שתף קטע נבחר

נתפס עם 13 אלף כדורי MDMA – ולא ייכלא

בן 27 נעצר בנתב"ג עם סמים במזוודה. בית המשפט התחשב בהליך השיקום שעבר, וגזר עליו עונש של עבודות שירות בלבד

בית המשפט המחוזי בלוד גזר לאחרונה שישה חודשי עבודות שירות על בן 27 שהורשע בכך שסייע לייבא לישראל 13,189 כדורי MDMA. השופטת מיכל ברק-נבו סברה כי מאז המקרה עבר הצעיר שינוי יוצא דופן בחייו, ולכן עדיף לא למנוע את המשך שיקומו.

 

ביוני 2016 נתפס הצעיר במכס עם מזוודה בעלת דופן כפולה ובה הכדורים. התברר שהוא קשר קשר עם שני אנשים נוספים – שמאחד מהם קיבל הוראות לטוס לברלין, שם קיבל את המזוודה במטרה להעבירה לארץ. כשנתפס הודיע למפעילו – "עלו עלי". הוא הואשם בעבירה של סיוע לייבוא סם מסוכן, והודה והורשע במסגרת הסדר טיעון.

 

תוך כדי ההליך הוא התחתן וכיום יש לו שתי בנות פעוטות. בהסדר הוסכם כי המדינה תעתור ל-15 חודשי מאסר בפועל ועונשים נלווים, ואילו ההגנה תטען באופן "פתוח". לאחר בדיקה הציע שירות המבחן להסתפק בעונש מאסר שירוצה בעבודות שירות, לאחר שהתרשם כי הנאשם לקח אחריות מלאה, השתלב בשתי קבוצות טיפול ונרתם אליו באופן משמעותי ומחייב.

 

במשפט העידה אמו שבעבר הוא לא עבד ולא למד, אולם כיום חי חיים מאד מסודרים, עובד כטכנאי קירור, משקיע במשפחתו עם הרבה סבלנות ומחשבה, ואף מסייע לנוער במצוקה. מעסיקו סיפר שלפני כשנה נתן הזדמנות ל"בחור שהסתבך", ומאז הוא מביא תועלת בלתי רגילה לעסק שלו ולחברה בכלל.

 

הסנגור ביקש התחשבות בכך שעם הגעתו לארץ שהה הנאשם במעצר שלושה חודשים, ולאחר מכן במעצר בית מלא למשך תקופה ארוכה. הנאשם עצמו הביע חרטה וסיפר כי היה במקום "נמוך" בחיים, אך כיום התרומם וברצונו להשפיע על החברה לטובה, ובראש ובראשונה על אשתו ועל ילדיו, וכי הוא אסיר תודה על כך שהסמים שהביא נתפסו.

 

ואכן, השופטת ברק-נבו כתבה: "לאחר שקראתי את תסקיר שירות המבחן, שמעתי את טיעוני הצדדים, אך בעיקר לאחר ששמעתי את דברי הנאשם עצמו, התרשמתי גם אני מהליך שיקום משמעותי ויוצא דופן".

 

היא הוסיפה כי "בדבריו של הנאשם, באופן שבו הסביר והדגים את השינוי שחל בו, ואף בקולו, ניכר היה שמדובר בשינוי אותנטי, ודומה היה שהנאשם אף מתרגש לקראת 'חייו החדשים', שאותם ינהל בהתאם לכלים שרכש ולמודעות העצמית שפיתח".

 

לאחר ששקללה את מכלול הנסיבות, כולל העובדה שהנאשם כבר שהה במעצר ואחר כך בתנאים מגבילים לפרק זמן ממושך, הגיעה השופטת למסקנה שיש לחרוג מהעונש המקובל למקרים מסוג זה, ולאפשר לנאשם "להמשיך בדרכו החדשה והחיובית".

 

על יסוד שיקולים אלה, הוטלו על הנאשם שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, וכן עונשי מאסר על תנאי וקנס בסך 12 אלף שקל.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ המאשימה: עו"ד מיטל אילן, עו"ד גל רוזנצווייג - פמ"מ
  • ב"כ הנאשם: עו"ד שלום בן שבת
  • עו"ד מורן לוי עוסק בפלילי
  • הכותב לא ייצג בתיק
  • ynet הוא שותף באתר פסקדין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה
צילום: shutterstock
עו"ד מורן לוי
מומלצים