שתף קטע נבחר

יש עסקה: לואי ויטון רוכשת את טיפאני ב-16.2 מיליארד דולר

קבוצת LVMH הצרפתית, בעלי לואי ויטון, הגיעה להסכם לרכישת חברת התכשיטים האמריקנית שנפגעה באחרונה מעימות הסחר של ארה"ב וסין

עסקת לואי ויטון-טיפאני יוצאת לדרך: קבוצת LVMH, הבעלים של לוי ויטון (לצד עשרות מותגי יוקרה נוספים) הודיעה הבוקר (ב') כי הגיעה להסכם עם טיפאני על רכישת חברת התכשיטים האמריקנית. התמורה בעסקה, שתתבצע כולה במזומן, תעמוד על 16.2 מיליארד דולר. LVMH תשלם 135 דולר למניית טיפאני, שנסגרה בשישי על 125.51 דולר - פרמיה של 7.5%.

 

בדרך לעסקת ענק בשוק היוקרה? לואי ויטון הגישה הצעת רכישה לטיפאני

הבעלים של לואי ויטון עקף את ביל גייטס והפך לאיש השני העשיר בעולם

אחרי בזוס וגייטס: ברנאר ארנו - השלישי בעולם ששווה יותר מ-100 מיליארד דולר

 

מניית טיפאני קפצה ב-51% בשלושת החודשים האחרונים, בעקבות הדיווחים הראשונים על ההצעה של LVMH. הפרסום הראשון יצא ב-27 באוקטובר ויום לאחר מכן אישרה LVMH כי העבירה הצעה לטיפאני.

   (צילום: בלומברג)
טיפאני בניו יורק(צילום: בלומברג)

לואי ויטון היא האחזקה החשובה והמרכזית של LVMH, הנסחרת בבורסה בפריז תחת השם המלא LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton. שווי השוק של הקבוצה עומד על 202 מיליארד אירו, לאחר עלייה של 53% בשווי המניה מתחילת השנה.

 

החברה הצרפתית מחזיקה בנוסף בשורה של מותגי יוקרה מוכרים, בהם ג'יבנש'י, כריסטיאן דיור ופנדי, והיא אחת החברות המובילות והמצליחות ביותר בשוק מוצרי היוקרה, בין היתר בזכות הפופולריות של מותגיה בסין. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2019 עם הכנסות של 38.4 מיליארד אירו - עלייה של 16% בהשוואה לתקופה המקבילה.

 

 
טיפאני נפגעה באופן משמעותי מעימות הסחר בין ארה"ב לסין, בין היתר, מהמכסים שהטילה סין על מוצרי יוקרה מארה"ב. החברה התמודדה עם המצב עם שורה של מהלכים, ובראשם צמצום עלויות. במקביל, רעננה טיפאני את היצע המוצרים שלה עם תכשיטים במחיר נגיש יותר לציבור, בניסיון לפנות לקהל צעיר יותר - בעקבות ההצלחה הגדולה של מותגי התכשיטים פנדורה הדנית וסיגנט הבריטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בלומברג
טיפאני בניו יורק
צילום: בלומברג
מומלצים