שתף קטע נבחר

כמה יעלה תיקון גג רעפים? בדקנו

רגע לפני שהחורף באמת מתחיל, זה הזמן לדאוג לתחזוקת הגג. ניקוי מרזבים, תיקון ארגז רוח, והחלפת רעפים שבורים. כמה זה אמור לעלות לכם, מה חשוב לבדוק לפני וכיצד תוכלו להקטין עלויות? אתר "המקצוענים" עם הסקירה

השנה החורף היה נחמד ביותר. כלומר, הוא קפץ לביקור של כמה ימים, כדי להזכיר לכולנו היכן יש תקלה בגג הרעפים, ואז פינה מקום לכמה שבועות של שמש. כאלה שיספיקו לכם, כדי לאתר את מקור נזילת המים, ולהספיק לתקן אותם בתעריף שפוי, כשבעלי המקצוע עדיין לא בתעריפי שיא העונה.

 

אם עדיין לא תיקנתם, אנחנו נהיה כאן כדאי להגיד "אמרנו לכם", בעוד כחודש, כשתחזיקו דליי מים, כי חשבתם ש"נעבור איכשהו את החורף, יהיה בסדר".

 

כדי שלא יעבדו עליכם, ולא יגבו מחירים מופקעים על תיקון הגג, כדאי שתהיו מוכנים עם השוואת מחירים. אל תתביישו להציג לבעל המקצוע את המחירון המומלץ, ערכו סקר שוק קצר, ואל תמהרו לסגור עם מתקן הגגות הראשון שענה לכם לטלפון, וזכרו שהתעלמות מהתיקון, רק תגדיל את ההוצאה הכוללת שתידרשו לשלם. הנזק לתשתית הגג, הרטיבות, הנזק לתקרה ולקירות, הצורך בהחלפת משטחי גבס – כל אלו, יכולים להגיע לסכומים גבוהים, אם לא דואגים מראש לתיקון הגג.

 

    (shutterstock)
(shutterstock)
 

תיקון גג רעפים 

התיקון מתומחר לפי מטר רבוע, ותומחר לפי שטח הגג שצריך לתקן. כלומר, החלפת רעפים בשטח של 12 מ"ר, תעלה לכם 250-450 שקל לכל מ"ר. ההפרש במחירים הוא בשל מורכבות התיקון (משתנה בהתאם לגובה ולשיפוע של הגג, ומיקום התקלה, וכן בשל תעריפים שונים שגובים בעלי המקצוע, לכן כדאי להשוות מחירים).

 

כמה טיפים: "לא משנה מהו סוג התיקון שאתם מבצעים, וודאו שלבעל המקצוע יש הסמכה לעבודה בגובה, רישיון בתוקף וביטוח מתאים", מדגישים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "שימו לב, שתוכלו לבצע תיקון נקודתי, רק במצב שבו הנזק נגרם לרעף עצמו, ולא לאיטום. שימו לב שעל תיקון מקומי, תקבלו אחריות רק לעונת הגשמים הנוכחית. אם תוסיפו ניקוי של פתחי מרזבים, תקבלו תעריף כולל נמוך יותר, באותו ביקור של בעל המקצוע".

 

בידוד גג רעפים 

קיימים סוגים רבים של חומרי בידוד לגגות רעפים, אך המומלץ ביותר הוא בידוד בסיבי פוליאסטר אשר מצופים בציפוי אלומיניום משני הצדדים. סוג זה של בידוד עולה 30-70 שקל למ"ר.

 

התקנת ארגז רוח

תפקידו של ארגז הרוח, לשמור על השוליים התחתונים של גג הרעפים, מפני רוחות עזות שעשויות להזיק לגג. המחיר של ההתקנה הוא 150-350 שקל למטר אורך, והוא משתנה בהתאם לגובה הגג, לשיפוע שלו ולסוג של ארגז העץ. שימו לב, שמחיר זה לא כולל ניקוי של תעלות ניקוז ולא כולל ניקוי מרזבים.

 

כמה טיפים: על החלפת חלק מארגז הרוח תקבלו אחריות לעונת הגשמים הנוכחית בלבד, זאת בשונה מהחלפת כל ארגז הרוח. עליו להתאים למידות הגג במדויק, אחרת הוא עשוי לגרום נזק לגג ולתקרת הבית. היתרון הגדול שלו הוא שהוא בעל עמידות גבוהה יחסית (יותר מארגז רוח מעץ), ואינו מצריך תחזוקה.

 

עוד כתבות בנושא:

איטום דירות מגורים: מה חשוב לדעת?  

מה חשוב לדעת על איטום גגות?  

סימנים של רטיבות

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

התקנת מרזב 

אם הגיע הזמן להחליף את המרזב שלכם, בשל בלאי (לרוב התיקון לא כלכלי, ועדיף להחליף), המחיר הוא 100-200 שקל למטר אורך. תעריף זה מתייחס למרזב חיצוני מפח או אלומיניום, וכולל את צינור ירידת המים.

 

כמה טיפים: "שימו לב שבעל המקצוע מקבע את המרזב לקיר עם שלות או ברגים, ואל תתפשרו על קיבוע מאולתר עם אזיקונים", ממליצים במוקד השירות. "אל תתפשרו על מרזב מפלסטיק, שכן הוא הרבה פחות עמיד בפני שמש וגשם, ויתבלה מהר יותר. מומלץ להתקין מרזב מנחושת או מאבץ, שהוא אמנם יקר מעט יותר, אך לאורך זמן עמיד יותר וימנע מכם נזקים לתשתית הגג, תיקונים והחלפות כעבור זמן קצר".

 

ניקוי מרזב

 תעריף הניקוי מחושב גם הוא בהתאם לאורך המרזב. המחיר הוא 50-150 שקל למטר אורך, ומתייחס לאורך מינימאלי של ארבעה מטרים. התעריף משתנה בעיקר בהתאם לגובה הגג, לתנאי הגישה אליו ולפתח המרזב.

 

בכל מקרה, לאור פערי המחיר הגדולים, חשוב להשוות מחירים ולברר לפני שממהרים להזמין את בעל המקצוע. שימו לב, שאם יידרש מנוף עלות העבודה תתייקר משמעותית. כמו כן, נצלו את ההזדמנות, ואם הזמנתם ניקוי מרזבים, בקשו מבעל המקצוע להחליף רעפים שבורים, באותה הזדמנות. המחיר הכולל שתקבלו יהיה נמוך משמעותית, אם תזמינו את בעל המקצוע בביקורים נפרדים.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

ניקוי גג רעפים

המחיר הוא 20-25 שקל למ"ר, כשהוא מתייחס לניקוי של כל גג הרעפים (ולא של חלקו). עבור ניקוי נקודתי של שטח קטן, סביר להניח שהתעריף יהיה יותר גבוה לכל מ"ר.

 

צריכים לתקן את גג הרעפים? לחצו כאן

  

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

פורסם לראשונה 14/11/2019 08:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים