שתף קטע נבחר

מכה נוספת לירוחם: מפעל אמיליה קוסמטיקס בעיר ייסגר

החברה הודיעה על סגירת המפעל, המעסיק כ-240 עובדים, לנוכח "השחיקה ברווח התפעולי וההפסדים". העובדים שומרים על אופטימיות ומקווים שניתן יהיה למנוע את סגירת המפעל למרות ההחלטה: "אולי שר הכלכלה יתעורר ויעזור?"

דירקטוריון החברה החליט היום (ב') על סגירת מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם. בהודעה לבורסה של אמיליה פיתוח בע"מ נכתב כי "ההחלטה התקבלה לנוכח מגמות שליליות המאפיינות את התקופה האחרונה ונמצאות במגמת החרפה בחודשים האחרונים, שגרמו לשחיקה ברווח התפעולי של אתר ירוחם ולהפסד". להערכת החברה, כתוצאה מסגירת האתר בירוחם ייגרם לחברה הפסד חד פעמי של כ-25 מיליון שקל.  

 

>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

מפעל אמיליה קוסמטיקס בדרך לסגירה; 240 העובדים בסכנת פיטורים 

חשש לסגירת מפעל פניציה בירוחם בעקבות חרם חרדי

"תושבי ירוחם לא יהיו עוד חוטבי העצים של התעשייה הישראלית"

 

מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם (צילום: הרצל יוסף)
מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם(צילום: הרצל יוסף)
  

בהודעה לבורסה נכתב כי הסיבה לשחיקה ברווח הוא צמצום בכמויות התוצרת הנובעים, בין היתר, מגידול בייבוא מתחרה, שחיקת מחירי המכירה בשוק המקומי והתקיירות בתשומות הייצור. כמו כן ציינו כי "החמרה בדרישות הרגולציה המקומית בהשוואה למפעלים דומים בחו"ל הגורמים, בין היתר, לעליה בעלויות הייצור, ובפרט ההחמרה בדרישות שמאפיינת את החודשים האחרונים". עוד הוסיפו כי ישנה את הרפורמה להסרת מיסי ייבוא על ייצור מתחרה בחו"ל.

 

"מתוך דאגה כנה לעובדי האתר ועתידם", נכתב בהודעה לבורסה, "הציעה הנהלת קוסמטיקס לנציגות העובדים להיכנס למו"מ מיידי לסיכום תנאי הסגירה של אתר ירוחם, שנכון למועד זה כבר החל".

 

טל אוחנה, ראשת מועצת ירוחם, אמרה בתגובה כי "אנחנו פועלים במספר גזרות, האחת אל מול יזמים חדשים על מנת לעניין אותם בהקמת מקומות תעסוקה מיידים ביישוב. כמו כן אנו פועלים אל מול המדינה על מנת לאשר הטבות ייחודיות והאצה של תהליכי ביורוקרטיה ורכש גומלין במסגרתו חברות מחו"ל תחוייבנה לרכוש מהתעשיות המקומיות שלנו. אנחנו פועלים מול הבעלים של אמיליה על מנת לדחות למקסימום האפשרי את מועד הסגירה כדי לאפשר לנו להתארגן. אנחנו ניפגש עם העובדים היום כדי לתת להם את כל הכלים להיערך לעתיד, כולל משרות רלוונטיות, תוכניות הכשרה מקצועי וליווי אישי". בין היתר ייפגשו עם מפוטרי נגב קרמיקה, שרובם מצאו משרות חדשות.

 

אוחנה ציינה כי "בימים האחרונים אני זוכה לשיחות טלפון מתעשיינים ויזמים שמבקשים לבחון אפשרות מעבר לירוחם. זה נותן לי כוח ואני מקווה כי יזמים נוספים שבוחנים הרחבת תעשייה מוטת טכנולוגיה ייצרו עמנו קשר".

טל אוחנה, ראש עיריית ירוחם הנבחרת (צילום: אורן סממה)
טל אוחנה, ראשת עיריית ירוחם(צילום: אורן סממה)
 

העובדים: "אולי מדובר בגזירה שניתן לשנות"

מאחורי ההודעה היבשה לבורסה נמצאים כ-240 עובדות ועובדים, כ-80 מהן נשים תושבות ירוחם. בין העובדים גם דבורה שמעוני (55), אימא לארבעה ילדים וסבתא, תושבת ירוחם וחברת וועד העובדת 28 שנים באמיליה קוסמטיקס. לפני מספר ימים שמעוני שמרה על אופטימיות ואמרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל ומקווים מאוד לטוב. אנחנו מאמינים בציונות ועצמאות. רק לחשוב על 250 המשפחות שצריכות לעבוד ולהתפרנס בכבוד... יש שם אנשים שעוד מעט צריכים לצאת לפנסיה וחרדים לגורלם. אנחנו תמיד אופטימיים. אנחנו משתדלים לתת את הכי טוב למקום העבודה שלנו ומצפים לקבל את זה בחזרה".

 

היום אומרת דבורה כי היא עדיין אופטימית: "עדיין לא אבדה תקוותנו. תמיד יש דרך חזרה, לא? תמיד יש דרך לשנות את רוע הגזירה. אולי שר הכלכלה יתעורר ויעזור? אולי המועצה המקומית תיתן להם הקלות בארנונה? אולי מדובר בגזירה שניתן לשנות. העובדים מאמינים בזה. רובם עדיין אופטימיים ומאמינים שאפשר לשנות. זאת למרות ההודעה לבורסה. נעשה כל מה שביכולתנו כדי שהמפעל ימשיך לפעול".

 

בהסתדרות הלאומית, המלווים את המאבק של העובדים, פועלים על מנת לסייע לעובדים ולעובדות.

 

פגישת חירום בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כינס היום פגישת חירום בנושא המשבר אליו נקלע מפעל הזכוכית פניציה שבירוחם, המעסיק כ-250 עובדים - מחציתם תושבי העיר הדרומית. יש לציין שאין כל החלטה על סגירת מפעל פניציה ואין צפי להחלטה כזו.

 

את הפגישה הוביל יו"ר ההסתדרות בר-דוד ביחד עם יו"ר נשיאות הארגוניים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, מנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל, מנכ"ל ההסתדרות ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיראלקלעי, יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי ארמונד לנקרי ומנכ"ל פניציה ירוחם מיכאל שוורץ.

 

בפגישה דנו הצדדים - ההסתדרות, התעשיינים והנהלת המפעל - כיצד יוכלו להתאחד ולפעול כמקשה אחת על מנת להציל את המפעל ולהתגבר על המכשולים העומדים בפניו, באופן שיאפשר את המשך פעילותו החשובה כל כך למען אזור הדרום ופרנסת תושביו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
אמיליה קוסמטיקס בירוחם
צילום: הרצל יוסף
מומלצים