שתף קטע נבחר

אופיס דיפו עתרה לבג"ץ נגד אגף המכס

פרסום ראשון: העתירה הגיעה בעקבות העיכוב בקבלת ההיתר להפעלת חנות הרשת בדיוטי פרי. המכס טרם נתן את האישור מאחר ששותף בחברת בת של אופיס דיפו נחשד במעורבות בהברחת מכשירים סלולריים. אופיס דיפו: "סמוכה ובטוחה שהרישיון יוענק"

פרסום ראשון: חברת אופיס דיפו עתרה היום לבג"ץ כנגד אגף המכס ברשות המסים וזאת בעקבות העיכוב בקבלת ההיתר להפעלת חנות הרשת בדיוטי פרי. 

 

אישור החנות בדיוטי פרי מתעכב בגלל השותף שנחשד בהברחה

בגלל אישור מהמכס: כניסת אופיס דיפו לדיוטי-פרי עלולה להתעכב

יבואנית אדידס זכתה במכרז הדיוטי-פרי

 

בשבועות האחרונים חנות האלקטרוניקה בטרמינל 1 בשדה התעופה בן גוריון נמצאת בשיפוצים, אחרי שאופיס דיפו של איש העסקים רני צים זכתה במכרז. המכרז בדיוטי-פרי כולל את חנות האלקטרוניקה בטרמינל 1 ובטרמינל 3 בנתב"ג. הצעת המחיר של צים גברה על א.ל.מ, מפעילת החנות עד לאחרונה, לאחר שהציעה 54 מיליון שקל דמי תמלוגים לשנה.

 

מחיר המינימום במכרז עמד על 38 מיליון שקל ושישה מיליון שקלים נוספים עבור שטחים ציבוריים ומחסנים. צים אמר עם פרסום תוצאות המכרז כי "הזכייה בדיוטי-פרי שמה את אופיס דיפו על המפה, והיא צעד נוסף בגידול ובצמיחה של הפעילות הקמעונאית של הקבוצה".

 

במוסף "ממון" נחשף לאחרונה, כי אופיס דיפו טרם זכתה לאישור המכס להפעלת החנויות - מאחר ששותף בחברת בת של אופיס דיפו נחשד במעורבות בהברחת טלפונים סלולריים לארץ לפני כשנתיים.

 

לצורך המכרז הקים צים חברה חדשה בשם אופיס 3000 דיוטי, שנמצאת בבעלות מלאה של אופיס 3000 שגם בבעלותו. לאופיס 3000 חברה בת נוספת, בשם אופיס 3000 אילת, שדרכה פועלת אופיס דיפו בעיר הדרומית במכירות ללא מע"מ. בחברה זו מכהן כשותף ודירקטור גם יניב בנדר, שנחשד בעבר בעבירות מכס. על כן, כך נראה, העיכוב במתן האישור להפעלת החנות.

 

רש"ת נערכת להציע את החנות למקום השני במכרז - רשת א.ל.מ

ברש"ת נערכו גם לאפשרות שבדיקת המכס לא תסתיים במועד הרשמי או שלא יינתן כלל האישור - ולכן אף פרסמה באתר שלה פטור ממכרז להפעלת חנות האלקטרוניקה. ברש"ת הסבירו שאם אופיס דיפו לא תציג את האישור עד 2 בפברואר לא יהיה צורך לצאת למכרז מחודש, והרשות תפנה למציע שהגיע למקום שני במכרז - א.ל.מ.

 

צים היה בעבר בעלי רשת כמעט חינם שנמכרה ליינות ביתן. לאחר המכירה הוא התרכז בעסקי נדל"ן - ייזום והקמה של מרכזי קניות תחת חברת צים סנטר שהונפקה באפריל 2018 וגייסה 60 מיליון שקל. החברה מחזיקה כיום ארבעה מרכזי מסחר פעילים בנתיבות, בבית-שאן, במעלות ובערד, ומתכננת מרכזים נוספים במגזר הערבי ומרכז קניות ענק בכפר-סבא. צים רכש את רשת אופיס דיפו ב-2015 אחרי שנקלעה לקשיים. תחת צים הרשת עברה לרווחיות והתרחבה. אופיס דיפו, שמתמחה בציוד משרדי וביתי, ציוד אלקטרוניקה, מחשבים, מכשירים סלולריים ועוד, מונה כיום 40 סניפים.

 

מאופיס דיפו נמסר בתגובה: "חברת אופיס דיוטי התקשרה בהסכם להפעלת חנויות דיוטי פרי בנתב"ג, לאחר שזכתה כדין במכרז שפורסם ע"י רשות שדות התעופה והצעתה נמצאה כטובה ביותר מכל ההצעות. לאחר הזכייה אופיס דיוטי נערכה מכל הבחינות לפתיחת החנויות, ובין היתר פנתה בבקשה לקבלת הרישיון הנדרש מרשויות המכס. למרבה הצער, אגף המכס טרם מסר את החלטתו בבקשה, ומשום שמועד הפתיחה מתקרב, אופיס דיוטי פנתה היום לבית המשפט הגבוה לצדק בבקשה שיורה על מתן הרישיון. אופיס דיוטי סמוכה ובטוחה שהרישיון יוענק, והיא ממשיכה לבצע את כל הפעולות הדרושות לצורך פתיחת החנויות במועד".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
אופיס דיפו
צילום: סיון פרג'
מומלצים