשייה, והיה צורך לעשות שינוי ייעודי", מתאר רועי אולניק, סמנכ"ל שיווק באפי קפיטל.
 
אפי קפיטל  (באדיבות אפי קפיטל )
יש מאין - שכונה חדשה על קרקע של מפעל ותיק(באדיבות אפי קפיטל )
 
לפי כל התחזיות, אוכלוסיית ישראל עתידה להכפיל את עצמה בשלושים השנים הבאות - במונחי נדל"ן מדובר בצורך אמיתי לבנייה מסיבית של יחידות דיור בכל רחבי ישראל, פינוי-בינוי של שכונות ותיקות ופיתוח שכונות חדשות בקרקעות פנויות. ארבע שנים הן פרק הזמן שנדרש לבניית שכונה חדשה בישראל - שנתיים ראשונות של הליכי בירוקרטיה ושנתיים נוספת של הביצוע בשטח. "השנתיים הראשונות הן התרוצצות בין המינהל לוועדות המחוזיות כדי לקבל היתרים. מאוד קשה לבנות ככה, כי מחירי הבנייה עולים כל העת, והתשומות שאתה משקיע בדרך אדירות. אבל אני יכול להגיד שכיום יש כבר משפחות צעירות שגרות בפרויקטים, והשכונה מתחילה להיות תוססת", מפרט אולניק.
 
אפי קפיטל (צילום: ירון שרון )
אור עקיבא מתחדשת - במבט חולף מכביש החוף ניתן לראות את התנופה(צילום: ירון שרון )

 

בתנופת הבנייה שחווה העיר אור עקיבא ניתן להבחין במבט חטוף בנסיעה על ציר תל אביב-חיפה (כביש מספר 2): מגדלים חדשים שמביאים אוכלוסייה צעירה ורעננה לעיר, ושכונות שממוקמות סמוך לצירים ראשיים. "אור עקיבא היא לא קיסריה - אבל מי שזוכר את נתניה לפני כעשור, היא בטח שלא נתניה של היום", מסביר אולניק את השקפתו. "אנחנו רואים את הקו של אזור המרכז הולך ומצפין למעגל נוסף. אני צופה שהתהליך הזה רק יימשך, העייריה מתחדשת בתשתיות, בשירותים לתושב, יש פה היום קניון, הנגישות של העיר הזאת מדהימה מבחינת צירים ראשיים ואנחנו בונים פה קהילה חדשה", הוא מוסיף.

אפי קפיטל (צילום: ירון שרון )
"הקו של אזור המרכז הולך ומצפין למעגל נוסף"(צילום: ירון שרון )

 

"שכונה חדשה מאפס לפי דעתי זה דווקא יתרון", מצהיר אהרון יחזקאל, שרכש דירה בשכונה החדשה באור עקיבא. "סוג של דף חדש, מקום חדש. אני ואשתי קנינו דירת ארבע חדרים ובקרוב ניכנס לגור בה", מספר יחזקאל. את הדירה רכש הזוג יחזקאל עוד בטרם הליכי הביצוע בשטח. "לי, האמת, היה חשש לקנות דירה במקום שלא רואים בו כלום", מספרת שיר יחזקאל. "היה רק חול וספק קל אם באמת יהיו כל האישורים, אבל בטחנו במשקיעים, בטחנו באנשים שיצא לנו לפגוש, סמכנו עליהם", היא מתארת.

 

אפי קפיטל  (באדיבות אפי קפיטל )
"לדעתי שכונה חדשה זה יתרון", אומר אהרון יחזקאל(באדיבות אפי קפיטל )

 

לאחר השלמת הביצוע הסופי עתידה השכונה להכיל 348 יחידות דיור, עם תמהיל של דירות ארבעה וחמישה חדרים. "יש יתרון בלראות פרויקט שכבר בנוי בשטח - במחיר למשתכן למשל יש הגרלות, ורק לאחר שנתיים מוסרים את הקרקע ליזם והוא יכול להתחיל לבנות", מסכם אולניק.

 

 בשיתוף אפי קפיטל

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות אפי קפיטל
צפו: איך מקימים שכונה חדשה באור עקיבא
באדיבות אפי קפיטל
מומלצים