שתף קטע נבחר

"זו תוספת המחיר": אלו המוקשים בעלות ההובלה

הבית שלכם מפורק לארגזים ופתאום המובילים מבקשים תוספת של 500 שקל? כדי לא להגיע למצב כזה, הנה המוקשים שכדאי להכיר, ולתמחר אותם מראש לפני יום ההובלה. אתר "המקצוענים" עם המדריך ועם סקירת מחירים הנהוגה בשוק ההובלות

רבים אוהבים להתלונן על מחירים מפתיעים שגובות חברות הובלה, אבל גם להם יש חלק בסיפור. לא תמיד מתוך רצון לתכמן, אלא לעיתים פשוט מחוסר ידע. אם יש דבר שישראלים לא אוהבים, הוא להרגיש שיצאו פראיירים. לכן, כדאי לדעת מהם הדברים שיכולים לייקר את ההובלה, ולתמחר אותם מראש בתעריף סביר.

 

כמובן שיש חברות הובלה שבכוונה שומרות על עמימות, מתוך רצון להרוויח מכך, אך גם לצרכנים יש אחריות. לעתים גם הם מגלים למוביל רק ביום ההובלה שיש עוד שני מקררים, 30 ארגזים וארון לפרק. במקרה הזה, יכולת ההתמקחות שלהם דווקא יורדת.

 

ואגב, גם אם נציג מטעם חברת ההובלה מגיע לבית, יכולות להתגלות הפתעות בדירה אליה עוברים. לדירה זו, חברות ההובלה לא נוהגות לשלוח נציגים. לכן, מסרו כמה שיותר פרטים גם לגבי הדירה החדשה, כדי למנוע דרישות מפתיעות ומוגזמות לתוספות במחיר.

 

    (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

"יש יותר ארגזים ממה שסיכמנו"

אתם לא יודעים להעריך במדיוק את כמות הארגזים שתצטרכו? אין בעיה. דאגו לפחות לתמחר מראש תוספת של ארגזים. כך, תדעו מהן "מדרגות התמחור" מראש. כלומר, בקשו הצעת מחיר ל-30 ארגזים, ל-50 ארגזים, ל-60 ארגזים וכן הלאה. כך, תדעו מראש שבמקרה של חריגה מהכמות, הסכום כבר הוסכם בין הצדדים.

 

"לא אמרת שהבית על עמודים"

אם הבית הוא על עמודים, המשמעות היא שקומה ראשונה היא בעצם קומה שנייה. מכיוון שתמחור הובלה הוא גם פונקציה של באיזו קומה הדירה, כדאי מראש שתציינו אם הבניין הוא על עמודים או לא. כאן הכוונה היא גם לדירה שאתם עוזבים וגם לדירה אליה אתם עוברים. אחרת, תוספת של קומה תגרור עמה עלויות.

 

"זה לא נכנס במעלית"

בייחוד אם מדובר בדירה בקומה גבוהה, היעדר היכולת להעביר פריטים מסוימים במעלית, גוררת תוספת מחיר. זאת משום שהמובילים נדרשים להוביל אותם ידנית בחדר המדרגות, במקרה הטוב. לעתים, ובייחוד כשמדובר בבנייה רוויה, גם זה לא אפשרי ולעתים אין ברירה אלא להזמין שירותי מנוף. חשוב מאוד לבדוק זאת מראש, וגם אם אתם חושבים שלא תצטרכו מנוף, לפחות להשוות מחירים ולהשיג מספר מספרי טלפון שיהיו זמינים לכם ביום ההובלה. זכרו שכל דבר שתעשו בדקה התשעים מתוך לחץ, יגרור תוספת מחיר בלתי צפויה.

 

"אין גישה למשאית"

סוגיית החנייה היא דבר שיכול להרוס את יום ההובלה. דאגו מראש לתפוס מקומות חנייה, כך שהמשאית לא תצטרך להתעכב. אם המשאית תיאלץ לחנות ברחוב הסמוך ולהאריך את מסלול ההובלה בכמה עשרות מטרים, אתם תידרשו לשלם תוספת. ברחובות שבהם לא ניתן להחנות משאית, המובילים יטענו שבגלל שאין גישה למשאית, הדבר מייקר את ההובלה. זה מעצבן, אבל זו תוספת לגיטימית למחיר. כאן פערי המחיר בין חברות ההובלה השונות יכול להיות גבוה, ולכן כדאי להיות ערוכים לכך מראש ולתמחר גם את מרחק המשאית מהדירה.

 

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

"המחיר לא כולל אריזה"

הובלה לחוד ושירותי אריזה לחוד. לכן, אם אתם חושבים שלא תספיקו לארוז, כדאי מאוד לתמחר שירותי אריזה מראש ולא ביום ההובלה, כשהמובילים כבר בדירה. הדבר יאפשר לחברת ההובלה לתכנן בצורה מדויקת את משך ההובלה, ואם נדרשת אריזה, להקצות לכך זמן מראש. אחרת, תוכלו למצוא את עצמכם עם מובילים שאומרים שאין להם זמן לארוז כי נקבעה להם הובלה נוספת לשעות אחר-הצהריים. תמחור האריזה הוא לפי ארגז, ומשתנה בין ארגזים של פריטים שבירים לבין שאר הציוד שלכם. אם חברת ההובלה אורזת פריטים מסוימים (לרוב, רהיטים), כחלק מהשירות דאגו שזה יהיה מתועד בכתב (עדיף בטופס הזמנת עבודה, אך גם תיעוד בהודעות טקסט יספיק).

 

עוד כתבות בנושא:

עוברים דירה? המשימות הקטנות לשקט גדול  

פינוי רהיטים וגרוטאות בהובלה 

עוברים דירה: כך תשמרו על הפרטיות שלכם

 

"פירוק והרכבה זה תוספת מחיר"  

שירותי הובלה, כשמם כן הם, הם שירותים עבור הובלה. פירוק והרכבה של ריהוט, הם בבחינת תוספת מחיר לגיטימית. לכן, אם מדובר ברהיט שתרצו לפרק ולהרכיב בדירה החדשה, ערכו סקר שוק קצר. קיימים ברשת מחירונים מפורטים שיאפשרו לכם להשוות מחירים בצורה קלה ויעילה.

 

ישנם ארונות שעלות הפירוק וההרכבה שלהם תהיה גבוהה יותר, וכאשר טווח המחירים בשוק זה הוא גדול, תרצו לעשות סקר שוק קצר מראש, ולא להיות כבולים לשירותי הפירוק וההרכבה של חברת ההובלה. בנוסף, כדאי לבדוק את יציבות הארון. ישנם ארונות שאם פירקתם כבר פעם או פעמיים בעבר, לא כדאי לפרק שוב, ומוטב למכור אותם לדיירים הבאים ולא להשקיע בעלויות פירוק של רהיט שלא בהכרח יהיה בטיחותי להרכיב.

 

המוביל הבריז? מוביל חלופי יכול לעלות לכם יותר ביום ההובלה

פעמים רבות דיירים חייבים לפנות דירה בתאריך מסוים, ואינם גמישים ביום המעבר. במצב כזה, ובייחוד בעונת הקיץ הנחשב לעונת שיא מבחינת מעברי דירות, הברזה של מוביל יכולה לעלות לכם ביוקר. כדי למנוע מצב שהמוביל מלכתחילה יבריז – לרוב משום שקיבל עבודה אחרת ויותר אטרקטיבית במחיר – דאגו לסעיף קנס בחוזה ההתקשרות עמו. חברת הובלה שמוכנה להוסיף סעיף מוסכם שמחייב אותה לשלם לכם 1,000 שקל במקרה של אי הגעה, היא כזו שאתם יכולים לסמוך עליה. אחרת, תמיד תוכלו למצוא את עצמכם מאזינים לתירוצים כמו 'המשאית במוסך'.

 

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

כמה זה אמור לעלות? לפניכם סקירת מחירים

לא משנה בכמה חדרים מדובר, הרי שסקירת המחירים הזו מתייחסת להובלה במרחק של לא יותר מ-30 ק"מ, בבניין שבו יש מעלית וגישה נוחה למשאית. עבור כל שינוי, כאמור, תידרשו לתוספת אשר כדאי לסגור מראש ולא ביום ההובלה.

 

הובלת דירת 1-2 חדרים: טווח המחירים הנהוג בשווק הוא 900-1,400 שקל.

 

הובלת דירת 3-4 חדרים: כאן המחיר כבר מזנק ומתחיל מ-1,700 שקל ויכול להגיע ל-2,500 שקל.

 

הובלת דירת 5-6 חדרים: המחיר הוא 2,800 שקל עד 3,700 שקל.

 

תוספת שירותי מנוף: עלות השכרת מנוף מתומחרת בסכום של 300-400 שקל לשעה, כתוספת לעבודה. המחיר משתנה בהתאם לסוג המנוף ולקומה אליה הוא נדרש להגיע.

 

הובלת פריט בודד: "הובלת ספה, מקרר או מכונת כביסה בנפרד, יתומחרו בהתאם", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "כמובן שעדיף להעביר אותם במסגרת ההובלה הכוללת ולא להשאיר "זנבות" לסוף, אך לעתים אין ברירה ונזכרים מאוחר מדי ששכחנו להעביר פריט מסוים. הובלת פריט בודד תעלה 400-600 שקל".  

 

אם אתם סטודנטים ומעוניינים לחסוך בעלויות, גלו גמישות מול המובילים ותנו להם טווח זמנים רחב יותר, או בקשו להצטרך להובלה קיימת באזור. אפשרות נוספת היא להתארגן עם מספר חברים ולהעביר מספר פריטים בודדים באותו יום הובלה. זה ישתלם לחברת ההובלה וגם לכם.

 

אגב, הובלת פריט יקר במיוחד, כמו פסנתר, תעלה 800-1,200 שקל, כשהמחיר מתייחס להובלת פסנתר קיר. אם יש לכם פסנתר כנף להוביל, המחיר יתייקר בכ-30 אחוז, וחשוב מאוד שתזכרו לבטח אותו בביטוח יומי, כדי למנוע עוגמת נפש במקרה של גרימת נזק במהלך ההובלה.

 

שירותי אריזה:" שירותים אלו מתומחרים לפי אריזת ארגז בודד כשטווח המחירים הוא גדול יחסית ויכול להגיע לפי 2 בין חברות ההובלה השונות", אומרים במוקד השירות. "מחיר אריזה הוא החל מ-25 שקל לארגז ויכול להגיע גם ל-50 שקל לארגז אחד. אם מדובר בציוד שביר (כלי זכוכית, למשל) המחיר יכול לזנק בכ-20 אחוז לכל ארגז. לכן, כדאי לתמחר מראש גם אריזת ציוד שביר".

 

פירוק והרכבת ארון: "עבור פירוק של ארון עם ארבע דלתות ציר יעלה לכם 300-400 שקל", מציינים במוקד השירות. "כל דלת נוספת תעלה 50-100 שקל יותר. גם עבור דלתות הזזה, תידרשו לתוספת מחיר, בשל מורכבות הפירוק וההרכבה שלהן".

 

צריכים חברת הובלה? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"


פורסם לראשונה 29/07/2019 11:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים