שתף קטע נבחר

"הרווחתי מצוין בחברת אשראי, אבל החלטתי לקפוץ למים ולעזוב"

היא גרה עם בנה במגדל בתל אביב, מייעצת לאנשים איך לסגור את המינוס ומצליחה לשמור על החשבון שלה בפלוס. משפחות מכל רחבי הארץ מספרות בגילוי לב על החיים עצמם. והפעם - משפחת סדרינה. אנחנו על הספה

מה עושים עם המינוס, כמה משלמים על הדירה, איפה הייתה החופשה האחרונה ועל איזו הוצאה מצטערים במיוחד? משפחות מכל רחבי הארץ מספרות בגילוי לב על החיים עצמם. והפעם - משפחת סדרינה מתל אביב.

 

"בטבריה היה יותר כיף מברצלונה - אין מה לעשות אז קמים מאוחר"

"אנחנו קצת היפים, בעד אהבה חופשית, וקונים הכל יד שנייה"

"אין לאן לצאת וכשהשגרה אפורה מדי נוסעים לבית קפה בעפולה"

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

   (צילום: אסי חיים)
בצילום: מאיה, בת 36, פלג, בן 7, והחתולות ליזי (אוכלת) והרמיוני(צילום: אסי חיים)
 

הדירה: 4 חדרים במגדל בשכונת נחלת יצחק. משלמת משכנתא 4,600 שקל ודמי ניהול 880 שקל. מאיה: "אני גרה פה שמונה שנים. קנינו את הדירה ב-2009 ב-1.8 מיליון שקל. אחרי שהתגרשנו נשארתי עם הדירה. זה אמנם מגדל, אבל יש אווירה קהילתית ואני מכירה את רוב השכנים. מה שחסר לי פה זה שאין חדר דיירים או חדר כושר, וחייבים להיות מנויים בקאנטרי. אני מתה על השכונה הזו, כי זה תל אביב אבל לא ממש. כולם מכירים את כולם".

 

מה את עושה? "הייתי שכירה 15 שנים וניהלתי את סיכון האשראי בלאומי קארד. הצוות שלי היה בודק ומנתח עסקאות לפני האישור כדי לקבל החלטה סופית. ואז לפני שנה הגיע מנהל חדש ולא ראיתי אפיק קידום, וגם אישית הרגשתי שאני מגיעה לעבודה בלי אתגר ובלי ניצוץ. עשיתי את זה על אוטומט, והחלטתי לשנות".

 

ככה עוזבים עבודה בבנק? "זה נכון, הייתה לי משכורת מצוינת ותנאים מעולים, אבל הרגשתי שהכל יותר מדי נוח ולא עשיתי שום דבר שמרגש אותי. גם תמיד רציתי להיות עצמאית. זה מעשה די מופרע אבל החלטתי לקפוץ למים. באותה נקודה היו מי שאמרו שזה טמטום, והיו כאלה שאמרו שזה מעשה אמיץ. היום כשאני יכולה להגיד שהצלחתי, אפשר להסתכל אחורה ולקרוא לזה מעשה אמיץ".

 

את סוג של יועצת? "אני מלווה עסקים ואנשים פרטיים בעולם האשראי ונותנת אימון כלכלי לאנשים ולמשפחות שהולכים לאיבוד, לוקחים יותר מדי הלוואות, נכנסים לחובות ולא יודעים להתנהל נכון. אני מנסה להציל אותם".

 

תני לנו טיפ, איך מתנהלים נכון? "הדבר הראשון זה להשתמש במזומן. יש כאלה שיש להם 8-7 כרטיסי אשראי, ובכל אחד מהם הם צוברים חוב של אלפי שקלים ונכנסים לבור עמוק. המזומן נותן לך מסגרת. צריך גם לצמצם את מספר כרטיסי האשראי ולבטל את מסגרת העו"ש, כי הבנק מרוויח עלינו. זו חשיבה אחרת. במקום לחיות במינוס צריך לחיות בגבולות האפס, וזה שינוי שאפשר לעשות בקלות, יחד כמובן עם שינוי בהתנהלות כדי לא להיכנס לבור חדש. במקרה הזה האימון הוא מאוד חשוב, כי זה כמו חדר כושר - כשאתה קובע עם מאמן אישי אתה הולך ולא יכול להבריז, וככה גם כאן. אי אפשר לוותר לעצמך וחייבים לעבוד, וזו הדרך לשנות ולהצליח".

 

נשמע קשה. "זה נכון, הרבה פעמים זוגות שאני מאמנת, אני מפנה אותם גם לטיפול זוגי, כי שמתי לב שיש קשר ממש עמוק בין ההתנהלות הכלכלית למשברים בנישואים. במקומות האלה שמתחילות דילמות כלכליות אנשים מתפוצצים".

 

מינוס? "אני משתדלת להתנהל נכון ולא הייתי במינוס בעשור האחרון. ברור שגם לי יש את הנפילות שלי, אבל אני מקפידה להשתמש במזומן איפה שאפשר".

 

קנייה אימפולסיבית? "היה לי רכב בן שנתיים שבמשך שלושה חודשים היו בו כמה תקלות קטנות. פעם אחת הקודן ננעל, פעם המצבר נגמר, והיה עוד משהו. שלוש פעמים הוא נתקע לי בחניון בעבודה ונלחצתי מזה שלא יוכלו לגרור אותו, אז אחרי הפעם השלישית חזרתי הביתה ובאותו יום הלכתי וקניתי רכב חדש. מכרתי את שלי והפסדתי אולי 20 אלף שקל. אני יודעת שזו הייתה החלטה מטופשת, אבל לא יכולתי להכיל את התקלות".

 

מחוץ לתמונה? "רוב הבית זה רהיטי איקאה שבניתי לבד. אני יודעת שאנשים שונאים את זה, אבל אני ממש אוהבת לבנות ולהרכיב את הרהיטים לבד".

 

חופשה אחרונה? "בינואר הייתי עם חברים בשוודיה. קפאנו מקור אבל זה היה כל כך שונה ומדהים. הכל היה מושלג וקפוא וכל הזמן לבן מול העיניים. זה היה מאתגר אבל חוויה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסי חיים
משפחת סנדרינה מתל אביב
צילום: אסי חיים
מומלצים