שתף קטע נבחר

מנכ"ל מכון היצוא: "זו השנה השנייה ברצף עם הכנסות שיא ליצוא הישראלי"

גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא, מסכם את שנת 2018 עם מעל 200 משלחות ומעל ל-40 ביתנים בתערוכות בינלאומיות שסייעו לעלייה של כ-8% בסך היצוא ושיא של כל הזמנים ביצוא הישראלי. בראיון אופטימי במיוחד הוא גם פורט את המגמות העתידיות ל-2019 עם סיוע גם למגזר החרדי ומיעוטים. "ישראל ידועה בחדשנות שלה, היא מובילה בכל הקטגוריות"

"מטרתו העיקרית של מכון היצוא היא להוות גשר בין היצואנים והטכנולוגיות הישראליות לשווקים הבינלאומיים", אומר גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא בראיון ל-ynet. "הפעילות הבינלאומית שאנחנו עושים, בשיתוף פעולה עם מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה, הביתנים הלאומיים שאנחנו מקימים בתערוכות בעולם, המשלחות שאנחנו מארחים בארץ והפעילויות השוטפות, כל אלו פותחים לחברות הישראליות שערים לשווקים גלובליים ומביאים לישראל, זו השנה השנייה ברצף, הכנסות שיא מיצוא".

 

היצואנים הישראלים יכולים לרשום לעצמם לא מעט הישגים בפתיחת שווקים בכל רחבי העולם - לא מעט בזכות פעילותו של מכון היצוא. ובזכות שיתופי הפעולה של כמה גופים שפועלים יחד, ההישגים בענף היצוא אף מתעצמים.

 

משלחת הקוסמטיקה  ()
"פותחים לחברות הישראליות שערים לשווקים גלובליים". משלחת הקוסמטיקה של מכון היצוא שיצאה לטיוואן בשנה שעברה.

 

בפועל מתקיימת כאן מערכת משולבת שפועלת לחשיפה מקסימלית של חברות ישראליות, בענפים שונים, לשווקים בכל העולם. מכון היצוא, יחד עם מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה, באמצעות מערך נספחים כלכליים ברחבי העולם, מתנהלים כיחידה משומנת אחת שפועלת בצורה דו כיוונית ומטרתה אחת - לחשוף באופן מקסימלי חברות ישראליות אל שווקים בינלאומיים.

 

המכון מחולק לחטיבות שבתוכן ענפים. בחטיבה הטכנולוגית נמצאים בטחון מולדת תעופה וחלל, סייבר, תעשיות רכב, מכשור ומחשוב רפואי, דנטל, מים ,אגרוטכנולוגיה, קלינטק, מובייל, מדיה דיגיטלית, תוכן קולנוע וטלויזיה ופינטק. בחטיבת מוצרי הצריכה נמצאים אריזה, אופנה וטקסטיל, קוסמטיקה וטואלטיקה, בית ומשפחה, מזון ומשקאות, תוצרת טרייה ויין ופודטק.

 

הביתן הישראלי בתערוכת הסלולר בברצלונה  ()
הביתן הישראלי בתערוכת הסלולר שנפתחה השבוע בברצלונה

לכל ענף במכון, יש הנהלה ציבורית שנפגשת פעם ב-3 חודשים והם שמייצגים את התעשייה על פי תחומם מביאים את הצרכים על מנת שהפעילויות והשירותים שנתנים לחברות יתאימו לצרכיהם בשטח.

 

בכך, הם עוזרים לחברות ישראליות להגדיל את היקף הקשרים העסקיים שלהן. "במכון היצוא, אנחנו רואים אינטרס לאומי בחשיפת הטכנולוגיות הישראליות ברחבי העולם", אומר אריאלי ומספר שמשרד הכלכלה ושר הכלכלה משקיעים רבות על מנת לעזור לחברות הישראליות להגיע לשווקים בינאלומיים. נחתמו הסכמי סחר רבים עם מדינות חשובות לתעשייה הישראלית.

 

גדי אריאלי מנכ
גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא(צילום: רונן אקרמן)

 

דוגמה טובה להשקעה יצירתית ניתן לראות בתחום הספורט. ב-2018 הגיעו לישראל נציגי בארסה, קבוצת הכדורגל של ברצלונה, שהתארחו כאן במסגרת חיפושיהם לאיתור טכנולוגיות ספורט. במקביל, יצאה משלחת FUTURE SPORT לסן פרנסיסקו, ביקרה במשרדי Intel בסן פרנסיסקו וקיימה מפגשים עסקיים עם חברות כמו: Deutsche Telekom, NFL, Samsung, Verizon, Amazon ועוד. כך זה עובד - חשיבה מכאן החוצה וחברות גדולות מבחוץ המגיעות לכאן.

 

לא רק הייטק

למרות ש-60% מהיצוא של ישראל היום נזקף לזכות ענף ההיי טק, במכון היצוא פועלים לקדם ענפים נוספים כמו ענף היין, ענף הפודטק, ענף המזון, קוסמטיקה ועוד. אריאלי מספר שהמכון מנסה כל העת, יחד עם מנהל סחר חוץ, לגלות שווקים בעולם עבור התוצרת והפיתוח הישראלים. "לאחרונה מגלים היפנים הרבה עניין בישראל ורק לאחרונה שר הכלכלה שלהם הגיע לביקור בארץ".

 

בנוסף, מספר אריאלי, "אנחנו מנסים להגדיל את שיתוף הפעולה עם המגזר החרדי ובמגזר שאינו יהודי". לדבריו, אנשי המכון מגיעים למרכזי עבודה ולחממות ומציעים את עצמם ואת הכלים הרבים שעומדים לרשותם: "אנחנו מציגים להם את האפשרויות שאנחנו מביאים - הכנסים שאנחנו עושים כמו כנס פודטק, כנס סייבר ועוד. אלה הזדמנויות לחשיפה עבורן. מלבד יעוץ, אנחנו מציעים גם את המרכז ללימודי יצוא שלנו, בו מועברים קורסים במגוון תחומים שיכולים להעשיר את ידע היצואן בתחילת הדרך או בשלב מתקדם יותר".

 

כנס מגזר חרדי (צילום: ים לביא)
מנסים להגדיל את שיתוף הפעולה עם המגזר החרדי ובמגזר שאינו יהודי. כנס של מכון היצוא למגזר החרדי. (צילום: ים לביא)

עוד מציין אריאלי, שגם מוצרים מקומיים שיש להם ערך תדמיתי גבוה אבל לא בהכרח פוטנציאל מכירתי במספרים גדולים, מנסה המכון לקדם. "למשל, יין הוא מוצר שמכניס פחות אבל למדינה יש אינטרס לקדם אותו ואת התעשייה כולה אז אנחנו משקיעים במציאת שווקים ומציאת קונים עבורו בעולם".

  

משלחות, תערוכות וכנסים

לאורך כל השנה מקים המכון בתערוכות הגדולות בעולם עם חברות ישראליות, בניתוב המאמץ לקביעת פגישות, שיניבו בהמשך עסקאות משמעותיות. בשנה האחרונה היו מעל 200 משלחות ומעל ל-40 ביתנים בתערוכות בינלאומיות. אחת מהן היא תערוכת NRF - תערוכת הקמעונאות הגדולה בעולם, שחשפה את החברות הישראליות ל-45 אלף אורחים ולחברות הגדולות בעולם.

 

כנס בתחום ה-HLS והסייבר במקסיקו ()
מעל 200 משלחות ומעל ל-40 ביתנים בתערוכות בינלאומיות. כנס בתחום ה-HLS והסייבר שהתקיים ב-2018 במקסיקו.

נוסף לכך, משלחות ישראליות של נציגי החברות יצאו במשלחות לחו"ל; משלחת חברות בתחום המים והחקלאות יצאו לאפריקה וחברות בתחום המובייל יצאו לתאילנד ווייטנאם. פסטיבל מזון ישראלי נערך ברשת Fairway בניו יורק וחברות טכנולוגיה מקומיות בתחום הפרסום השתתפו לראשונה בתערוכת Cannes lions בצרפת, כנס האוסקר של עולם הפרסום. במקביל התארחו כאן משלחות ממוקדות, כמו זו של נציגי חברת האופנה מנגו, נציגי חברת הרכב Audi ומנהל החדשנות של חברת AMAZON.

 

השנה האחרונה סימנה, גם את שנת ה-70 לישראל ומגוון חברות טכנולוגיה מקומיות הציגו את מרכולתן בבניין האו"ם בניו יורק. בארץ אירגן המכון את כנס HLS&Cyber, הכנס הבינלאומי ה-5 לביטחון המולדת והסייבר שהביא לישראל אלפי בכירים ומקבלי החלטות מרחבי העולם. השתתפו בו אלפי אורחים מ-80 מדינות מרחבי העולם ביניהם: שרי ביטחון פנים, ראשי ערים, מפקדי משטרות, ראשי ארגוני מודיעין, מנהלי אבטחת סייבר בגופים ממשלתיים ועסקיים, בנקים ותאגידים, מנהלים ואנשי מפתח מחברות מובילות, סוכנים, מפיצים וגורמי רכש מהסקטור הפרטי.

 

הכנס החמישי לביטחון המולדת ולסייבר  (צילום: רועי חבני)
כנס HLS&Cyber, הכנס הבינלאומי ה-5 לביטחון המולדת והסייבר שהביא לישראל אלפי בכירים ומקבלי החלטות מרחבי העולם. (צילום: רועי חבני)
 

עם הפנים לעתיד

ב-2018 נרשמה עלייה של כ-8% ביצוא הסחורות והשירותים, שהסתכם במעלה מ-110 מיליארד דולר, בעיקר בזכות הצמיחה המואצת ביצוא בהיי-טק. כמו כן, נרשמה עלייה ביצוא הסחורות, ביצוא הרכיבים האלקטרוניים, בעיקר באסיה וגם בענף הכימיקלים. אך אריאלי מסמן ל-2019 עוד מגוון אירועים ופעילויות המותאמים למגמות ולביקושים בעולם שאמורים להאיץ את היצוא עוד יותר.

 

בחודש הבא (מרץ) יתקיים בארץ MEDinISRAEL, כנס בינלאומי, שמתקיים בפעם החמישית ועוסק בתחום הבריאות הדיגיטלית. צפויים להשתתף בו אלפי גורמים מהארץ ומהעולם כמו מנהלי בתי חולים, חברות ביטוח, מתווי מדיניות, משקיעים ומפיצים.

 

במהלך יוני יתקיים אירוע הספורט Future Sport, אירוע הספורט טק השנתי של מכון היצוא, שיחשוף טכנולוגיות מתקדמות בתחום הספורט והמדיה ויביא לארץ דמויות מובילות בתחום הספורט טק ומשקיעים. כמו כן, יתקיים בארץ גם אירוע Agri Israel 4.0, בנושא טכנולוגיות חקלאות.

 

נציגות ישראלית מכובדת גם בתערוכת המובייל - MWC בברצלונה שנפתחה אתמול (שני) ונחשבת לתערוכה החשובה בתחום המובייל בעולם. השבוע הוקם ביתן לאומי בתערוכה עם 65 חברות טכנולוגיה ישראליות ו-100 אלף מבקרים והכי חשוב - למעלה מ-3000 מפגשים עסקיים שיתקיימו במהלך התערוכה.

 

"השם שלנו כאומה חדשנית מוביל את השם של ישראל בכל הקטגוריות", מסכם אריאלי.

 

בשיתוף מכון היצוא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן אקרמן
גדי אריאלי מנכ"ל מכון היצוא
צילום: רונן אקרמן
מומלצים