שתף קטע נבחר

מחליפים מטבח? כך תעשו זאת נכון

לא בכל יום מחליטים על רכישת מטבח חדש. החומרים והטרנדים מתפתחים כל שנה ולכן "שפת המטבחים" לעיתים זרה ומבלבלת. אלו הדברים שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך

תקציב - החלפת מטבח הינה ההוצאה הגדולה ביותר בבית. עלויות של פירוק, ארונות חדשים, משטחים, חיפוי קיר, כיור, ברז ושאר מוצרי החשמל. כמו בתחילת כל שיפוץ התקציב חשוב מאוד שכן יש לבדוק מראש את כל האלמנטים ולהיצמד לתקציב שסוכם.

 

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

   (צילום: הדר שריד)
(צילום: הדר שריד)

 

מבנה - ראשית יש למדוד את מבנה הקירות הקיים ולבדוק חלופות אפשריות למטבח תוך התחשבות גם בתשתיות קיימות. במידה ומעוניינים במיקום חדש לכיור או כיריים יש לבדוק שאכן האופציה אפשרית מבחינת המבנה, וכמובן שצריך לברר עלויות וזמן עבודה מול אנשי מקצוע.

 

תוכנית - לרוב יהיו מספר אפשרויות לתכנון למטבח, בצורת רי"ש או שני קווים מקבילים, עם אי או בלי, שילוב של ישיבה טורית או אחד מול השני, דופן שיש לאי או לא. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות משלה ועליכם לבחור את האופציה התכנונית המועדפת. בנושא זה ההמלצה היא להיעזר בשירות של מעצב/ת פנים עם התמחות במטבחים, למה? המעצב/ת יוכלו לספק תוכנית מוקפדת עם כל הפרטים הקטנים שסיכמתם, יחד עם כמות של פרזול והתאמת סוגיו למטבח וחיבור לחומרים הן הפנימיים והן החיצוניים. כך תוכלו לגשת עם התוכנית לאותם ספקים פוטנציאליים ולבצע השוואה נכונה של עלויות. כאשר מבצעים "סקר שוק" ללא תוכנית אחידה תקבלו תוכניות שונות ממקומות שונים עם מגוון חומרים ואיכויות שונות, כך שלא תוכלו לבצע השוואה נכונה.

 

מוצרי חשמל - נתחיל בהתאמת המוצרים הנלווים. היום ניתן למצוא מוצרי חשמל בכל סגנון וכמעט בכל גוון שנרצה. המקרר הינו האלמנט הראשון שנבחר שכן הוא האלמנט המרכזי סביבו יתוכנן המטבח. כאשר בוחרים מקרר אינטגרלי (בעל חזיתות מטבח) או מקרר בעומק ארונות, יש לבדוק את הדגם וגודלו בהתאם למקום בו יוצב - שכן זה ישפיע על תכנון כל החלל. בחרו בקפידה מקרר שמתאים לצרכים שלכם. התנור והמיקרו גם הפכו צמד זוגי וניתן לרכוש אותם יחד עם מראה תואם ואחיד, או שתהיו מעוניינים בתנור עצמאי שאינו בתוך ארון. לכל מכשיר חשמלי שתרצו יהיו מספר אפשרויות פונקציונליות ועיצוביות אותן תצטרכו לבדוק ולבחור לכם את המתאים ביותר. עכשיו כאשר יש לנו את כל המוצרים ניתן לחזור לתכנון ולסגור קצוות.

   (צילום: הדר שריד)
(צילום: הדר שריד)

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

חזיתות - כאשר אתם מגיעים לבחירת חזיתות למטבח, חישבו על המטבח כחלק בלתי נפרד מפינת האוכל והסלון, והתאימו את החזיתות לאופי החלל הציבורי כולו. בסגנון כפרי תיתכן התאמה לחזיתות מטבח עם מסגרות ולסגנון מודרני חזיתות חלקות עם ידית נסתרת. חומרי החזיתות שקיימים היום בשוק רבים ומגוונים. מומלץ לקרוא על החומרים טרם בחירתם לביתכם. לכל חומר איכויות שונות ועמידות משתנה - וכך גם המחיר שלהן, ולכן יש להתאים את החזיתות לאופי המשתמש ולבני הבית. לגבי גוון החזיתות מומלץ לבקש דוגמה ולבדוק איך נראה הגוון בחלל הפרטי שלכם. ידוע שגוון מושפע מאוד מהתאורה בו הוא נמצא ולכן חלל תצוגה אינו משקף את המציאות אצלכם בבית. כמו כן, שילוב של שני גוונים במטבח יכול להיות מרשים יותר.

 

משטחים - אין ספק שבשנים האחרונות ניתן לראות איך המשטח במטבח נותן את כל הטון והיופי טמון בו. קיימים סוגים רבים של משטחים טבעיים ומלאכותיים ואפשרויות מגוונות של גוונים וטקסטורות - אל תשכחו לשלב אותו בפלטת הצבעים שלכם. קיימת אפשרות "לטפס" עם המשטח ולחפות את הקיר מאותו חומר של המשטח ליצירת מראה נקי והומוגני. במטבחים בסגנון כפרי אריחי קרמיקה בצורות ומנעד גוונים - יתרמו יותר למראה הכללי של הבית.

 

כיור - בחרו כיור בגודל רצוי לכם ובגוון מתאים למשטח, רצוי בעל אפשרות להתקנה שטוחה למראה נקי. קיימים חומרי משטחים בהם ניתן ליצור גם את הכיור, בכל גודל וצורה (בודד או כפול) ללא כל סימני חיבור. במידה ויש אי גדול מספיק ניתן להוסיף כיור שירות קטן נוסף לנוחות עבודה במטבח.

 

ברז - בחירת ברז למטבח חשובה לא פחות. ישנו מבחר עשיר לברזי מטבח, שימו לב לגובה הברז ואפשרויות לשליפת מזלף שיאפשר שטיפת כלים גדולים. גוון הברז והשפה העיצובים צריכים גם הם להיות בהתאמה. ניתן לשלב תוספת של סבוניה לסבון כלים ופתח נוסף לברז חמים קרים (מומלץ כאשר הכיור הראשי באי).

תכנון מוקפד יבטיח תוצאה רצויה ללא הפתעות שליליות. זכרו את חשיבותו ותדירות החלפתו של המטבח, שכן המטבח הוא ההוצאה הגדולה ביותר בבית, ופנו מזמנכם לתכנן לפי כל השלבים. בסוף התהליך גם מי שלא חלם לבשל ייכנס למטבח ויתחיל, המטבח קורא לנו...

 

בהצלחה

 

הדר שריד - מעצבת פנים

טלפון ־ 050-8588750

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים