שתף קטע נבחר

החלום והאתגר: הכירו את ג'מס מפעלי בירה

בג'מס מפתח תקווה מכינים בירה בוטיק - ורוצים לייצא את המודל לחו"ל: יזמי העסקים הקטנים שמשתתפים בתחרות עסקים קטנים 12 מספרים על השאיפות, המודלים להשראה והקשיים שאיתם הם מתמודדים

בשיתוף בנק הפועלים

 

בימוי: אסף קוזין, הפקה: דולב לשם, צילום: ירון שרון, עריכה + אפטר: אסף אושי

 

ג'רמי (‭Jem‬) וולפלד, שעלה מארה"ב; דניאל אלון, אמריקני גם הוא עם רקע של משפטים, הייטק ויזמות; ודרור ארז, ישראלי שהגיע מרקע של מסעדנות, ייסדו יחד לפני 10 שנים את ג'מס מפעלי בירה (‭Jem's Beer Factory‬) כמותג של בירת בוטיק. כיום הם מייצרים ‭ 12‬סוגי בירות, מחזיקים בזיכיון ב־‭13‬ ברים/מסעדות, ומוכרים בירה לכ־‭1,000‬ ברים, מסעדות וחנויות. אלון הוא המנכ"ל, ג'רמי אחראי על הבירה (‭Brew Master‬), ודרור אחראי על הקמה ותפעול של רשת הברים והמסעדות ‭ .Jem’s Beer Factory‬"המקומות שלנו, שיש בהם עיצוב ייחודי, אווירה קסומה ומוזיקה מאוד עדכנית, נותנים חוויה של קפיצה קטנה לחו''ל", הם אומרים.

 

החלום והאתגר: הכירו את חברת מדים זיוה

 

ג'רמי וולפלד, ג'מס מפעלי בירה (צילום: יאיר שגיא)
ג'רמי וולפלד, ג'מס מפעלי בירה(צילום: יאיר שגיא)

תחום פעילות: מותג בירה המפעיל רשת ברים ומסעדות ומוכר ליותר מ־‭1,000‬ נקודות בארץ

היזמים: דניאל אלון (‭,(51‬ ג'רמי וולפלד (‭54‬) ודרור ארז (‭52‬)

שנת הקמה:‭ 2010 ‬

מספר עובדים:‭ 51 ‬

 

החלום: "להמשיך לבנות את מותג הבירה הטרייה המובילה בישראל באמצעות החוויה המיוחדת בברים ובמסעדות שלנו, דרך שיווק רחב באלפי נקודות מכירה בארץ. לאחר מכן היינו רוצים לייצא את המודל המצליח לחו"ל".

 

מודל להשראה: "עסקים שמצד אחד יוצרים חוויה מדהימה לצרכן ומצד שני משווקים מוצרים איכותיים ב־mass market. אפל, סטארבקס ודיסני הם השראה למודל עסקי מנצח. גבינות גד, סופר־פארם וארקפה הם דוגמאות טובות בארץ. בימים שלנו, אם אתה מצליח לייצר חוויה מרגשת ואותנטית, יש לך זכות קיום לטווח הארוך".

דניאל אלון מבשלת בירה ג'מס james תחרות עסקים קטנים 12 (צילום: אביגיל עוזי)
דניאל אלון, ג'מס מפעלי בירה(צילום: אביגיל עוזי)

האתגרים: "נגישות למימון וליווי פיננסי. מצד אחד, מאוד אוהבים את העסק שלנו, אבל מצד שני הבנקים מפחדים לממן עסקים צומחים ופורצי דרך (שנחשבים עסקים בסיכון גבוה). למרות שאני רואה שלעסק שלנו יש פוטנציאל של הייטק, אין לתחום שלנו גישה להון סיכון. קרנות הון סיכון משקיעות באופן אקסקלוסיבי בטכנולוגיות ופחות בנו".

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
דניאל אלון, מנכ"ל ג'מס מפעלי בירה
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים