שתף קטע נבחר

אקו סיטי

חברת אקו סיטי הוקמה בסוף העשור הקודם, וכיום היא נחשבת לאחד הגורמים המרכזיים בתחום ההתחדשות העירונית בתל אביב-יפו. החברה פועלת בעיקר בעיר הגדולה ובסביבתה כשמאחוריה פרויקטים רבים שהושלמו בהצלחה. כיום מקדמת החברה כ-50 פרויקטים הנמצאים בשלבי יזום, תכנון או ביצוע - בדגש על מיזמי תמ"א 38/2 -כשכל פרויקט מראשיתו ועד סופו מבוצע תחת קורת גג אחת

מאז הוקמה חברת אקו סיטי אס.אל יזמות ובנייה בע"מ, היא פועלת נמרצות לחידוש העיר תל אביב-יפו. השותפים בחברה - אינג' אהרון שפירא, דר' אפרת טולקובסקי, רובר שגראוי, ארי ליבוביץ, אילי בר והאדריכל דודו רשף - הבחינו כבר לפני שנים בפוטנציאל העצום של התחום ברחבי תל אביב-יפו - כך בשנים הקרובות על פי כל הסימנים תוסיף לעצמה יחידות דיור חדשות בעיקר באמצעות פרויקטים להתחדשות עירונית. אקו סיטי משקיעה אומנם את מירב משאביה בעיר תל אביב-יפו, אך מבצעת עוד ועוד פרויקטים ברחובות העיר השכנה, גבעתיים. עוצמתה של החברה, ואחד היתרונות שאפשרו לה להתעצם ולהתרחב כל כך באזור המבוקש ביותר בישראל, הוא בהיותה חברה יזמית וקבלנית: החברה נמצאת בבעלות חלקית (%50) של חברת שגראוי ליבוביץ - חברה קבלנית ויזמית שעיקר התמחותה הוא הקמת בנייני יוקרה ושימור מבנים במרכז תל אביב-יפו.

 

צייטלין 7 תל אביב-יפו: פרויקט הריסה ובנייה  (באדיבות אקו סיטי)
צייטלין 7 תל אביב-יפו: פרויקט הריסה ובנייה (באדיבות אקו סיטי)

 

שורה ארוכה של פרויקטים – בעבר, בהווה ובעתיד

רשימת הפרויקטים שעליהם חתומה חברת אקו סיטי ארוכה ומרשימה – ואין מדובר רק על פרויקטים בתכנון. החברה כבר הספיקה להשלים את המספר הרב ביותר של פרויקטים בהתחדשות עירונית בעיר הגדולה, שבבחירתם הנחתה את החברה השאיפה לאתר פרויקטים בוטיקיים שנמצאים במיקומים מרכזיים, תוך הקפדה על איכות העבודה ועל רמת הגימור. כיום פועלת אקו סיטי לקידום של עשרות פרויקטים נוספים, בעיקרם פרויקטים להריסה ולבנייה במרכז תל אביב-יפו בהיקף של מאות יחידות דיור.

 

ההשפעה של תוכניות רובע 3 ורובע 4

עשור פעילותה של חברת אקו סיטי שזורה באבולוציה שעבר על ענף ההתחדשות העירונית. השותפים המנהלים, דודו רשף ואילי בר, גם לקחו חלק פעיל בעיצוב פני ההתחדשות העירונית במרכז תל אביב-יפו: השניים הובילו מטעם איגוד חברות תמ"א 38 את כל הליכי ההתנגדות והעררים לתוכנית הרבעים, שעתידה להשפיע משמעותית על תל אביב-יפו בעשורים הקרובים. מהוועדה המקומית ועד למועצה הארצית השקיעו מנהלי אקו סיטי מאות שעות בכתיבה ובדיונים מול הגורמים השונים, ובסופו של דבר תוכנית הרבעים שופרה באופן משמעותי והעניקה תנופה משמעותית לתחום. את הידע המקצועי בפרטי הפרטים של תוכנית הרבעים הצליחה החברה למנף לקידום פרויקטים בתקופה שבה השוק היה עדיין נתון באי ודאות.

 

אילי בר, מנכ"ל משותף בחברת אקו סיטי (באדיבות אקו סיטי)
אילי בר, מנכ"ל משותף בחברת אקו סיטי(באדיבות אקו סיטי)

 

האדריכל דודו רשף, מנכ"ל משותף בחברת אקו סיטי (באדיבות אקו סיטי)
האדריכל דודו רשף, מנכ"ל משותף בחברת אקו סיטי(באדיבות אקו סיטי)

 

תכנון אדריכלי פנימי

כל היבטי הפרויקט מראשיתו ועד סופו, מבוצעים בידי צוות החברה המונה יותר מ-40 איש במחלקות היזום, התכנון, הביצוע, השיווק והמכירה. אחד המאפיינים הייחודיים של אקו סיטי הוא תכנון עצמאי באמצעות משרד אדריכלות פנימי, של האדריכליות לילך גרוסברד- ענבר ויפעת וינציגסטר-קייך. מדובר בקונספט ייחודי וחדשני בארץ. כיוון שיזמים מסתמכים על תכנון אדריכלי חיצוני ומאבדים שליטה על תהליכי התכנון, לוחות הזמנים והפרטים הקטנים, החליטו מנהלי החברה לעבור לתכנון עצמי להיתר כשיטת עבודה יעילה יותר באופן משמעותי, הן מבחינת תהליך העבודה והן מבחינת התוצאה התכנונית.

 

מוסינזון 10-12 בת"א -פרויקט הריסה ובנייה (באדיבות אקו סיטי)
מוסינזון 10-12 בת"א -פרויקט הריסה ובנייה(באדיבות אקו סיטי)

 

פרויקטים נבחרים

לחברה כפי שציינו, פרויקטים רבים בתחום ההתחדשות העירונית שנמצאים בימים אלו בהתהוות - החל ביזום ועד ביצוע בשטח. אלו המרכזיים שבהם:

• ברנדיס 10 ,תל אביב: פרויקט הריסה ובנייה, מהראשונים במרכז תל אביב, שבמהלכו ייהרס הבניין הקיים וייבנה במקומו מבנה חדש בן שמונה קומות, ובו 19 יחידות דיור. הפרויקט נמצא לקראת ביצוע.

• יעקב מוזר 10 ,תל אביב: פרויקט הריסה ובנייה שבמסגרתו ייבנה בניין חדש הכולל 21 דירות בשמונה קומות. הפרויקט נמצא לקראת קבלת היתר.

• צייטלין 7 ,תל אביב: פרויקט הריסה ובנייה שבמסגרתו ייבנה בניין חדש הכולל 23 דירות בשבע קומות. הפרויקט נמצא בתכנון להיתר.

• איתמר בן אב"י 7-5 ,תל אביב: פרויקט חיזוק, שיפוץ ותוספת שתי קומות לשני מבנים קיימים במרכז העיר, שיזכו גם לחניון תת קרקעי משותף. בשתי הקומות החדשות ייבנו שמונה יחידות דיור חדשות. הפרויקט נמצא בביצוע מתקדם.

• אמסטרדם 22 ,תל אביב: פרויקט חיזוק שבמהלכו יתווספו שלוש יחידות דיור לעשר היחידות הקיימות כיום. הפרויקט נמצא בהליכי קבלת היתר.

 

רחוב ברנדיס 10 ת"א - פרויקט הריסה ובנייה (באדיבות אקו סיטי)
רחוב ברנדיס 10 ת"א - פרויקט הריסה ובנייה(באדיבות אקו סיטי)

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים